Toon posts:

alcatel speedtouch 510 stroom probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Alcatel speedtouch 510 met een raar probleem. Ik zit thuis nog op zogenoemde bouwstroom, dit wil zeggen dat je niet op het echte officieel lichtnet zet. Je krijgt dan een lager aantal Kw’s je huis binnen. Nu geeft dat problemen met me router. Als bijvoorbeeld de droger, en vaatwasser aanstaan, dan is er weinig stroom over, en gaat me router flippen. Hij geeft dan aan dat hij de verbinding tussen de computer, en de router niet kan maken. Dus het bericht dat de netwerk kabel niet aangesloten is.

Dit probleem licht echt bij de router, want ik heb het op wel 5 verschillende computers geprobeerd, met zowel windows als linux. Nu zal ik de komende 5 maanden geen betere stroon krijgen, dus wordt het of een nieuwe router kopen die niet last heeft van de stroom of een andere oplossing vinden. Nu hoop ik dat iemand hier een oplossing voor dit router probleem heeft. Verder werken alle elektrische apparaten prima, ook als we zwakstroom hebben.

Is er iets wat ik aan de alcatel speedtouch 510 kan doen waardoor hij dus niet de verbinding tussen de router en de netwerk kaart verbreekt als er ff te weinig stroom is?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
UPS

Verwijderd

Topicstarter
Los van UPS, want die dingen kosten me iets te veel....

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Nope, zonder een goede stroomvoorziening werkt dat ding niet zoals je zelf al zegt, de oplossing is dus een goede stroomvoorziening. Hoe lang zit je nog op die bouwstroom? Je kunt natuurlijk ook op een tijdstip dat je niet aan het wassen bent internetten of met de hand afwassen })

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat alleen deze router daar probs mee heeft, andere routers werken gewoon. daarom hoopte ik dat er een setting was ofzo waarmee het verandert kon worden.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Nope dit soort problemen hebben vooral met de hardware te maken. Misschien zou je die dus wel kunnen tweaken maar daar zul je waarschijnlijk wel niet op zitten te wachten.
Heb jij trouwens al eens last gehad dat je het menu niet meer in kon en de router niet meer kon pingen maar je nog wel kon internetten?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er zijn wel vaker vage problemen met die router icm netwerkkaarten, soms kan je 'm wel pingen maar niet bereiken via de mail enzo. Soms helpt het om je netwerkkaart dan op 10mbit/halfduplex te zetten. Vaak helpt een andere netwerkkaart, op de een of andere manier is dat ding ultra critisch.

Maareh, dit probleem lijkt me wel HEEL vaag, omdat er gewoon een adapter tussen zit

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Zou het ook aan me adapter kunnen liggen? Dat dat ding gewoon brak is, of een iets sterkere adapter, zou dat helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, 9v adapter omgeruild voor een 13.5v :)
Pagina: 1