Stroom werkt PC Boot niet...

Pagina: 1
Acties:

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 12:15
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn 2e PC.
Gister begaf mijn voeding het zonder reden, na het afsluiten wilde ik 2 uur later de pc weer opstarten en gebeurde er helemaal niets ik heb toen de voeding doorgemeten en hier uit bleek dat deze na de schakelaar weigerde. Om latere problemen te voorkomen heb ik maar gewoon een nieuwe voeding gekocht
( Sweex 300watt ATX ). Bij mijn systeem gaan nu echter wel de beide case fans+CPU fan en de Voeding fan draaien ( wat dus eerst ook niet meer werkte ) maar verder gebeurd er helemaal niets geen piepjes geen geluid uit de HDD/Floppy/CD-Rom.
Ik toen mijn TNTII eruit gehaald en geporbeerd te booten werkte niet.
Zelfde heb ik gedaan met mijn Netwerk kaart , vervolgens heb ik alleen de HDD aangesloten werkte ook niet zo ben ik alles afgegaan echter het werkt niet ik kom niet verder als draaiende fans. Ik weet 100% zeker dat de stekkertjes goed zitten.
Ik heb ook de CMOS al diverse malen gecleared op de juiste manier. Batery eruit gehaald ect. ect. ik weet het niet meer.....

Setup

Amd Athlon 1000Mhz
Micro-Systems 6340 Ver 1 ( Mobo ) <-- nu een ECS K7S5A
256 SD-RAM <--- Nu 256 DDR pc2100
20.4 gig 5400rpm Seagate
TNT II
Sweex 300 watt voeding
Unknown CD-rom 40x
Unknown Flopp Drive

[ Voor 2% gewijzigd door magic45 op 20-07-2003 11:55 . Reden: mobo change ]

Verwijderd

Verbind eens het groene draadje met de zwarte van die voeding kijk of ie het dan doet, meet em dan eens door :)

• magic45
de voeding is net nieuw doormeten heb ik al gedaan komt gewoon stroom uit ( fans draaien ook )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bij mijn systeem gaan nu echter wel de beide case fans+CPU fan en de Voeding fan draaien
Voeding werkt zo te zien prima ;)

In dit geval zou ik achtereenvolgens Mobo, CPU of geheugen verdenken. Heb je geen ander systeem tot je beschikking waarin je de CPU/geheugen kunt testen?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Klinkt mij als een dood mobo in de oren.

Wanbeleid is ook beleid.

• magic45
sorry was ik vergeten te melden het geheugen heb ik getest ik een andere comp en dat werkt. maar wat zou er kapot moeten zijn aan het moederbord als de Casefan ( via mobo )nog werkt en de CPU fan ook

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een auto is ook kapot als een cylinder is afgebroken, ook al doet de verlichting het prima ;)

Ontopic: de stroomvoorziening voor de fans wordt direct uit de powersupply afgetapt B)

[ Voor 33% gewijzigd door BalusC op 10-06-2003 20:24 ]

• magic45
maar hoe kom ik er achter of mijn mobotje is door gebrand?

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Volgens mij heb je het zelf al getest. Je mobo is gewoon dood of je cpu is gaar, die heb ik nog niet gezien dat je die apart heb getest.

[offtopic]

Cylinder afbreken? Volgens mij is er dan veel meer aan de hand wellicht je auto een meter korter ofzo. rofl

[ontopic]

Test je cpu nog even.

Meh ...

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26

makje

Professioneel prutser

magic45 schreef op 10 June 2003 @ 20:09:
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn 2e PC.
Gister begaf mijn voeding het zonder reden, na het afsluiten wilde ik 2 uur later de pc weer opstarten en gebeurde er helemaal niets ik heb toen de voeding doorgemeten en hier uit bleek dat deze na de schakelaar weigerde. Om latere problemen te voorkomen heb ik maar gewoon een nieuwe voeding gekocht
( Sweex 300watt ATX ). Bij mijn systeem gaan nu echter wel de beide case fans+CPU fan en de Voeding fan draaien ( wat dus eerst ook niet meer werkte ) maar verder gebeurd er helemaal niets geen piepjes geen geluid uit de HDD/Floppy/CD-Rom.
Ik toen mijn TNTII eruit gehaald en geporbeerd te booten werkte niet.
Zelfde heb ik gedaan met mijn Netwerk kaart , vervolgens heb ik alleen de HDD aangesloten werkte ook niet zo ben ik alles afgegaan echter het werkt niet ik kom niet verder als draaiende fans. Ik weet 100% zeker dat de stekkertjes goed zitten.
Ik heb ook de CMOS al diverse malen gecleared op de juiste manier. Batery eruit gehaald ect. ect. ik weet het niet meer.....

