Toon posts:

ISDN bekabeling vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een kennis van mij aan het helpen met ISDN. Alles werkt al, alleen is er nog een probleem.
Hij heeft op de bovenverdieping 1 ISDN lijn beschikbaar, terwijl er twee nodig zijn. Namelijk een voor zijn telefoon en een voor zijn pc.

Het is erg veel werk om nog een lijn te trekken, dus vroeg ik mij het volgende af:
Ik heb nog een ISDN contact doos liggen voor 2 aansluitingen, kan ik deze contacten zonder problemen op 1 lijn aansluiten?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik neem aan dat het NT1 kastje beneden is? Dan zou je volgens mij gewoon boven een ISDN-doosje kunnen monteren, waarmee je meerdere aansluiten mee maakt

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:14
Je kunt ISDN gewoon doorlussen, weet alleen niet of het 1-op-1 is --> Google kan je dat wel vertellen.

-

Verwijderd

Topicstarter
Kun je op een NT1 kastje doorlussen dan? maar goed een NT1 kastje heb ik niet en als de contactdoos ook werkt dan ben ik makkelijker klaar

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
gewoon boven in een soort van ISDN hub neer zetten, kosten geen reet en werkt perfect hoor. Je hebt ze van 1->2 aansluitingen en van 1->4 aansluitingen.

ps. ik ga er vanuit dat je er gewoon een ISDN toestel op aan wil sluiten.

zo'n ding kost ZEKER minder dan 10 euro btw, gewoon ff primafoon binnenwandelen is een zwart ding zo groot als een lucifer doosje ongeveer (de 1->2 variant)

[ Voor 72% gewijzigd door intert0y op 10-06-2003 18:40 ]

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
intert0y schreef op 10 June 2003 @ 18:37:
gewoon boven in een soort van ISDN hub neer zetten, kosten geen reet en werkt perfect hoor.
Juist, dat bedoelde ik ook, maar kon even niet op de naam komen.. 8)7 :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:36

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Uhm.. zonder NT1 heb je geen ISDN....

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

ISDN is 1-op-1 te splitsen. Zo'n verdeeldingetje werkt perfect. Maak alleen geen ring of lus in je bekabeling, dan werkt het niet meer.

Je NT1 heeft 2 uitgangen maar in feite is dat gewoon dezelfde S0-bus .... die je dus ook buiten de NT1 kan splitsen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
idd, zonder NT1 geen ISDN. Klaar, ding heet niet voor niets NT, Network Terminator, zet ie ook niet het buitennet (hogere spanning) om naar het interne net.

ps. een nt1 kost ook geen drol hoor, maar ik dacht eigenlijk dat een isdn altijd met NT1 wordt geleverd, nt1 blijft ook eigendom van KPN telecom.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk zit er al een NT1, maar omdat er mensen het hadden over een NT1 aansluiten op een NT1 kast onstonden er bij mij wat vraagtekens.

Ik ga gewoon de lijn splitsen en kijken hoe dat werkt. Moet ik trouwens ook na het splitsen de lijn nog weer terminaten?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Als je een lange kabel gebruikt wel, lijkt me wel anders is een kabeltje trekken niet zo moeilijk :)
Als je trouwens beide aansluitingen in gebruik hebt weet ik niet of het wel moet, je hebt dan natuurlijk geen aansluiting meer over, of zou je op de NT1 de andere poort moeten terminaten?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben vanavond even langs geweest en geprobeerd, en ja het werkt vlekkeloos. Dus allen bedankt voor tips en info :)
Pagina: 1