Toon posts:

[DVD+R] Nec 1100 niet als brander herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
keb van de week een nec 1100 gekocht maar kreeg al snel problemen bij de installatie....
mijn pc herkend hem namelijk wel als een lezer....maar nie als een schrijver.. heb al verschillende brand progjes gebruikt (nero, cdrwin, stomp, prassi primo dvd) maar kreeg steeds het zelfde probleem...toen ben ik dus hier gaan zoeken op twaekers en vondt de volgens dingen die zouden kunnen helpen

CDRW/DVD op 1 kanaal
Er zijn gevallen bekend dat een DVD lezer en een CD brander op eenzelfde IDE kanaal niet altijd lekker wil werken. Probeer ze eens op een aparte kanaal aan te sluiten, bijvoorbeeld de DVD lezer op primary slave en de CD brander op de secondary master. Hiervoor is nog geen echte verklaring bekend.
ATA/RAID controllers
Veel externe ATA/RAID controllers (Promise, Highpoint, etc) moeten niks weten van ATAPI apparaten en zijn daar in de eerste instantie niet echt voor bedoeld. Sluit alle CD/DVD lezers/branders dus zoveel mogelijk op de IDE controller van de southbridge (IDE0 en IDE1).
Brakke voedingen
Het kan ook voorkomen dat een CD brander gewoonweg dienst weigert of veel misbaksels oplevert wanneer een voeding op haar grenzen zit.

ASPI drivers
In geval van een CD/DVD brander: heb je wel (goede) ASPI-drivers geinstalleerd?
Windows XP
In geval van Windows XP: zorg ervoor dat je brand-software ook geschikt is voor Windows XP, dus zorg voor de nieuwste versies.
Brandsoftware
Probeer eventueel verschillende brandprogseltjes, zoals Nero, EasyCD, CloneCD, Fireburner, CDRWIN, etc.. Zorg bovenal dat je de nieuwste versie hebt.
Vervuiling
Ook kunnen deze problemen zich voordoen als je "te veel" brandprogseltjes op je computer hebt staan, waardoor ze met elkaar conflicteren. Verwijder ze dan allemaal en probeer ze één voor één uit.
IDE drivers
Verwijder eens de IDE controllers uit de apparaatbeheer en installeer ze daarna opnieuw, zeker in het geval van een VIA chipset.
DMA
Speel ook eens met de DMA instellingen, bijvoorbeeld DMA uitschakelen, herstarten, opnieuw inschakelen, herstarten.

maar deze dingen heb ik allemaal onderhand al uitgeprobeerd en nog steeds werkt die niet.....

heeft misschien iemand ook dit probleem....of weet misschien iemand waar dit aan kan liggen?

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Heb je al geprobeerd Nero (bijvoorbeeld) eerst te uninstallen, herstarten en daarna weer te installeren?

Verwijderd

heb het zelfde probleem met mijn lite on cd brander en een nec 100 1 werkt 2 op 1 kabel dan gezeik kan nog net ene comilatie branden maar bin/cue vergeet het maar

ben er nog niet uit best advies tot nu toe is de xp ide driver eropgooien

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Als niks werkt kan je ook een nieuwe installatie van XP proberen, Nero er opnieuw op. evt. even alleen op een IDE kabel zetten, bv secondary master. En maybe een bios update, weet niet wat voor mb je hebt.

Orange & Red

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wauw... duidelijk topic, wat mij betreft een voorbeeld voor GoT topics. Duidelijke titel en geprobeerde opties. Helaas kan ik je niet helpen, maar dit wilde ik ff kwijt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wauw... duidelijk topic, wat mij betreft een voorbeeld voor GoT topics. Duidelijke titel en geprobeerde opties. Helaas kan ik je niet helpen, maar dit wilde ik ff kwijt
Je hebt de FAQ van dit subforum duidelijk nog nooit gezien :z

Verwijderd

Even een DOMME (?) vraag: Nero herkent mijn NEC-1100A wel, maar wil alleen maar op 2,4x schrijven op mijn DVD+R's. Komt dat omdat de schrijver het medium herkent als zijnde misschien een 2,4x type medium of mankeert er hier iets aan de driver?

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Waarschijnlijk heb je 2.4x schijfies. Voorzover ik weet zijn de veel verkochte Datawrite schijfies 2.4x. Zet er volgende keer ook ff offtopic bij :)

Orange & Red

Verwijderd

Deze geef ik even een schopje

Ik heb nu last van hetzelfde probleem!

Is er al een oplossing voor? XP herinstalleren werkt niet, dat heb ik al geprobeerd

Voorheen is m'n brander altijd wel goed herkend, vreemd dat hij nu zo vaag doet. Nero ziet het apparaat niet eens als ik een brander moet selecteren. Mijn CD brander en DVD brander hangen aan 1 IDE kabel. Dit heeft altijd goed gewerkt.

Echter is het me nu wel gelukt met discjuggler een DVD te branden. Daarin wordt hij wel herkend. Andere programma's geven fouten, dat is toch wel erg vervelend
Pagina: 1