Icoon-progje - Geen programma opent meer!

Pagina: 1
Acties:

• bavara
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 07:44
Ik heb zojuist een icoon-programma geïnstalleerd (IconCool editor). Best een mooi programmaatje, maar nu opent er geen enkel bestand/geen enkele applicatie meer! Bijvoorbeeld Word: Wanneer ik dubbelklik opent dat icon-programma en voegt het Word-icoon in... :'(

Heeft iemand hier ervaring mee en/of weet iemand wat ik hiermee moet doen?

Heb namelijk niet veel trek in opnieuw installeren voor zo'n stom programmaatje...

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Staat het progje toevallig niet op de achtergrond te draaien waardoor je als je op een icon klikt dat die toegevoegd wordt :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• bavara
Had ik al naar gekeken, is niet het geval...

Verwijderd

Heb je het programma al verwijderd?

• bavara
Dat is dus mijn probleem, als ik, welk commando of wat dan ook, open, opent dat onprogramma....

Zal ik het in de verkenner gewoon kunnen deleten, of loop ik dan het risico dat ik dan bij het openen enkel een foutmelding krijg (vanwege het programma wat er niet meer is) en dan helemaal niets meer kan?

En daarnaast.. Het is een demo, kan het zijn dat ik, als ik het regcode invoer, geen probleem meer heb? Ik heb die code niet, maar dat terzijde...

edit:

Ik heb de hele map simpelweg in een andere map geplaatst, zodat deze niet meer kan worden geopend. En waar ik bang voor was, gebeurde: Als ik een applicatie open, krijg ik een foutmelding met daarin de tekst dat het bestand <totale programmaregel> niet kan worden gevonden. Dus in het geval van Word: 'Kan het bestand C:\progfiles\word niet vinden' terwijl hij in werkelijkheid dus het icoonprogramma niet kan vinden...

[ Voor 34% gewijzigd door bavara op 10-06-2003 20:50 ]

Verwijderd

ctrl - alt delete? en dan alle niet nodige services afsluiten?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

check voor de zekerheid ook ff je msconfig

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

bavara schreef op 10 juni 2003 @ 20:44:
Dat is dus mijn probleem, als ik, welk commando of wat dan ook, open, opent dat onprogramma....

Zal ik het in de verkenner gewoon kunnen deleten, of loop ik dan het risico dat ik dan bij het openen enkel een foutmelding krijg (vanwege het programma wat er niet meer is) en dan helemaal niets meer kan?

En daarnaast.. Het is een demo, kan het zijn dat ik, als ik het regcode invoer, geen probleem meer heb? Ik heb die code niet, maar dat terzijde...

edit:

Ik heb de hele map simpelweg in een andere map geplaatst, zodat deze niet meer kan worden geopend. En waar ik bang voor was, gebeurde: Als ik een applicatie open, krijg ik een foutmelding met daarin de tekst dat het bestand <totale programmaregel> niet kan worden gevonden. Dus in het geval van Word: 'Kan het bestand C:\progfiles\word niet vinden' terwijl hij in werkelijkheid dus het icoonprogramma niet kan vinden...
Je kunt ook niet naar je configuratiescherm? En in veilige modus opstarten en dan het programma verwijderen?

• bavara
Veilige modus heb ik geprobeerd, lukt ook niet....

ECHTER, ik ben er denk ik inmiddels achter waarom het programma opstart bij een commando. Ik denk namelijk dat het programma *.exe files associeert... Kortom: Wanneer ik een exe-file open, opent dat programma. Geen idee hoe, maar hij doet 't.

Weet iemand hoe ik deze exe-files weer met 'het goede' kan associeren (register o.i.d.) en zo ja, waarmee dan?

[ Voor 5% gewijzigd door bavara op 10-06-2003 21:11 ]

Verwijderd

Ik gebruik nu IconPackager. Die doet het hier wel goed. Maarjah dat lost je probleem natuurlijk niet op.
Maar mischien kan je er een keer een kijkje nemen.

• bavara
:D Bedankt voor die link, maar daar heb ik inderdaad nog ff niks aan.. Moet eerst voor elkaar zien te krijgen dat m'n exe-files het weer doen!!

Verwijderd

Tja, verder weet ik ook niet veel. Er bestaat wel een kleine kans dat dit iets doet:

Download eens Axialis IconWorkshop en associeer daarna alle .ico en .icl bestanden met dit programma. Misschien neemt dit programma dan alles over van IconCool Editor en ben je er van verlost. Is trouwens ook een fantastisch programma om icoontjes mee te maken/bewerken/vinden, maarja, daar heb je nu weinig aan.

• bavara
Ik ben eruit! (eindelijk..)

Voor als iemand ooit nog met hetzelfde probleem zit (kan ook met een virus etc.)

Ik heb het in het register veranderd. Register is een exe-file, dus eerst copy-paste in winmap en dan renamen naar regedit.com. Dan daarin de exe-gegevens veranderen.

Iedereen bedankt voor de hulp, ik ben ZO blij dat het is gelukt... Pfew.
Pagina: 1