Toon posts:

SB Live! 5.1 Platinum + DTT 2500 Digital prob.

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een paar jaar een Sound Blaster Live! 5.1 Platinum in mijn pc zitten. deze werkt overigens perfect. ook heb ik sinsd een jaar of 3 een Desktop Theater 5.1 DTT2500 DIGITAL van Cambridge Soundworks, echt een toppie set.
Maar nu! het probleem.

Ik heb mn DTT2500 met mn audio rear-out en line-out aangesloten met de uitgangen van mn sb Live 5.1
als extra heb ik ook mn DTT2500 ook aangesloten op mn DIN uitgang.
Als laatste heb ik ook nog een AC-3 SPDIFuitgang maar deze is niet aangesloten.

Goed nu het probleem, als ik een spel speel met EAX of ac-3 of wat voor ondersteuning van 5.1 dan ook dan hoort de DT2500 dit automatisch te herkennen zoniet dan moet ik hem handmatig zoals ik overigens altijd doe op Four Point zetten, de naam zegt niets want hij moet alle kanalen aanspreken!
Als alles ingesteld staat moet ik een goede 5.1 geluid hebben zoniet dan moeten alle speakers gewoon geluid producren en dat laatste gebeurd helaas niet!
M'n centre speaker (mideelste speaker van voor) die wil het gewoon niet doen, terwijl deze wel werkt! ook de uitgang werkt goed! wie weet hoe ik dit euvel moet aanpakken want het heeft wel altijd gewerkt en zover ik weet heb ik de nieuweste updates gisteren geinstald van mn SB live 5.1......

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het btw gevonden ik heb nu de SPDIF kabel met een omvormer op de Dolby Digital AC-3 geplugt en deze weer met een splitter afgetakt zodat er vanaf de SPDIF nu een kabel naar de AC-3/SPDIF in llopt bij de DTT2500 en naar de digital DIN.....toch blijf ik het vreemd vinden :s

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Ben ook met mijn SB Live aan het prutsen, ik wil er geen nieuw topic over openen omdat er al zoveel zijn langs geweest met dit probleem ( maar niet met de oplossing voor het mijne :( ). Maar kun jij mij misschien vertellen wat ik hie rverkeerd doe:

Ik heb SB Live 5.1 aangesloten via digi out naar mijn Marantz SR4300 via de coaxiale ingang. Stereo signaal is np, maar ga ik een DVD kijken of een DivX met AC3, blijft hij ook stereo en blijft DD5.1 niet mogelijk ( alleen DB PL2 ). Ik heb echt de hele avond al lopen zoeken @ GoT en inet, maar kom er echt maar niet uit :( ( alles staat trouwens op 5.1 ).

fotoblog

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
Voor beide personen: Beide vragen staan beantwoord in de faq.

Dit topic is gesloten.