[PIM] Synchroniseren tussen verschillende clienten

Pagina: 1
Acties:

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:38
Ik zit met de volgende config: een vaste PC thuis waar Outlook 2000 op draait, deze PC heeft verbinding met 3 mailboxen; 1x POP3 en 2x IMAP (welke ook IMAP moet zijn, omschakelen naar POP3 is geen optie). Vervolgens een laptop waarop ook Outlook 2000 staat, die heeft verbinding met dezelfde POP3 box als de PC, en daarbij nog een Microsoft Exchange server. Deze server zelf kan ik thuis niet bereiken maar wel berichten via POP3 binnenhalen als dat nodig is. Dan is er nog mn telefoon waar m'n contacten en afspraken instaan. Deze zaken wil ik eigenlijk als 1 geheel kunnen gebruiken; dus in beide outlooks dezelfde e-mails + accounts terugvinden, en afspraken en contacts op elke client precies hetzelfde. Ik heb al zitten kloten met offline folders, .pst bestanden enz enz, maar niets werkt eigenlijk echt lekker. Ohja; het mooiste zou zijn als het syncen ook nog eens overal ter wereld zou kunnen. Met BT / i-net is dat voor mn telefoon niet zo'n probleem en ik heb hier thuis een linux- server staan die altijd op internet hangt. Wie weet een handige oplossing voor het probleem? Ohja; ik zou natuurlijk mn e-mail op die server binnen kunnen halen en dan lezen met de verschillende clienten, maar dat liever niet aangezien die niet zo supersnel is en de schijfruimte redelijk beperkt.