Setup

Amd Athlon 1000Mhz
Micro-Systems 6340 Ver 1 ( Mobo )
256 SD-RAM
20.4 gig 5400rpm Seagate
TNT II
Sweex 300 watt voeding
Unknown CD-rom 40x
Unknown Flopp Drive
Je pc zal nooit aangaan als niet de volgende 5 onderdelen erin zitten én werken: moederbord, geheugen, processor (+koeler), videokaart, voeding.

De rest (dus ook de HD) nog niet installeren aangezien zij alleen maar ruis kunnen geven in het zoeken naar het probleem.

lees ook even de faq voor tips: link

9800x3d

Verwijderd

magic45 schreef op 10 June 2003 @ 20:33:
maar hoe kom ik er achter of mijn mobotje is door gebrand?
http://www.techsupportalert.com/search/p1001.pdf

• magic45
Oke ik heb hem dus vervangen door een
ECS K7S5A Pro ( goede ervaringen met de Non Pro versie )
Alleen nu is me HDD brak hij geeft een size aan van 9 gig ( = 20 ) als ik er files naar Copy via DOS vanaf A:\ lukt dat maar zodra ik deze opvraag zijn letters veranders flash.txt werd blash.rgh ???

Is me hdd ook al kapot?

XP Cd erin gedaan en chdsk gedaan maar deze stopt omdat hij de drive niet kan vinden??

[ Voor 13% gewijzigd door magic45 op 13-06-2003 15:49 . Reden: extra ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
magic45 schreef op 13 June 2003 @ 15:38:
Oke ik heb hem dus vervangen door een
ECS K7S5A Pro ( goede ervaringen met de Non Pro versie )
Alleen nu is me HDD brak hij geeft een size aan van 9 gig ( = 20 ) als ik er files naar Copy via DOS vanaf A:\ lukt dat maar zodra ik deze opvraag zijn letters veranders flash.txt werd blash.rgh ???

Is me hdd ook al kapot?

XP Cd erin gedaan en chdsk gedaan maar deze stopt omdat hij de drive niet kan vinden??
Zijn je IDE kabels wel helemaal goed? :)

En run ook ff memtest, misschien is je geheugen toch stiekum aan het overlijden..

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

makje schreef op 10 June 2003 @ 20:46:
[...]

Je pc zal nooit aangaan als niet de volgende 5 onderdelen erin zitten én werken: moederbord, geheugen, processor (+koeler), videokaart, voeding.

De rest (dus ook de HD) nog niet installeren aangezien zij alleen maar ruis kunnen geven in het zoeken naar het probleem.

lees ook even de faq voor tips: link
Eigenlijk is dat dus fout. Je moederbord moet het al doen zonder geheugen en processor en videokaart. Wat het dan doet? Piepen :) In je handleiding staat wat de piepjes betekenen. Wat je nu dus nog even moet doen is je CPU nakijken, je moederbord heeft waarschijnlijk de geest gegeven. Als je je cpu niet controleert en je koopt meteen een nieuwe moederbord en je komt er dan achter dat je cpu ook dood is dan moet je wel weer een athlon oid kopen. Door eerst te kijken wat kapot is kan je een beter plan bedenken (bijvoorbeeld kan je dan een nieuwe XP kopen of misschien een P4, je hebt dan iig de keuze).

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

van een k7s5a kopen zul je niet failliet gaan, maar het was misschien beter geweest om idd echt uit te zoeken wat nou het probleem is. Aan de andere kant hoe doe je dat?
gooi die xp 2100 is in je nieuwe bord, als dan je probleem verholpen is weet je waaraan het ligt.

misschien moet je morgen alles opnieuw proberen, het is tenslotte vrijdag de 13e :)

• magic45
Haha

Nee het probleem was eerst dat niets aanging CD niet HDD niet beeldscherm niet ook geen POST

Dat heb ik nu allemaal wel alleen kan ik niet meer mijn Windows starten omdat hij het File Systeem niet kan lezen vandaar had ik dat met DOS Copy geprobeert.

