Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4000 wu's verschil D.Net pproxy stats.

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 14:50

Killemall

Can you say Moooh !!??

Topicstarter
Volgens m'n ppstats gegenereerde statistieken zou ik gisteren ruim 40.000 blokjes hebben moeten doen. D.Net geeft echter aan dat het er maar (!) 36.000 zijn geweest. Dit verschil was me al vaker opgevallen. M'n keyproxy houdt niet meer vast dan 500 blokjes voordat ie gaat flushen.
Iemand anders ooit tegen dit fenomeen te maken gehad ?

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Twee mogelijke oorzaken:
1. Je hebt random blokjes geflushed.
2. Het kan zijn dat niet alles dezelfde dag op de main-server staat, dus kijk 1 dag later nog maar eens, grote kans dat er dan opeens meer staat dan wat je die dag hebt geflushed.

• Killemall

Killemall

Can you say Moooh !!??

Topicstarter
DSmarty, tot nu toe is telkens gebleken dat de verschillen niet de volgende dag alsnog opdagen.
Random blokjes: tja misschien, maar dat zijn er dan wel veel en iedere dag terugkerend probleem. Naar mijn idee is dit niet terug te vinden in de logging van de keyproxy.

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03 21:00
je zit met de tijdsverschillen van de d.net update en de stats van de keyserver.

d.net update om 1 uur (correct me if i'm wrong)
en je keyproxy om 2 uur

dus die 4 duizend KUNNEN in dat ene uurtje zijn geflushed.

• Crack
  • Laatst online: 28-11 18:02

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Ca. een maand geleden heb ik ook eens 18100 wu's in een keer geflushed, waar 1200 niet van aankwamen. Ook toen het pakket voor een 2e keer opgestuurd werd, kwamen ze d'r niet bij. Ik denk, dat ze dus random door anderen uitgerekend zijn.
/me spaart niet meer.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

• Killemall

Killemall

Can you say Moooh !!??

Topicstarter
De dag eindigd voor D.Net om 00:00 GMT, dat is op dit moment 02:00 onze tijd. Mijn stats server werkt netjes op basis van GMT, dus ...
4000 blokjes die al door anderen random gedaan zijn ? Ik geloof dat D.Net de clients uit een specifieke range laat grazen in geval van random blocks. Daarnaast vindt ik 4000 dan erg veel.
Ik heb even m'n history naast de D.net stats gelegd: vanaf 26 Juli heb ik al een verschil van 17500 blokjes !!

• Killemall

Killemall

Can you say Moooh !!??

Topicstarter
vandaag is het verschil "slechts" 691 blokjes. M'n Maxkeysdone staat op 500, dus
dat zou te verklaren zijn.
Het enige wat is terug kan vinden in de perproxy logging zijn meldingen als: "Successfully put back xxx unsent blocks".
Misschien dat deze niet meer meegeteld worden.

• Killemall

Killemall

Can you say Moooh !!??

Topicstarter
vandaag weer ruim 4000 wu's verdwenen.

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03 21:00
echt minder !

Verwijderd

Op mijn PerProxy het zelfde probleem. Gister zo'n 2500 blokkies verschil. Vanaf 1 augustus totaal bijna 10.000 verschil.

Ik geloof nooit dat dat allemaal random blokken zijn, als het verschil zou optreden door het tijdsverschil dan krijg je ze er de volgende dag toch gewoon bij en ja, ook mijn buffers staan goed ingesteld. Misschien is het wel een fout in PPStats of in ProxyPer.

Heeft iemand hier d.net wel eens over gemaild ofzo?

• Killemall

Killemall

Can you say Moooh !!??

Topicstarter
Vandaag weer ruim 4000 blokken. Ik ga wat proxies achter mijn proxy shutten komend weekend. Eens kijken of ik kan achterhalen of
dit probleem vanaf een specifieke proxy afkomt. Na het weekend kan ik het probleem dan een in de perproxy mailinglist gooien.

• crisp
  • Laatst online: 12:57

crisp

Devver

Pixelated

En zo was ik laatst ook 500 blokjes kwijt bij een flush van 16.000, en dat waren zeker weten 'verse' blokjes.
Ik hoop dat je erachter kan komen wat de oorzaak is.

Intentionally left blank

• Killemall

Killemall

Can you say Moooh !!??

Topicstarter
Damn, vandaag weer ruim 5100 blokjes....
Heb gisteravond een van m'n proxies gesloten. Morgen eens kijken of het verschil weer zo groot is.

• Gizmo_mokum
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 12:09
Hier vandaag over 3 email-adressen ca 4000 blokjes kwijt. alleen de lage flushers zijn buiten schot gebleven hier. Lijkt wel een probleem bij d.net te zijn.

grootste probleem is dat een perproxy de enige manier is om je spaarsaldo te controleren als je meerdere clients hebt.

