Toon posts:

Leadtek Winfast A170 DDR / mx440 ***herrie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Leadtek Winfast A170 DDR (beter bekend als mx440 GeForce4) en die maakt sinds kort een onwijze teringherrie
Ik heb de fan al schoongespoten met zon busje perslucht... maar dat heeft dus niet geholpen.
Kan ik hiervoor een beroep doen op mijn garantie?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Fan versleten. Je kan idd voor de garantie gaan, reken er dan wel op dat je je kaart enige tijd kwijt bent (kan soms wel een paar weken duren). Of je zet er zelf een nieuw fannetej op (als dat mogelijk, zit de fan in de heatsink ingebouwd?). In het geval van een andere fan monteren verspeel je waarschijnlijk wel de garantie op de kaart.

Ik denk dat je het beste even een mail aan Leadtek/je leverancier kan sturen met deze vraag :)

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik had ook last met herriemakende fannetjes in m'n leadtek (ti4600). Ik heb ook de fannetjes schoongemaakt en ge-olied, maar dat mocht niet baten..
Toen maar die fannetjes eruit gehaald en er een papst 8*8 onder gehangen @ ongeveer 7 volt.

Resultaat: Videokaart wordt net zo goed gekoeld en valt net zo ver te oc-en en de koeling is zelfs stiller dan de 2 fannetjes toen die het nog goed deden..

Zoiets is dus ook een id, maar dan vervalt je garantie idd.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• yogy
  • Laatst online: 14-08 09:28
Je kan er ook een Zalman HP80 of HP50 op zetten, dan maakt ie helemaal geen herrie meer.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil er geen grof geld in steken, tis maar een mx440'je...
maar ik word nu echt doodziek van t lawaai :(
is uit elkaar halen een oplossing of wordt t daardoor alleen maar een grotere puinzooi

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 20:59:
ik wil er geen grof geld in steken, tis maar een mx440'je...
maar ik word nu echt doodziek van t lawaai :(
is uit elkaar halen een oplossing of wordt t daardoor alleen maar een grotere puinzooi
Een ti4600 wordt een stuk warmer dan die mx en bij mij werkt de kaart met een langzaam draaiende papst, dus wat voor fan je er ook onder hangt (groter of gelijk aan je houdige fan), je kaart zal zonder problemen werken..
Je kan ook wel voor 8 eypo een 3k rpm 80mm fan halen en deze @ 7 volt er onder hangen. Nog steeds weinig herrie en volgens mij wel genoeg luchtverplaatsing :)
Wordt je ram ook nog een beetje gekoeld :)

Ja, of dus je kaart opsturen gebruikmakend van je garantie :)
Moet je even een oude kaart zoeken en gebruiken, maar dan loop je geen risico..

[ Voor 10% gewijzigd door Okyah op 10-06-2003 21:05 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Topicstarter
wat ben ik ongeveer kwijt aan een goeiekoop voldoende koelertje en is dit makkelijk te monteren? en waar kan k die t beste kopen?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 21:04:
wat ben ik ongeveer kwijt aan een goeiekoop voldoende koelertje en is dit makkelijk te monteren? en waar kan k die t beste kopen?
Een 40x40 fan kost €2 bij de PC-dokter :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Zo'n stukje metaal zoals dat zit aan de achterkant van je kast op de plaats van een ongebruikt pci-slot, daar heb je er altijd een hele zooi van liggen, aangezien daar kaarten doorheen moeten. Ik (en vele andere ook, hoor :P ) heb dus zo'n stukje metaal genomen en dat een bit krom gebogen. Vervolgens heb ik hier een fan aan bevestigd (dit kan met ijzerdraad, lijm, klemmetje, hoe je dat dan ook wil :) ). Dat stuk metaal heb ik vervolgens gewoon vastgeschroefd op de plek onder de videokaart, dus op de plek waar je het plaatje zou vastschroeven om t gat bij je 1e pci-slot te bedekken. (Dit klinkt een bit wazig, sorry :> )
Dit heb ik overigens samen met het originele plaatje daar zitten.

Maarja, die fan blaast nu dus van de onderkant tegen de videokaart aan, net zoals jouw fannetje dat nu doet, oftewel, het lijkt me geen bron van problemen :)

En zo'n fan kost maximaal 8 eypo btw

[ Voor 4% gewijzigd door Okyah op 10-06-2003 21:11 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Als je voldoende airflow in je case hebt (minimaal 1 in 1 uit) is er een hele simpele en effectieve oplossing: fanconnectortje lostrekken van de PCB. Heb ik vlak na installatie met mijn XFX MX440 ook gedaan, en die wordt niet warmer dan 42 graden, ook tijdens heftig gamen. Die chip draait zo traag en het standaard koellichaam doet het ook prima als de fan niet draait :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
maar nog ff mn vraag heeft t zin om de cooler er af te halen om m schoon te maken?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Alleen om hem iets beter te laten koelen, niet tegen de herrie. De herrie komt gewoon door de hoge toeren die dat kleine ding moet maken, en door de vorm van de fanblades. Je kan als je er niet gerust op bent een wat groter koellichaam (heatsink) erop zetten, ter vervanging van de huidige heatsink+fan. Zoals bv. een Pentium 1 heatsink, die werken prima op MXjes ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Maar die fan is ooit veel stiller geweest... Dus het klopt niet dat ie zo abnormaal veel herrie maakt...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat ie stuk is is wel duidelijk.... ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

De meeste Geforce 4 mx 440 kaarten worden gewoon passief gekoeld met een kleine blokje, zoals hierboven kun je ff de fan steker eruit trekken als je beeld blijft hangen weet je dat ie te heet wordt hij zal er niet kapot van gaan.Valt te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteravond mailtje gestuurd naar Leadtek. Vanmorgen half 9 al antwoord... ik mag de fan+heatsink opsturen, dan krijg ik een nieuwe :)
Das pas service... :D

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Ik noem het service als ze hem om komen ruilen, fan of kaart.

Maar als jij zo ook tevreden bent! Prima :)

En blue-orb was btw ook niet duur geweest. Is op 7v ook vrij stil en coolt goed.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Pagina: 1