[XP] windows blijft update 811493 ophalen

Pagina: 1
Acties:

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 15:55

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Ik heb via de search gezien dat er een hoop problemen zijn met de 811493 update van microsoft. De mijne heb ik er nog niet tussen gezien, dus ik post 'm hier maar even. :+

Elke dag als ik mijn PC opstart krijg ik via de automatic update 811493 voor mijn kiezen. Zelfs als ik er voor kies om hem te installeren en ik ga daarna direct door naar de windows update page, krijg ik weer dezelfde patch om mijn oren. |:( Enig idee hoe ik hier vanaf kom? Thanx!

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Run Windows Update! Druk op WINDOWS UPDATE AANPASSEN en de rest snap je wel!

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Dat werkt alleen met 'gewone' updates, niet met critical updates zoals deze.

[ Voor 62% gewijzigd door Drobanir op 10-06-2003 20:32 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:03
811493 is zover mijn weten aangepast en heeft de vervelende vetraging niet meer. Zie ook de FAQ omtrent 811493 maar eens.
Het is dus niet meer nodig, de update draait hier zonder progs.

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Bij mij draait ie ook zonder problemen, hij haalt alleen elke keer dezelfde update op en installeerd hem. Dan zegt hij succesvol geinstalleerd en tot de volgende keer. En dan begint hij van voor af aan.

Verwijderd

Ik heb dit eerder gehad met een andere patch onder Win2k. Het probleem ligt 'em waarschijnlijk in het volgende. Om te kijken welke patches er geinstalleerd zijn checked Windows Update de registry op bepaalde keys. Nu is deze patch een (aantal) keer opnieuw uitgebracht. Waarschijnlijk is de key waar WU naar kijkt niet gelijk aan de key die de patch zet, waardoor het voor WU lijkt of de patch niet is geinstalleerd, terwijl dit wel het geval is.

Ik weet dus nu niet of de patch nou niet goed z'n keys zet of dat WU op de foute key checked, maar in ieder geval is het allebei de schuld van Microsoft... ;)

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-05 10:19

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik heb exact hetzelfde probleem, hij wil als het ware niet erkennen dat de patch al geinstalleerd is. Vraagje, na het draaien van de patch zoals hij die ophaalt, wil hij dan rbooten of niet? Als hij dat niet doet, dan heb je een aardige indicatie dat hij de nieuwe versie van de patch niet uitvoert.
Ik heb vandaag via remove programs de 811493 patch verwijderd die daar in stond. Dan wil hij rebooten en toen ik de patch via de update weer draaide, wilde hij deze keer wel rebooten. Ik heb geen melding van een opgehaalde patch meer, hopen dat dat zo blijft...

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-05 18:51
*rotschop*

Sorry voor de schop maar ik heb dit probleem ook en kan de installatie niet ongedaan maken om hem vervolgens opnieuw te installeren. Dus heeft iemand misschien een oplossing?

Verwijderd

Mijn windows update blijft maar een nvidia display update geven van 2 mei...
Terwijl de nieuwste WHQL 45.23 detonators erop staan.
Pagina: 1