Toon posts:

[ADSL] Modem op telefoon-aftakking?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon zo snel effe geen bestaand topic vinden, dus ik plaats effe een nieuw topic.

In Augustus krijg ik in mijn woonplaats eindelijk ADSL beschikbaar. Ik heb wel wat ervaring hiermee, maar ik wil toch even iets weten. Thuis heb ik een analoge verbinding met de wijkcentrale, dus zonder ISDN verbinding. Nou vraag ik me af of ik de splitter direct op de binnenkomende telefoonlijn moet zetten, of dat ik hem ook op een afsplitsing kan aansluiten. Op mijn kamer namelijk heb ik ook een telefoonaansluiting. Het zou dus een stuk kabel van beneden naar boven schelen als ik die splitter op mijn kamer pas zou aansluiten.

En zou dit kunnen, heeft dit dan nog invloed op het overige telefoonverkeer in het huis? In mijn huis zit in bijna elke kamer wel een telefoonaansluiting, met een telefoontoestel erop aangesloten. Ondvervinden deze toestellen dan hinder van een ADSL-modem dat op een van de aftakkingen zit?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

ik raad het je niet aan om de splitter op een aftakking te zetten.
grote kans dat het signaal niet doorkomt en dat je geen internet hebt.

zet hem gewoon direct op de plek waar telefeoon je huis binnenkomt.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is echt een zoek vraag, maar ik zal toch een antwoord geven. Er mag absoluut niets voor de splitter worden aangesloten!

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00
De splitter moet voor ELKE splitsing of telefoontoestel worden aangesloten. Maar enkele tientallen meters kabel voor de splitter is geen probleem. Mits er dus NIETS voor de splitter is aangesloten :)

en dit is ook in de search te vinden :)

Dit topic is gesloten.