Toon posts:

[W2K3 Server]testen als eindwerk, beetje hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik zit dus in mijn laatste jaar informatica beheer, en ik moet de windows 2003 server testen voor mijn eindwerk.

Ik weet dat jullie hier niet houden van huistaken, dus had ik graag enige hulp gewilt over wat ik zoal kan behandelen.
gezien ik de windows 2000 server niet zó goed ken, kan ik niet echt over verschillen spreken.

Als jullie me hierin zo wat zouden willen helpen zou ik dit ten zeerste appreciëren.

wat ik zelf al weet is:
- geluid moet worden ingeschakeld
- branden met je cd writer moet je ook een service voor inschakelen
- afsluiten lukt ook niet zo eenvoudig, je moet redenen opgeven, waarom je de server afsluit of herstart (ook dit kan je uitschakelen)

verder heb ik de hele topic van Windows 2003 server gevolgt en een aantal maal doorlezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 17:37 ]

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Hint: Top 10 benefits, Top 10 improvements http://www.microsoft.com/windowsserver2003/default.mspx

Verwijderd

een van de belangrijkere voordelen is dat je domains kunt hernoemen en forests kan samenvoegen. ik heb er zelf nog niks meegedaan maar er zullen wel een hoop haken en ogen aan zitten. ik denk dat hier veel testwerk inzit (en ben ook wel benieuwd naar de resultaten :)).

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Mag ik een exemplaar van je eindwerk als het klaar is >:)

Hier kan je trouwens wel wat vinden: http://www.2000trainers.c...sectionID=16&tab=articles

Er staan wat artikels over nieuwe dingen zoals shadow copies

[ Voor 61% gewijzigd door WimB op 11-06-2003 09:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zal iets laten weten als mijn eindwerk af is, k zou er me niet te veel bij voorstellen, want zo goed zal het niet zijn, ben namelijk niet echt goed in het bespreken van zaken

Verwijderd

ik ben nu voor stage al een aantal maanden aan het prutsen met 2k3, en ik vind het eik zwaar ruk...

Nee, dat licht vanst niet aan windows2k3, maar an mij als nos-er :)

Ik krijg de boel gewoon niet stabiel :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 15:59:
ik ben nu voor stage al een aantal maanden aan het prutsen met 2k3, en ik vind het eik zwaar ruk...

Nee, dat licht vanst niet aan windows2k3, maar an mij als nos-er :)

Ik krijg de boel gewoon niet stabiel :(
He, it's not a bug, it's a feature ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 16:46:
[...]

He, it's not a bug, it's a feature ;)
:Y) we krijgen em wel klein :)....

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:38
domeins renamen en forrests samenvoegen, 1 van de haken en ogen is dat je bijv geen root domein kan renamen.

grote verandering is ook IIS5 naar IIS6 (application pools toegevoegd).

er zijn nog diverse kleine veranderingen aan bij clustering, loadbalancing.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 17:37:
wat ik zelf al weet is:
- je kan verschillende versies installeren met de ene CD
Dit heeft NIKS met windows 2003 te maken. Alleen is er wel zo'n cd in omloop maar dat is een illegale cd zodat je niet alle 3 de versies appart moet downloaden. Er is ook een windows XP cd in omloop (Windows XP 8 in 1) en ook dit is illegaal.

Niet iets om in je eindwerk te zetten imho

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
The Dolf schreef op 11 June 2003 @ 17:21:
[...]

Dit heeft NIKS met windows 2003 te maken. Alleen is er wel zo'n cd in omloop maar dat is een illegale cd zodat je niet alle 3 de versies appart moet downloaden. Er is ook een windows XP cd in omloop (Windows XP 8 in 1) en ook dit is illegaal.

Niet iets om in je eindwerk te zetten imho
aha, ok, weer zo leuke informatie :p
hoeveel verschillende versie's zijn er zo eigenlijk?
als ik naar de microsoft website kijk denk ik 4.

klopt dit?

Verwijderd

Topicstarter
kan mij trouwens iemand zeggen hoe ik dat irritante wachtwoordbeleid kan veranderen?
er staat namelijk een slotje op :s

• Arnaud
Hoeveel verschillende versies: http://www.microsoft.com/...ures/compareeditions.mspx

Irritante wachtwoordbeleid: Beleid=Policy, dus doe eens de group policy editor (gpedit.msc) opstarten en ga naar Local Computer Policy->Windows Settings->Security Settings->Account Policies->Password Policy. Dit had je trouwens ook kunnen vinden in
verder heb ik de hele topic van Windows 2003 server gevolgt en een aantal maal doorlezen.
dat topic dat je al een paar keer had doorgelezen.