M'n CPU = OK
M'n HDD = gaar
M'n Geheugen = OK
M'n CD-rom = OK

alleen hoe kan ik er voor zorgen dat m'n hdd reanimatie krijgt

• magic45
Oke ik heb het probleem gevonden alleen is nu de vraag hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen.

Het bleek dus dat hij zelf van FAT-32 FAT-16 had gemaakt ( heel raar maar heel erg waar ) Verder had hij 11 gig als freespace gedumpt. Ik heb deze allen geformateerd en de setup runt nu.

Het is mij echter een raadsel hoe een HDD FAT32 na FAT16 omzet terwijl deze niet aangesloten is ! !

Iemand een idee?

Verwijderd

die gare hdd kan komen door een spannings piek. (je voeding was toch overleden...?) ook zou het kunnen dat de partititie tabel naar de maan is...(edit: hij is naar de klote...) gooi je partititie er eens af, en maak eens een nieuwe aan. wordt die geen 20 GB dan is hij stuk. je kan die fat 16 wel om gaan zetten naar 32, maar alle data is dan ook om zeep, want fat 16 gaat niet hoger dan 2 GB meen ik. iig. 9 GB fat 16 is onmogenlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 19:50 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
magic45 schreef op 10 June 2003 @ 20:09:

Setup

Amd Athlon 1000Mhz
Micro-Systems 6340 Ver 1 ( Mobo )
256 SD-RAM
20.4 gig 5400rpm Seagate
TNT II
Sweex 300 watt voeding
Unknown CD-rom 40x
Unknown Flopp Drive
Kun je iets zien aan de grote condensatoren rond de cpu socket ? Deze willen zo af en toen nog wel eens gaan gaan lekken/ontploffen bij deze bordjes (K7T series) ;).

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
magic45 schreef op 13 June 2003 @ 19:46:
Het is mij echter een raadsel hoe een HDD FAT32 na FAT16 omzet terwijl deze niet aangesloten is ! !
Ik had eens een Seagate 8.6GB schijf, met daarop 2 even grote NTFS en FAT32 partities... Na wat mislukt gepruts de kast kennelijk iets te hard dichtgedaan, toen had ik ineens een 8.6GB NTF32 partitie ;)

HD's overlijden nou eenmaal om de meest rare dingen, en tegelijk kan een afgeschreven HD na een flinke oppepbeurt (nieuw MBR, FAT etc) het nog jaren doen. Denk niet dat daar veel aan te voorkomen valt :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• magic45
Oke ik zal nog wel een nieuw MBR schrijven+kijken hoe het gaat met partitie's aanmaken
iig thkx

• magic45
Ik heb cdhdsk opnieuw uitgevoerd+fixmbr+bootcfg en steeds krijg ik een error ( schijf is beschadigd voer programma opnieuw uit of iets dergelijks ) ik heb inmiddels een mail gestuurd naar de zaak waar ik dit stukje brake hardware heb bemachtigd maar heb nu nog niets terug gehad. Is volgens jullie deze HDD nog te maken of is deze gewoon dood?

Verwijderd

is je bios nie kaduk

• magic45
is je bios niet kaduk
nee dat is al heel vaak gereset en opnieuw ingesteld enz enz.
Wat zou er volgens jou dan kapot moeten zijn?

[ Voor 44% gewijzigd door magic45 op 16-06-2003 17:25 ]

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:29

DSK

boeiend...

magic45 schreef op 16 juni 2003 @ 16:50:
Ik heb cdhdsk opnieuw uitgevoerd+fixmbr+bootcfg en steeds krijg ik een error ( schijf is beschadigd voer programma opnieuw uit of iets dergelijks ) ik heb inmiddels een mail gestuurd naar de zaak waar ik dit stukje brake hardware heb bemachtigd maar heb nu nog niets terug gehad. Is volgens jullie deze HDD nog te maken of is deze gewoon dood?
Volgens mij is je HDD dood, door de spanningspiek waar je kapotte voeding heeft voor gezorgd

Blog (Linux-related)

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Laatst gehad met een oud moederbord. HD van 20gig werd gezien als een 8 gig. Oplossing: Nieuwe BIOS downen. Zal hier wel niet het probleem zijn. Maar.... wie niet waagt wie niet wint...

