Verwijderd

Topicstarter
Ik was gewoon een beetje door het menu van mijn Nokia 6510 aan het bladeren en plotseling viel hij uit met de melding dat ik de SIM-kaart moest controleren. Het duurde geen vijf seconden voor hij weer zelf in het Stand-by stand stond, zonder dat ik mijn PIN-code opnieuw hoefde in te toetsen.

Nu wissel ik de laatste tijd wel vaker van telefoon maar ben erg zuinig op mijn Simmetje, het kaartje is niet erg beschadigd maar toch al bijna vier (4!) jaar oud.
(Er zijn slechts wat streepjes van het in-en-uit schuiven te zien op de contactplaat van de SIM-kaart.)

Nu las ik een topic over een Libertel iZi kaart, die je in geval van beschadiging op kon sturen en automatisch een nieuwe kreeg. (als je geregistreerd bent natuurlijk)
zie: [rml][ Vodafone] vervangende sim[/rml]
Ik heb nl. zelf ook Libertel/Vodafone iZi.

Maar de telefoon doet het verder wel, ik hoop dat dit probleem incidentieel en niet structureel van aard is.
Is dit een probleem nu veroorzaakt door een fout van de telefoon of ligt het aan de SIM-kaart?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 19:34 ]

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Heb je geprobeerd sim en/of contacten in telefoon beetje schoon te vegen (met droog doekje) :?

Verwijderd

Topicstarter
De telefoon is verder schoon van binnen schoon, dat geld ook voor de SIM-kaart. Maar ik zal het eens proberen.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:24
volgens mij is dit een firmware fout in de 6510
welke software versie heb je

bij mijn 6510 wilde die nog wel eens herstarten als ik een sms wilde versturen
had je net 160 tekens ingetypt mag je opnieuw beginnen

Tijd van werken, tijd van rusten

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Denk niet dat het de Firmware is.
Ikzelf heb al 1,5 jaar een Nokia 8310, en nu krijg ik sinds kort ook dezelfde dingen als El.Toro. Soms valt ik uit, soms Sim kaart geweigerd, en mijn Sim kaartje is ook al zo rond 4 a 5 jaar oud... ik :| denk dus echt slijtage... :|

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

Topicstarter
Dat wordt binnenkort dus een nieuwe aanvragen bij Vodafone... :)

Software versie Nokia 6510: V 04.12 / 28-08-02 / NPM-9 / (c) NMP.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 20:02 ]

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Driek schreef op 10 June 2003 @ 20:57:
volgens mij is dit een firmware fout in de 6510
welke software versie heb je

bij mijn 6510 wilde die nog wel eens herstarten als ik een sms wilde versturen
had je net 160 tekens ingetypt mag je opnieuw beginnen
Klopt, heb ik ook gehad met m'n 6510. Het probleem van de TS is echter een andere, lijkt me zo...
Pagina: 1