Al met al mag je best zelf wat meer doen. Alles wat hier staat is kant-en-klaar informatie via http://www.microsoft.com/windowsserver2003/default.mspx en de search-box die daar staat.

Verwijderd

het belangrijkste lijkt me is dat je eerst eens gaat beschrijven WAT je wilt gaan testen? Wil je gewoon de features enzo beschrijven, moet je het testen voor een bepaalde doelgroep, wil je het testen tov andere OS'en etc

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 09:21:
het belangrijkste lijkt me is dat je eerst eens gaat beschrijven WAT je wilt gaan testen? Wil je gewoon de features enzo beschrijven, moet je het testen voor een bepaalde doelgroep, wil je het testen tov andere OS'en etc
welja, ik moet dat eindwerk gaan voorbrengen voor een jury, en een aantal bedrijfsleiders.
ik zou graag een vergelijking maken met windows 2000

Verwijderd

Topicstarter
Irritante wachtwoordbeleid: Beleid=Policy, dus doe eens de group policy editor (gpedit.msc) opstarten en ga naar Local Computer Policy->Windows Settings->Security Settings->Account Policies->Password Policy. Dit had je trouwens ook kunnen vinden in dat topic dat je al een paar keer had doorgelezen.
welja, zover was ik ook al geraakt, maar er staat een slotje op de "map" security settings en alles wat eronder ligt. dus bijgevolg kan ik mijn password policy zelf niet veranderen.
(ik kan nix enabelen, nix disabelen of veranderen)
--> dus lijkt het me logisch dat ik het hier nog eens vraag :)

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-08 23:10
wat ik zelf al weet is:
- je kan verschillende versies installeren met de ene CD
Nou zet er dan ook even vooral in dat je Windows update niet kan gebruiken bij Windows 2003. Haha deze werkt namelijk niet met een illegale key.

"Je kan verschillende versies installeren met de ene CD" Je dacht toch niet werkelijk dat Microsof tzo f*cking dom is hé om 3 versies te leveren waaruit je dan tijdens de installatie mag kiezen of wel? Suc6 verder m8.

Verwijderd

Topicstarter
Gody schreef op 12 June 2003 @ 14:27:
[...]

Nou zet er dan ook even vooral in dat je Windows update niet kan gebruiken bij Windows 2003. Haha deze werkt namelijk niet met een illegale key.

"Je kan verschillende versies installeren met de ene CD" Je dacht toch niet werkelijk dat Microsof tzo f*cking dom is hé om 3 versies te leveren waaruit je dan tijdens de installatie mag kiezen of wel? Suc6 verder m8.
mja, dat van die 3 versies op 1 cd was een foutje van mijn kant :)
dat je met een illegale cd key geen windows update kan doen had ik ook al willen merken :)

Verwijderd

Gody schreef op 12 juni 2003 @ 14:27:
[...]

Ja hoor dat bestaat. Het heet MSDN ( :+ ) en dan krijg je gewoon 1 CD met daarop de standard en de enterprise edition waaruit je tijdens installatie kan kiezen.

Ontopic: lees de Microsoft site eens door: http://www.microsoft.com/...tion/overview/family.mspx

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ik denk dat het vermelden van de invloed van de bekende Security-Memo van ome Bill en de gevolgen (verschillen hiervan t.o.v. W2k wel de mooite waard is. Dit zou meer dan genoeg stof moeten opleveren om een scriptie over te maken.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
de bekende Security-Memo???

• Arnaud
Het heet Google en je kunt ermee zoeken: Security-Memo bill microsoft levert onder andere http://comment.zdnet.co.uk/story/0,,t479-s2117122,00.html op.

Ik wil je niet kwetsen, maar als ik dit topic goed doorlees moet je een vrij uitgebreid en intelligent verhaal schrijven over een OS waar je nog vrijwel niets vanaf weet en wil je er zelf zo min mogelijk moeite voor doen. Dat je nog zoveel reacties krijgt zegt iets over de behulpzaamheid van de mensen hier op GOT. Ik hoop dat je hun bedankt door wat meer te vertellen over wat je nu precies wilt doen, wat je zelf al hebt gedaan en (als je werk klaar is) wat het resultaat is.