Raar... Is zo gek nog niet

Verwijderd

ik denk dat je een oude versie van Ghost hebt die niet overweg kan met de NTFS van Windows XP (weet het niet 100% zeker maar dacht dat het iets anders was als de NTFS van NT 4.0) EN/OF de ghost kan niet overweg met je 30 Gb hdd dat laatste heb ik ook gehad!!!

had toen ook dezelfde symptomen alle bestanden werden anders

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 10:28 ]

Verwijderd

Dat kan, oude versie GHost en nieuwere partities -> problemen ;)

Ook kan het nuttig zijn de hele partitie tabel te vervangen, want dat kan de originele fout zijn geweest.

Soms geven harde schij reparatie programmas het leuke effect dat een oude kopie van die tabel wordt teruggezet.

Alleen, je moet dan met een Win ME bootflop of de XP-CD opstarten en alle partities weggooien, dan opstarten om de 'lege' tabel eerst te laden, en dan nieuwe partities maken.

Echter is het een probleem als je een complete Harddisk terugzet met GHost en niet een partitie, omdat die verkeerde data dan al in die image van GHost zit...

Verwijderd

Controleer es de condensatoren op je bordje, kunnen wel es een paar zijn gaan lekken.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 21:14 . Reden: hmm iemand anders zei etr ook al ]

• magic45
Hallo luitjes ben net weer terug van aantal weekjes vakantie..

Ben vandaag dus weer terug gegaan met de HDD naar de winkel waar ze hem er even hebben ingehangen. Ik wacht daar dus 2 min kijk bij hun op het scherm en het was bij hun gewoon een 20 gig schijf 8)7 :? 8)7 .

Ik stond daar dus met me muiltje vol tanden aangezien ik er al ruim een week mee bezig was geweest. Ik met volle moed naar huis hang hem er weer in start me pc en start me XP install en alsof me pc de duivel is doet hij het gewoon weer NIET })

Nou had de beste man in de winkel mij verteld das Quick Boot op Disabled moest staan ik dus even gekeken en die stond op Enabeld ik dus weerhappy ik denk dat zal het geweest zijn maar nee hij is nog steeds 7.9 gig ipv 20.4 |:(

Ik ben inmiddels behoorlijk hopeloos geworden heb nieuwe BIOS Update gedownload ook hier werkt hij niet mee weet iemand misschien nog of er nog andere settings uitkunnen maken?(andere oplossing is natuurlijk ook zeer welkom >:) )

Heb zojuist me HDD in een andere pc gehangenop deze pc is me HDD gewoon 20gig. Het lijkt me dus dat het of aan me bios of aan me mobo ligt aangezien het moederbord net nieuw is lijkt het mij dat daar het probleem niet zit.

Ik snap echt niet wat er fout zit in mijn bios.( in mijn bios wordt hij nog gezien als een 20 gig zodra ik echter wat wil gaan installeren komt de 7.9 tevoorschijn |:(

[ Voor 18% gewijzigd door magic45 op 20-07-2003 00:10 . Reden: extra ]

• magic45
Morgen allemaal,

Heb vandaag de bios van de niet werkende pc opnieuw geupdate geen resultaat.
Daarna vergeleken met mijn andere ECS K7S5A plankje waar ik nergens een verschil kan vinden enkel bij de proccesor ( logisch ).

Overzicht van wat ik al allemaal heb gedaan:

HDD Format
HDD fixboot/fixmbr ( XP CD ) geen resultaat stopt en geeft error
HDD in andere pc gedaan . GEEN Problemen
Bios Update
Bios Reset
Bios vergeleken met me andere K7S5A ( geen verschilen )

Ik weet het verder niet meer ik ga strax alleen nog proberen om er een andere harddisk in te doen en dan te kijken of dat nog wat uitmaakt.

Verwijderd

Gebruik eens een andere IDE kabel..

• Madrox
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Nee, nee, nee. Het bios herkend je HDD niet juist. Oplossing > andere bios-versie !

Zeg express andere, daar ik hetzelfde mee heb gemaakt als jij. Alleen bij mij was het eerst wel goed en na een bios-flash was er van de 10GB schijven (4) nog maar 2 over...

Dus ga eerst een flashen jongen. En als je de moeite wilt nemen, neem ff contact op met de mobo-fabrikant en meld je conflict. Leren hun ook weer van en daar worden wij ook weer wijzer van....

