Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

A5FATR2B TecTroid A5 Zilver alarm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas geleden een A5FATR2B TecTroid A5 Zilver gekocht bij eynstein

Enermax Tectroid A5

alleen nu is mijn probleem , temp sensor 1 die zit op de core van mijn vga kaart.
De core is in windows 57 C en in games 62 C dus moet ik elke keer bij het opstarten het alarm van 45 C naar 65 C zetten ( standaard is 45 ja ) en als ik sensor 2 dadelijk op het geheugen plak moet ik die ook nog elke keer verzetten.
Dit is heeel vervelend , heeft hier iemand een oplossing voor ??

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Voor het vast zetten is lijm en voor het alarm:
is een veel voorkomend probleem.
`K denk dat je dit trouwens beter in dit:
Advies&Ervaring gevraagd:Enermax UC-A3FATR2 (Fan Control) topic had kunnen vragen.

[ Voor 46% gewijzigd door BJD op 10-06-2003 17:47 ]

• Henk
  • Laatst online: 24-11 08:43
Kheb ook zon ding, maar bij mij blijft ie gewoon op 55 graden voor me voeding staan hoor... maar anders dan tweak je het 1 en ander en mod je dr een batterij of zow aan? blijft ie altijd stroom houden en vergeet ie nix ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een manual gevonden
http://www.enermax.com.tw/uc-a5manual.pdf
hier staat in dat je een jumper moet verzetten
maar die zitten er bij niet op.
dus zal ik die er ff op moeten solderen he :)

de jumper van de C en F verzetten werkt ( die zat er standaard wel op ) dus moet ik alleen nog ff de andere erop solderen
in ieder geval iedereen nog bedankt

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 18:57 ]

• BJD
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 18:41:
ik heb al een manual gevonden
http://www.enermax.com.tw/uc-a5manual.pdf
hier staat in dat je een jumper moet verzetten
maar die zitten er bij niet op.
dus zal ik die er ff op moeten solderen he :)

de jumper van de C en F verzetten werkt ( die zat er standaard wel op ) dus moet ik alleen nog ff de andere erop solderen
in ieder geval iedereen nog bedankt
Dat er op de printplaat een mogelijkheid voor is wil nog niet zeggen dat je het zo kan gebruiken.
Als ik een video kaart heb waar op de print een mogenlijkheid voor een tv-out is,
Wil het nog niet zeggen dat ik met een connector klaar ben.

Verwijderd

Topicstarter
BJDI schreef op 10 juni 2003 @ 19:06:
[...]

Dat er op de printplaat een mogelijkheid voor is wil nog niet zeggen dat je het zo kan gebruiken.
Als ik een video kaart heb waar op de print een mogenlijkheid voor een tv-out is,
Wil het nog niet zeggen dat ik met een connector klaar ben.
nou ik als tweaker heb het geprobeert ( ik denk naja ik ga het niet de heletijd instellen , als het niet lukt dan maar de prullenbak in ) en het werkt ook nog :D :D
nu is mijn standaard 65 C en alles is ok ,gewoon een ijzertjuh tussen gesoldeert :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 19:42:
[...]

nou ik als tweaker heb het geprobeert ( ik denk naja ik ga het niet de heletijd instellen , als het niet lukt dan maar de prullenbak in ) en het werkt ook nog :D :D
nu is mijn standaard 65 C en alles is ok ,gewoon een ijzertjuh tussen gesoldeert :P
Zou je daar een fototje van willen maken en posten ?
Maakt het een stuk duidelijker dan tekst , over hoe je het gedaan hebt :) .

Verwijderd

Als het er niet op zit, waarom zetten ze het dan wel in de handleiding? :?:?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 20:42:
[...]

Zou je daar een fototje van willen maken en posten ?
Maakt het een stuk duidelijker dan tekst , over hoe je het gedaan hebt :) .
Als jij een foto hebt van de print van de enermax tectroid dan geef ik je wel aan waar je een jumper moet zetten ( kan mun webcam niet in de pc hangen omdat de kabel helemaal is weggewerkt )
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 21:45:
ik heb geen handleiding gezien
en ik heb de jumper echt niet over het hoofd gezien ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 21:45:
Omdat het niet in de user guide staat die erbij zit ! :)

Maar het staat wel in de pdf die online staat , deze wijkt op dat punt dus af van de user guide die meegeleverd worden.

Is het nu een beetje duidelijk ? :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 00:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 23:39:

Als jij een foto hebt van de print van de enermax tectroid dan geef ik je wel aan waar je een jumper moet zetten ( kan mun webcam niet in de pc hangen omdat de kabel helemaal is weggewerkt )
Ik neem aan dat je met de online guide hebt gekeken welke pins je moet verbinden om een bepaalde temp-alarm te krijgen ?

Als dat zo is , pak ik even de soldeerbout en dan gaat me dat zeker lukken :).

Hoewel het alarm hier eigenlijk nooit afgaat , omdat de temp.sensor op het koelblok van mn cpu zit (Dangerdan Maze3) :9 .

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 12:01:
[...]

Ik neem aan dat je met de online guide hebt gekeken welke pins je moet verbinden om een bepaalde temp-alarm te krijgen ?

Als dat zo is , pak ik even de soldeerbout en dan gaat me dat zeker lukken :).

Hoewel het alarm hier eigenlijk nooit afgaat , omdat de temp.sensor op het koelblok van mn cpu zit (Dangerdan Maze3) :9 .
Er zat bij mij al 1 jumper op ( helemaal rechts ) en ik had 6 rijen ipv 5 die in het boekje stonden ( of ik heb scheel gekeken :D ). Die heb ik getest en die was voor de Celcius/Fahrenheit. Dus nam ik automatisch aan dat de 3 erlinks van voor de temp waren , en dit was ook zo. Hij staat nu default op 65 C ( Dit was dus de 4e van links ) en ik heb er nog geen problemen mee gehad voor de rest

Ik heb het idd uit het online pdf filetjuh

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 16:58 ]

Pagina: 1