Hoe heet deze Exchange Add-on?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Iemand vraagt mij of ik de volgende functionaliteit op hun Exchange 2000 server mogelijk kan maken:

- Alle mail komt in een gezamenlijke mailbox

- E-mails worden aan de verschillende gebruikers toegekend (aan de hand van eigen initiatief in verband met hoe druk het is etc.)

- In de gezamenlijke mailbox staat per gebruiker hoeveel mail er is in totaal, hoeveel in behandeling ("in progress") en afgehandeld ("completed"). Wanneer een mailtje "completed" is verdwijnt het mailtje uit die box.

- Je kunt kiezen voor "group by owner" om deze afgehandelde mailtjes toch te bekijken.

Nu vraag ik me af of dit standaard in Exchange zit (ben ik nog niet tegengekomen) of dat het een add-on betreft of misschien een heel ander pakket (GroupWise of zo?). Men werkte op het andere bedrijf volgens zeggen wel met Outlook...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 14:16

mutsje

Certified Prutser

nog nooit van gehoord voor Exchangexxxxx

• pinockio
mutsje schreef op 10 juni 2003 @ 20:04:
Welk systeem zou het dan zijn?

In ieder geval kan ik de mensen nu vertellen dat wat ze willen niet mogelijk is, dan houden ze misschien op met aan m'n kop te zeuren ;)

Momenteel doen we het zo dat iedereen full mailbox rights heeft op de mailbox van een gebruiker "info". Het probleem hierbij is dat verzonden mail in de eigen verzonden mailbox blijft staan of zelfs - wanneer het een reply betreft - nergens terugkomt! Dit betekent dat men niet weet wat men heeft geantwoord.

Ik heb de search al bekeken (zoeken op "send as exchange" etc.) en het bleek dat dit Microsoft's "behavior by design" is ;(

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 13:54
Je zou een eigen systeem kunnen bouwen met een database er achter maar als je toch al een exchange server hebt is dat wel een betere oplossing lijkt mij. Als het mogelijk is uiteraard ;)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
pinockio schreef op 10 juni 2003 @ 17:50:
Iemand vraagt mij of ik de volgende functionaliteit op hun Exchange 2000 server mogelijk kan maken:

- Alle mail komt in een gezamenlijke mailbox

- E-mails worden aan de verschillende gebruikers toegekend (aan de hand van eigen initiatief in verband met hoe druk het is etc.)

- In de gezamenlijke mailbox staat per gebruiker hoeveel mail er is in totaal, hoeveel in behandeling ("in progress") en afgehandeld ("completed"). Wanneer een mailtje "completed" is verdwijnt het mailtje uit die box.

- Je kunt kiezen voor "group by owner" om deze afgehandelde mailtjes toch te bekijken.

Nu vraag ik me af of dit standaard in Exchange zit (ben ik nog niet tegengekomen) of dat het een add-on betreft of misschien een heel ander pakket (GroupWise of zo?). Men werkte op het andere bedrijf volgens zeggen wel met Outlook...
Dit zal waarschijnlijk in een mail-enabled public folder kunnen
- mail komt in gezamelijke 'mailbox' (=public folder
- mail toekennen aan gebruikers dmv follow-up flag
- beetje met je views spelen, en je kan deze creeren
- weer dmv view aan te passen

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• pinockio
ZeRoC00L schreef op 10 juni 2003 @ 22:19:
[...]

Dit zal waarschijnlijk in een mail-enabled public folder kunnen
- mail komt in gezamelijke 'mailbox' (=public folder
- mail toekennen aan gebruikers dmv follow-up flag
- beetje met je views spelen, en je kan deze creeren
- weer dmv view aan te passen
De meningen zijn dus verdeeld. Ik ga wel even kijken of een mail-enabled folder de oplossing biedt die we zoeken. http://www.msexchange.org/articles/MF021.html lijkt me een goed begin.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 05:55

grimson

domeingrommer

mutsje schreef op 10 juni 2003 @ 20:04:
Het spijt me zeer, maar als jij het niet weet hoef je dit dan ook niet te posten !
Zou lekker zijn als iedereen dit gaat doen ! :+ :O

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 14:16

mutsje

Certified Prutser

ik werk slechts een aantal jaren met exchange en geef gewoon mijn mening...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

grimson schreef op 11 juni 2003 @ 08:58:
[...]
Het spijt me zeer, maar als jij het niet weet hoef je dit dan ook niet te posten !
Zou lekker zijn als iedereen dit gaat doen ! :+ :O
Doe jij dit dan ook niet :/
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Hier iig nog wat links die ik gevonden heb die misschien kunnen helpen
http://www.msexchange.org/tutorials/MF006.html

http://www.exchangeadmin..../Index.cfm?ArticleID=4855

http://www.slipstick.com/exs/pfshare.htm

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 21:56

Pogostokje

* twiet *

Wat jij wil doen is een beetje richting contactcenter functionaliteiten gaan. Er zijn zat programma's die doen wat jij wilt, maar dat is prijzig allemaal. Je bouwt dan in feite een stuk van een contactcenter waarbij je medewerkers ipv als in een callcenter telefoon geeft mail wilt laten beantwoorden op basis van drukte en misschien specifieke kennis van elke medewerker. Zoek het in die hoek (aspect, siemens, enz...)! Bedrijven als Tietoenator (http://www.tietoenator.nl/) kunnen dit voor je leveren op Exchange en vele andere mail platformen. Alleen ik weet niet of dit is wat je wil ... als het om 3 medewerkers gaat is het volslagen overkill namelijk. Gaat het om tientallen medewerkers en honderden mailtjes per dag dan moet je die kant op.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37
Je kan deze functionaliteit best zelf maken d.m.v. VBScript/VBA, Outlook Forms, event sink en public folder.

Maar ik denk echter dat je beter af (sneller en met support, zodat je zelf niet wordt afgemaakt bij problemen) bent met een contact- of callcenter achtige add-on voor Exchange.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Pagina: 1