Nog even wat kreten waar je zelf mee verder kunt zoeken: .NET Framework 1.1, ASP.NET, IIS6, Security by default, Web-edition. Daarnaast zijn de verschillen tussen 2000 Server en Server 2003 voor een groot gedeelte de verschillen tussen 2000 Prof en XP Prof en daar zijn op internet honderden verhalen over te vinden.

Succes

Verwijderd

Bij mij is de rc2 retestabiel!
Hij heeft 2 weken gedraaid zonder problemen (en toen is de stroom uitgevallen door die stomme bliksem).
Ik vind wel dat hij resources vreet (mijn p3 600 gaat nu traag...).
Mijn cd brander werkte wel zonder extra services gewoon nero erop gegooid...

Verwijderd

Topicstarter
Arnaud schreef op 12 June 2003 @ 16:44:
Het heet Google en je kunt ermee zoeken: Security-Memo bill microsoft levert onder andere http://comment.zdnet.co.uk/story/0,,t479-s2117122,00.html op.

Ik wil je niet kwetsen, maar als ik dit topic goed doorlees moet je een vrij uitgebreid en intelligent verhaal schrijven over een OS waar je nog vrijwel niets vanaf weet en wil je er zelf zo min mogelijk moeite voor doen. Dat je nog zoveel reacties krijgt zegt iets over de behulpzaamheid van de mensen hier op GOT. Ik hoop dat je hun bedankt door wat meer te vertellen over wat je nu precies wilt doen, wat je zelf al hebt gedaan en (als je werk klaar is) wat het resultaat is.

Nog even wat kreten waar je zelf mee verder kunt zoeken: .NET Framework 1.1, ASP.NET, IIS6, Security by default, Web-edition. Daarnaast zijn de verschillen tussen 2000 Server en Server 2003 voor een groot gedeelte de verschillen tussen 2000 Prof en XP Prof en daar zijn op internet honderden verhalen over te vinden.

Succes
Je kwetst me niet, maar wat jullie niet weten is dat ik vlak voor mijn examens een andere bedrijfsopdracht gekregen heb, waar ik dan maar eventjes 14 daagjes op kan werken, dan nog tijdens mijn examens.
Zelf heb ik niet echt met een windows 2000 server gewerkt, dus de verschillen vinden is al moeilijk.
Er veel voor doen is voor mij het probleem niet, t is alleen de tijdsdruk en het feit dat die bedrijfsopdracht op 360 punten staat.
Dan begrijp je nu mss dat ik tamelijk zit te stressen en zoveel mogelijk hulp kan gebruiken (waarvoor ik jullie uiterst dankbaar ben natuurlijk)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Waarom download je niet bij Microsoft een whitepaper over w2k3 en vertaal die naar het Nederlands. W2k3 is nog zo nieuw dat de mogelijkheid dat een docent de whitepapers heeft gelezen heel klein is. B)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
nuja, da's het laagste wat er is he, een whitepaper van microsoft vertalen :|

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 17:41 ]

• Arnaud
Wat is nou precies je opdracht?

Verwijderd

Topicstarter
het testen van windows 2003 server
nieuwigheden bespreken en verschillen zoeken tussen windows 2000 server en windows 2003 server.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sorry, je weet niks van win2k Server, én niks van win2k3 Server(s) en wil als eindstuk (scriptie? verslag? voor je examen?) een vergelijking op papier zetten?
En dat in 2 weken?

Dan mag je wel heel gauw flink wat MCSE stof tot je nemen denk ik voordat je een goed afgewogen stuk op papier kan krijgen.

Of je ript het halve internet met info van wininformant enzo....

Ik zou eerlijk gezegd een andere opdracht nemen. Meer kans van slagen (letterlijk en figuurlijk).

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 12-06-2003 17:58 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 17:26:
Je kwetst me niet, maar wat jullie niet weten is dat ik vlak voor mijn examens een andere bedrijfsopdracht gekregen heb, waar ik dan maar eventjes 14 daagjes op kan werken, dan nog tijdens mijn examens.
Helaas is het dan nog niet de bedoeling dat wij jouw opdracht dan maar gaan maken ;). Als jij denkt dat je te kort tijd hebt, en het is niet goed gedaan vanuit de organisatie, kun je daar gewoon bij hun klagen. Hier bij ons om hulp vragen leer je niet veel van. Zie ook de andere replies in het topic, onder andere die van BackSlash32 ;).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.