Want ik mail mijn conflicts altijd, bij Aopen was er binnen 3 weken een nieuw bios uit die het probleem tackelde, top!

hmm...zit nog ff terug te bladeren. Weet je zeker dat je HDD-settings in het bios goed staan :? LBA ofzo :? Je kan ook nog proberen om het handmatig te doen, gewoon ff de Cylinders, heads en Sectors invullen....

[ Voor 17% gewijzigd door Madrox op 20-07-2003 15:15 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• magic45
Heb ook al een Non Officieele bios geflashed een eerdere en de nieuwste en bij allen blijft de fout..... Ook dat invullen heb ik al gedaan ( 1.5 uur terug ) haalt ook niets uit ik ga morgen hem als slave inschakelen kijken of dat wat uitmaakt

IDE Kabels ook vervangen dit maakte niets uit ( als verwacht )
magic45 schreef op 20 juli 2003 @ 19:03:
[...]

Zou LBA aan of uit moeten staan? ( maakt overgins geen verschil uit )

Heb net een andere HDD Master gemaakt en de 20gig Slave ook dit maakte niets uit.
magic45 schreef op 21 juli 2003 @ 13:51:
LBA aan of uit maakt bij mij geen enkel verschil uit.
Overgens als ik in mijn bios Auto-Detect doe komt hij eruit als 20.4 gig daarna in Install program's is hij weer 7.9
magic45 schreef op 21 juli 2003 @ 14:21:
Die doet het dus wel het is alleen met deze schijf nou is die andere schijf maar 3 gig groot maar deze wordt wel goed aangegeven
magic45 schreef op 21 juli 2003 @ 16:41:
Ik heb net een mailtje gestuurd naar ECS of hun misschien weten wat het kan zijn verder heb ik ff gegoogeld en niks belangrijks kunnen vinden ben blijkbaar een van de weinigen met dit probleem :(

Seatoolt zegt dat de HDD verkeerd is verbonden ( kabels zijn al vervangen )
zou mijn IDE Connector brak zijn?
magic45 schreef op 21 juli 2003 @ 17:50:
Heb net de Seatools test gedaan tewijl de drive op een andere IDE Connector zit er nu doet hij het wel. Ik ga nu maar even mailen met de leverancier van me Mobo.
magic45 schreef op 22 juli 2003 @ 17:43:
Oke ik heb een nieuw moederbord gehad van me pc zaak dit maakte niets uit ( vreemd ! ) Ik heb toen een andere HDD erin gedaan 40 gig deze ging goed geinstalleerd met XP. Alles werkte toen reboote ineens me PC en heb ik het zelfde probleem hij blijft nu ook hangen bij de boot

Searching for Boot Record from Floppy .. Not Found
Searching for Boot Record from CD-ROM .. Not Found
Searching for Boot Record from IDE-0 .. OK
_

en dan blijft het streepje eeuwig knipperen :(
Modbreak:

Er bestaat niet voor niets een Edit Knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif :o

Gebruik hem voortaan eens ipv vele keren achter elkaar te posten. Dat is een stuk overzichtelijker en wekt minder irritatie op :)

- ff zelf hier eea bij elkaar geraapt...

[ Voor 92% gewijzigd door dion_b op 23-07-2003 16:56 . Reden: samenvoegen wildgroei ]

• Madrox
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

heb je nog geprobeert de settings handmatig te doen ?
Ja, LBA maakt zeker uit. Iig zeker als je het handmatig doet....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Wat ik denk is dat gewoon jouw ide controller op de een of andere manier corrupt is geworden. Ik bedoel je kan wel blijven flashen maar op een gegeven moment houdt dat ook op. Probeer het is met een andere schijf en kijk dan eens wat ie daarvan zegt.

Verwijderd

ook na bios resetten?

Verwijderd

Ik denk dat je XP cd rot is. Heb je een orginele of gebruik je een kopie. Ik bedoel als ie het ook met een andere HD doet. En kijk je MBR eens na aangezien ie blijft hangen bij het opstartgedeelte van de schijf want hij herkend hem wel maar doet voor de rest niks. Lijkt mij op een corrupte MBR. Die is niet zo moeilijk te resetten.Moet je een opstart flop gebruiken en dan is het iets van fixboot ofzo
moet je maar intypen fixboot/? en dan ff kijken wat ie zegt en daarna ff proberen of je een nieuwe kan terugzetten. 8)7
Pagina: 1