[Slack 9] Geen installatie op RAID 1 (promise)

Pagina: 1
Acties:

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Tweakers,

Ik ben nu al 2 dagen aan het kloten om het goed voor elkaar te krijgen, maar het lukt me met geen mogelijkheid. De controller die ik heb is een Promise Fasttrak. Ik weet dat er wat moeilijkheden met die controller zijn zoals ik gezien heb in andere topics mbv de search.

Ok ik ga als volgt te werk:

Ik start met bootdisks. Oa: ftp://ftp.bit.nl/mirror/s...ware-8.1/bootdisks/raid.s en ftp://ftp.bit.nl/mirror/slackware/slackware-8.1/rootdisks/ install.1 tm .5

Alles gaat prima. Ik kan ook de schijven zien (/dev/ataraid/d0) en kan ze ook partitioneren. Overigens; als ik de raid.s van de cd zelf pak werkt ie niet :?

Nagoed, ik begin te installeren. Alles gaat prima totdat ik de vraag krijg welke kernel ik wil gebruiken. Ik heb de raid.s al geprobeerd van de cd, en die van de diskettes. Niets wil werken. Als ik boot dan krijg ik kernel panic.

Overigens wil de installatie zich wel eens een paar keer "herhalen". Vul ik keurig mijn hostname enzo in, begint ie na nameserver om dezelfde hostname te zeuren.

Wie heeft er ervaring met promise en slack 9? Ik word ondertussen een beetje simpel van die dingen. Wat ik ook probeer, het werkt niet :{

Thnx in advance

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
wat ik gedaan heb met debian een tijdje geleden: kaal systeem genomen zonder raid, hiermee een nieuwe kernel gebakken, waar de raid-support enzo allemaal goed in zit, en die op de install-flop gezet.
de installer gebruikt dan de nieuwe kernel, die wel doet wat ie zou moeten doen.

Maak je eigen poll

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb hetzelfde probleem helaas niet op kunnen lossen. Ik kan slechts toevoegen dat dit vaak niet de 'fout' van Linux is; maar van de RAID fabrikanten die vaak gewoon een IDE controller verkopen met Drivers die er een RAID controller van maken. Hetzelfde verhaal als met de WinModems dus. Overigens kan dat best de reden zijn dat je ze eerst wel ziet; maar dat het daarna foutgaat :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 18:28

Arno

PF5A

Welke kernel gebruik je Bolk :?

In de 2.4.19 zit een known bug in de idepci.o

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Traag schreef op 10 June 2003 @ 20:02:
Welke kernel gebruik je Bolk :?

In de 2.4.19 zit een known bug in de idepci.o
slack 9 zit op 2.4.20 out of the box

A wise man's life is based around fuck you

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
idd. 2.4.20 heb ik.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Update: Het vordert. 1 probleem: Ik krijg lilo niet geinstalleerd. Niet als superblock, niet in de mbr.

Tijdens boot dus: Missing operating system

Verwijderd

Dit probleem had ik ook! Ik heb toen geboot van met de bare.i kernel,
en bij de vraag welke kernel je wilt gebruiken moet je de raid.s kiezen. Of het was precies
omgekeerd.

Verwijderd

Handig dat je ook even precies vermeldt over welke raid-controler we het hebben.

Is het een nieuwer type dan zul je aan een ac-kernel, 2.4.21-pre kernel moeten, of je moet zelf de kernel patchen. Deze controlers worden door de ide-code helaas verkeerd geidentificeerd, waardoor ze niet werken.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 00:17:
Dit probleem had ik ook! Ik heb toen geboot van met de bare.i kernel,
en bij de vraag welke kernel je wilt gebruiken moet je de raid.s kiezen. Of het was precies
omgekeerd.
Als ik de bare.i kernel pak kan ik mijn raid schijven niet bereiken. Dus ik weet niet hoe je je dat wilt realiseren?
Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 01:10:
Handig dat je ook even precies vermeldt over welke raid-controler we het hebben.
Ik weet het niet precies welke. Zo'n ata 100 ding. Zit standaard onboard op een Asus a7v133. Moet ik opzoeken. Ik zit nu op school en heb nu geen tijd. Vanmiddag zal ik het even opzoeken

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Schupje. Ik heb van alles nog geprobeerd. Bootdisks, kernels ed. Het probleem zit in lilo. Die krijg ik niet geinstalleerd. Op school ook niet. Zou er misschien iets mis zijn met de cd?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Bolk schreef op 12 June 2003 @ 18:34:
Schupje. Ik heb van alles nog geprobeerd. Bootdisks, kernels ed. Het probleem zit in lilo. Die krijg ik niet geinstalleerd. Op school ook niet. Zou er misschien iets mis zijn met de cd?
downloaden en met een md5checksum controleren

A wise man's life is based around fuck you

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Cdrom lijkt ok.

Dit heb ik op school gedaan: Lilo wilde niet installeren in de mbr op die bak. Toen heb ik met een opstartdiskette linux geboot en daarna handmatig lilo.conf geedit en daarna goed gezet. Ik dacht dat het ook wel zou kunnen met mijn systeem.

Ik heb dus net een opstart disk geprobeerd en krijg de volgende kernel panic:

VFS: Cannot open rout device "ataraid/d0p1" or 00:0a
Please append a correct "root=" boot option
Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 00:0a

Het komt er dus op neer dat die het ook al niet voor elkaar krijgt om de kernel te booten vanaf raid. Ik ben dus nog steeds niet ver opgeschoten :{

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
:X :X :X :X :X :X :X :X [/excessief gebruik :X smilie]

Goed. Wat voel ik me lomp.

Voor de search: Boot gewoon de ataraid.i kernel vanaf cd ipv raid.s :X

Pagina: 1