Toon posts:

html list menu frame probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ik html een list menutje gemaakt waaruit de gebruiker een optie kan kiezen. vervolgens word de gebruiker doorverwezen naar naar de pagina van zijn optie.

deze pagina moet in hetzelfde frame als het list menutje getoond worden. wat gebeurt er nu? de nieuwe pagina word geopend in het hele venster (dus alles frames worden samengevoegd tot 1 pagina) weet iemand hoe ik dit goed krijg?

Verwijderd

hint: target

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

vb:
code:
1
<a href="url" target="frame_naam">menu list</a>

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan, maar target werkt niet

Verwijderd

wat heb je nu dan??

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 19:39
Upload de pagina ff en geef een link dan kijken wij wel ff

code:
1
<a href="url" target="_self">menu list</a>

Werkt dat niet?

[ Voor 59% gewijzigd door Master__R op 10-06-2003 17:34 ]

Verwijderd

http://html.op-het.net/tekst/frames.html#target -> TARGET="naam"

Je frames moeten wel een naam hebben...

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
mn frames hebben een naam

Verwijderd

Topicstarter
en euss je oplossing werkt bij mij ook niet, ik verwijs in mn list box naar de desbetreffende pagina met daarachte #main (main is het frame wat ik bedoel, en heeft die naam ook) maar de boel word nog steeds in een andere page geopend

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Jongens hij heeft een list-menuutje gemaakt zegt ie. Geen idee wat dat is eigenlijk, maar ik neem aan dat ie een dropdownlistbox bedoelt, maar in ieder geval dat zijn links d.m.v. javascript geopend worden.

mogelijk staat er:
top.location.href = 'url';

dat 'top.' moet je dan ff weghalen.
en euss je oplossing werkt bij mij ook niet, ik verwijs in mn list box naar de desbetreffende pagina met daarachte #main (main is het frame wat ik bedoel, en heeft die naam ook) maar de boel word nog steeds in een andere page geopend
:? Als je het linkje nu ook even aanklikt en LEEST wat er staat over targets :/

[ Voor 36% gewijzigd door Bosmonster op 10-06-2003 17:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel inderdaad een drowdownlist box, deze heb ik in dreamweaver gemaakt, en dit is mijn code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<td><form name="beroepen_wijkdeel">
          <select name="beroepen_wijkdeel" onChange="MM_jumpMenu('parent',this,0)" class="dropdown">
            <option value="overzicht_beroepen_a.asp#main" selected>Wijkdeel A</option>
            <option value="overzicht_beroepen_b.asp" >Wijkdeel B</option>
            <option value="overzicht_beroepen_c.asp">Wijkdeel C</option>
          </select>
          <input name="bekijk" type="button" id="bekijk" onClick="MM_jumpMenuGo('beroepen_wijkdeel','main',0)" value="Bekijk!" class="dropdown">
        </form></td>

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

onChange="MM_jumpMenu('parent',this,0)"

Het probleem zit hem in dat parent.. geen idee wat je er in Dreamweaver van kan maken. Ik ken de functie namelijk niet :) Maar door parent open je de pagina's dus in het volledige scherm in. Als de functie een beetje logisch werkt (en dat weet je maar nooit met die MM_bagger) kun je die gewoon leeglaten, maar dat weet ik niet zeker:

onChange="MM_jumpMenu('',this,0)"

Edit: aan de tweede functie eronder te zien heet je frame 'main'. Dat zou dan in ieder geval moeten werken lijkt me:

onChange="MM_jumpMenu('main',this,0)"

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 11-06-2003 10:01 ]

Pagina: 1