adsl 2e lijn (analoog) VOOR de splitter..?

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Kan het volgende, volgens mijn boeren verstand wel.
In een pand ligt al een telefoon kabel.
Deze echter ligt boven en gaat door de muur.
De eigenaar wil liever niet boren om een ethernet kabel te leggen, als het volgende kan:

2 analoge lijnen met een schakelaar er tussen die voor/na(?) de enige splitter op het modem uit komen.
Aan de ene pc zit een ethernet modem
op de 2e komt een usb/analoog modem

Volgens mij moet dit kunnen, maar kan het ook?
Het is geen probleem dat de pc's om en om en slechts 1 tegelijk kan internetten.
Of kan het zelf simultaan met deze hardware? 1 splitter, 1 analoog nummer, 2 lijnen, 2 modems, 2 pc's

wie o wie!

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

het zou misschien kunnen maar ik ben er niet zeker van de telefoon enzo werkt dan ook niet meer, waarom maak je geen netwerkje tussen de twee pc's.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 22:19 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Alles na de splitter. Hoe je het verder oplost is niet belangrijk.

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Ok beiden, bedankt
We gaan het gewoon proberen

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik begrijp niet zo heel veel van je verhaal.

Ik had het volgende probleem. Misschien help ik je hier ook een beetje mee: de hoofdaansluiting lag bij mij 10 tot 15m van het punt waar ik hem eigenlijk nodig had. Volgens de handleiding en de KPN helpdesk moest ik de splitter binnen 1-2 meter van de hoofdaansluiting leggen. Maar dan zou ik vanaf die splitter 2 kabels moeten leggen van ieder 10-15 meter. Vond ik een beetje onzinnig, lelijk en kostbaar. Dus, 1 kabel gelegd vanaf de hoofdaansluiting naar mijn kamer, daarvervolgens de splitter op aangesloten en daarop weer het modem en de telefoon. Ieder een standaard kabeltje van 1 m. Werkt voor mij probleemloos, al op 2 verschillende adressen! In ieder geval geen merkbare verschillen met de door KPN aangeraden configuratie. Misschien raden ze het zo aan omdat ze de garantie geven dat het allemaal werkt totaan de hoofdaansluiting, als je ver van de centrale woont kan dit misschien wel problemen geven.

Ow ja, nog een technisch detail. De bekabeling mag niet gesoldeerd worden als je gaat werken met adsl, zowel voor als na de aansluiting schijnt dit problemen op te leveren. De standaard stekkertjes werken daarentegen perfect!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Ch!pY-J schreef op 14 juni 2003 @ 14:20:
Ow ja, nog een technisch detail. De bekabeling mag niet gesoldeerd worden als je gaat werken met adsl, zowel voor als na de aansluiting schijnt dit problemen op te leveren. De standaard stekkertjes werken daarentegen perfect!
Hmmm ik doe regelmatig aansluitingen solderen. Als je maar een beetje fatsoenlijk kunt solderen en het juiste type draad gebruikt maakt dat niet zoveel uit hoor. Ik heb het eens doorgemeten maar de weerstand (waar het in dat geval dan om draait) verandert er niet door.
Pagina: 1