Toon posts:

[w98se] hoe zet ik plug en play uit *

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb steeds problemen met het installeren van een netwerkkaart

(merk arlotto)

Doordat plug en play elke keer de kaart er nogmaals bijzet, komen er een tweetal netwerkadapters, die geen van tweeen goed werken

de ene (arlotto) is uitgeschakeld
met de andere (zelfde arlotto) is '' een probleem dat windows niet kan oplossen

hoe kan ik de plug en play uitzetten??

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In de bios 'Plug And Play OS installed' op disabled zetten?

Klikt meer als een rotte NIC trouwens IMHO.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Skaah schreef op 10 June 2003 @ 20:35:

Klikt meer als een rotte NIC trouwens IMHO.
Helpt niet. Dat bepaalt alleen maar of het BIOS of Windows de resources voor zo'n kaart toekent. Heb je hier volgens mij niks aan.

Klinkt trouwens inderdaad als een brakke NIC. Je kunt beter je NIC inruilen voor een werkende dan gaan prutsen in Windows om een brak apparaat draaiende te krijgen.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:51

momania

iPhone 30! Bam!

Skaah schreef op 10 juni 2003 @ 20:35:
Dat heeft niets met plug and play in windows te maken, alleen maar met de toewijzing van de IRQ's.

Je zegt dat windows 2 netwerkkaarten aangeeft?
Wat gebeurt er als je ze in het apparaatbeheer allebij weg gooit, dan je pc uit zet.
Dan kaart er even uit, pc aan-> dan moet er niks meer staan als het goed is.

Dan pc weer uit netwerkkaart erin en rustig wachten tot de plugAnPlay manager (of hoe heet dat) die kaart als nieuwe hardware ziet en em probeert te installeren.
Gewoon netjes de stappen volgen, driver eventueel zelf aanwijzen (als je een losse hebt) en dan moet het goed gaan.

Tenminste, dan moet er iig maar 1 netwerkkaart bij het apparaatbeheer staan. Of je dan de juiste driver hebt is een tweede. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
momania schreef op 10 June 2003 @ 20:42:
Dat heeft niets met plug and play in windows te maken, alleen maar met de toewijzing van de IRQ's.
* Skaah kruipt in een hoekje, gaat in de foetushouding liggen jammeren en zich diep schamen...

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt goed!

Alleen : het probleem ontstaat nu als ik bij
configurate-> netwerk-> toevoegen

windows netwerk, de netwerkkaart en het protocol toevoeg (ik moet daar verplicht de diskette ook aangeven waar de driver van de netwerkkaart staat)

bij opnieuw opstarten staan er dan weer bij netwerkadapters de twee kaarten, waarvan er een uitgeschakeld is, en de ander niet werkt.

opnieuw inschakelen is geen optie:
het lijkt wel alsof plug en play de netwerkkaart herkent en 'm installeert
als daarna via netwerk toevoegen aangegeven wordt dat de kaart gebruikt moet worden, krijg ik 'm niet goed geinstalleerd: hij geeft aan dat er een probleem is.

Als het nu niet lukt, ga ik morgen een nieuwe kaart kopen.

het vreemde is echter dat het testprogrammaatje dat erbij zit aan blijft geven dat alles oke is. Toch een software matig probleem in Win 98 SE?
Pagina: 1