DIMM's doen het niet lekker op m'n A7V266

Pagina: 1
Acties:

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 21:09
Nou,

Ik heb n nieuw mobootje, geheugen en cpu besteld, dus dacht ik, ik maak mn vriendin is blij met mijn oude waren, dus mijn "oude" asus a7v266 in haar pc genesteld, cpu-ke erop, alles aansluiten, 2*256 mb DDR-geheugen erin en instaleren maar.....

Tijdens de installatie werd t systeem een beetje instabiel, dus ik dacht, kom ik verwissel de ddr-modules maar eens van plaats (2 verschillende merken, bij n andere pc hielp t ook). Zo gezegd zo gedaan, alleen ben ik kennelijk iets te snel geweest met plaasten,want op het moment dat ik m aanzette, rook ik zon lekker geurtje van een verbrand iets |:(

Gauw alles uit gegooid en kijken of er iets te zien was. Hekemaal niks te zien, ook geen verbrande geur als ik mn neus in het mobo duw :P Vandaag op mn werk de ddr-ekes getest, en deze zijn allebei ok >:)

dus thuis maar weer aan t testen:
1 module in het mobo --> aanhoudende piepen --> geheugen probleem
2 modulen in het mobo --> geen beeld en steeds herstartende pc (althans, zo lijkt t)
Het maakt niet uit in welk dimm-slot ik de module(n) steek.....

Iemand nog andere suggesties die ik zou kunnen proberen om mn bordje te redden, of mag ik m gaan begraven in de tuin :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Dafjedavid op 10-06-2003 17:28 ]

Who Needs Windows...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt hem ook gewoon inruilen bij de winkel :)

• Dafjedavid
Daar is ie vrees ik iets te oud voor......(???)

hij's al twee jaar, het is namelijk de eerste a7v266......of heb je net zoals bij toners dat je er dan iets voor terugkrijgt :D

Who Needs Windows...

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

BalusC schreef op 10 June 2003 @ 17:33:
Hangt er vanaf of het een user error was en natuurlijk of er nog garantie op zit, tis al een "oud" moederbord.

Canon Digital Ixus V3

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 12:02
BalusC schreef op 10 June 2003 @ 17:33:
Maar als het eigen schuld is, dan vind ik het zelf een beetje aso om het om te gaan ruilen ;).

Hmzz is het hele mobo goed :? Kan natuurlijk dat er ergens intern een chipje is gesmolten. En dat daardoor alles weer niet goed werkt :(.

Verwijderd

Termi schreef op 10 June 2003 @ 17:38:
[...]

Maar als het eigen schuld is, dan vind ik het zelf een beetje aso om het om te gaan ruilen ;).

Hmzz is het hele mobo goed :? Kan natuurlijk dat er ergens intern een chipje is gesmolten. En dat daardoor alles weer niet goed werkt :(.
Er staat toch niet op de mobo " eigen schuld " geschreven???

nou dan!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Misschien eens hard door de lege geheugensloten blazen? Een beetje stof daarin kan al heel wat ellende veroorzaken.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

Dafjedavid schreef op 10 June 2003 @ 17:27:
Zo gezegd zo gedaan, alleen ben ik kennelijk iets te snel geweest met plaasten,want op het moment dat ik m aanzette, rook ik zon lekker geurtje van een verbrand iets |:(
wat bedoel je hiermee?
iets te snel geweest met verplaatsen??

ik zou niet weten hoe je je mobo molt met het plaatsen van geheugen.
zelfs als je de stekker dr nog in hebt moet het kunnen.
natuurlijk niet als de pc aan is, maar dat neem ik niet aan.

heb je echt geen garantie meer?
sommige onderdelen krijg je 3 jaar garantie op

• Dafjedavid
Op dat moederbord heb ik inderdaad geen garantie meer......

En met t plaatsen zat er, naar mijn vermoeden, een module scheef.....ze gingen er niet zo lekker in zeg maar.....

Ik vind t alleen raar, dat het ding begint te piepen met 1 module, en met twee modules continu opnieuw op blijft starten.....iemnad een id wat dat kan zijn

Mobo is voor de rest zoooooo fijn :'( baal wel als ie dood is....

[ Voor 11% gewijzigd door Dafjedavid op 10-06-2003 17:48 ]

Who Needs Windows...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Heb ff de title aangepast "Wat ik nu weer heb gedaan :-S" zegt weinig tot niks (en MSN smilies werken hier niet ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Als je je geheugen er met geweld verkeerd in hebt gestopt, moet je met het bord op schoot en een goede lamp boven je knar eens goed naar al die pennen gaan kijken. Al menig P1 bordje heb ik met lomp modules insteken weer vlot kunnen trekken door omgebogen pinnen weer recht te zetten.

• Dafjedavid
tnc voor het aanpassen....... vond t alleen zo lekker lomp van mezelf....

maar goed, verder nog suggesties?

Who Needs Windows...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Eerlijk gezegd heb ik geen suggesties: beide DIMM's doen het in een ander mobo maar niet in dit mobo. Tel daarbij de rook/geur op en ik vrees het ergste :/ Zijn dit trouwens dezelfde DIMM's als die er op zaten toen de A7V266 nog in jouw bak zat?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Dafjedavid
Abbadon schreef op 10 June 2003 @ 18:16:
Eerlijk gezegd heb ik geen suggesties: beide DIMM's doen het in een ander mobo maar niet in dit mobo. Tel daarbij de rook/geur op en ik vrees het ergste :/ Zijn dit trouwens dezelfde DIMM's als die er op zaten toen de A7V266 nog in jouw bak zat?
ja, het zijn dezelfde modulen

Who Needs Windows...

Verwijderd

Hmmm..
Je kunt als laatste redmiddel Al je biosgegevens resetten..
Dit doe je voor de A7V266 zo:
1 Pc uit en stroom er af
2 batterij uit het MB
3 jumpertje (CLR_RTC) vlak boven de floppykabel erop zetten. Het liefst een tijdje zo laten staan.. bv paar uur.
4 batterij er weer in
5 Stroom weer op de pc en zet de pc aan
6 <del> toets ingedrukt houden tijdens de boot en gegevens weer invoeren.

Dit heb ik natuurlijk uit de handleiding.. Die heb je vast zelf ook wel.. Maar toch..
Als dit niet werkt is het mobo overleden. Hoop het natuurlijk niet voor je.

Succes

• Dafjedavid
conclusie..... morgen voor mn meissie een a7v8x-x halen :-(

Who Needs Windows...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Tis wel een Asus bordje, hebben die niet 3 jaar fabrieksgarantie? Heb zelf dat bordje ook en kan me zoiets herinneren dat ik dat gelezen heb namelijk :) Zou het maar eens nakijken, scheeld je een nieuw moederbord kopen :)

Juist:

http://www.asus.com.tw/su...chref/warranty/index.aspx

[ Voor 16% gewijzigd door FastBunny op 10-06-2003 20:00 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1