Verwijderd

Helaas een herkenbaar probleem.
On onze stats ( = [DPC] Team Undernet afgelopen week :
dag proxy distributed verschil
ma 13023 12594 -429
di 12789 12493 -296
wo 15765 12214 -3551
do 14076 12093 -1983
vr 13356 10964 -2392

tot 69009 60358 -8651

Grrrrrrrrrrrr. Niks random blokjes.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

• Crack
  • Laatst online: 28-11 18:02

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Betekent dat, dat we ca. 5% van de MF zullen kwijtraken? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Verwijderd

Ik ben gisteren ong. 800 blokjes kwijtgeraakt, dis is niet echt motiverend Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Verwijderd

Ik hoop het niet maar je weet het nooit.

Als team genoot van Aaaaaaaaaargh hou ik de gegevens ook bij en voor ons geld nu al een behoorlijk verlies.

Eigen ppstats : 1950712 totaal 18-8-2000
Volgens D.net : 1936051 totaal 18-8-2000
Verschil : 14661

Als dit zo door gaat en dat voor iedereen gaat mee spelen dan duurt het nog meer dan 1400 dagen voor dat de sleutel zeker gevonden wordt, en wat te doen als 2 team's "tegelijk" de sleutel vinden?
Volgens mij krijgen we dan toch ergens een probleem.

D.net mag de boel wel eens goed gaan na kijken voor dat ze op deze manier echt commersiël kunnen beginnen, want mensen die zo hun werk kwijt raken houden er vanzelf mee op.

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
1. Distributed.net zal nooit commercieel gaan

2. 14.000 verlies, over hoeveel tijd ?

3. als 2 teams het blokje kraken, tja, lijkt me sterk, maar dan is gewoon de eerste de beste

4. tja, als je er niet tegenkan dat er wel eens blokjes kwijtraken (misschien zit er toevallig random te doen, heeft zijn random prefix weggelaten of verbouwt, en zit precies in jou vaarwater te kraken) dan kan je beter Seti gaan doen, maar ik vind het ook overdreven om elke dag aan te moeten horen dat je weer 10% gemiddled kwijt bent

• Slush
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 08:08
Klachten aan alle kanten. Ook bij ons. Gister 22000 geflushed en slecht 19000 'geregistreerd'. 'k Heb de dupe-cheking aanstaan van de perpoxy en vandaag gewoon met de hand nog eens nageteld wat er binnen is gekomen (duurt ff, maar de log klopt overeenkomstig met ppstats) en alles zou moeten kloppen.... Random dingen crunchen is nauwelijks sprake van, aangezien de proxy voldoende maar niet te veel units ter beschikking heeft voor zijn/haar clients (genoeg voor iets minder dan 2 dagen) en alle clients 24/7 online zijn.
In dit geval vind ik (en het gebeurd vrijwel dagelijks) 3000 KWIJT op 22000 toch rijkelijk veel. Kan er dan een keer iemand komen met een ECHTE uitleg???

...netheid is voor de dommen...

• wiho
  • Laatst online: 26-11 21:52

wiho

Certified Nerd

Ik ben zelf de afgelopen dagen ook blokjes kwijtgeraakt. Dagelijks zo'n 4000 tot 6000 stuks.

Bij mij onstonden de verschillen op het moment dat een aantal PC's die ruim een maand bezet waren geweest, weer vrij kwamen en dus weer aan het grazen gingen. Hoewel m'n dagelijkse opbrengst steeg, was het stijging niet zo hoog als die volgens m'n proxy-logs had moeten zijn.

Mijn vermoeden is dat een gedeelte van de blokjes die de PC's anderhalve maand lang in hun buff-in bewaard hebben, niet meer geldig was. Het zou best kunnen dat die blokjes intussen opnieuw door distributed.net zijn uitgedeeld, en door iemand anders zijn gekraakt. Ik weet in ieder geval 100% zeker dat het geen random blokjes waren.

Als dit inderdaad klopt, vrees ik het ergste voor de Megaflush...

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

Verwijderd

In deze thread zijn nu al zo'n 5 verschillende mensen (teams) die dagelijks bij de top 20 zitten en tevens ong. 10 procent van hun dagelijkse flush kwijtraken. Dat loopt behoorlijk in de cijfers op deze manier.

Ik was eigenlijk van plan hier d.net over te mailen maar er zijn hier ongetwijfeld mensen die al contacten hebben met die gasten. Dus voordat ik allerlei pogingen ga doen, is er hier iemand die mensen kent bij d.net die uitleg kunnen geven??!!??
Zou toch zonde zijn als met MF6 ook 10 procent van de blokkies niet aankomt.

• [eNeRGy]
Het zou best kunnen dat die blokjes intussen opnieuw door distributed.net zijn uitgedeeld, en door iemand anders zijn gekraakt.
Ik kan je verzekeren dat D.net niet de oude blokjs opnieuw heeft uitgegeven, want ik kijk al drie maanden naar mijn proxy, en ik heb geen enkele oude key zien langskomen, maar wel zo'n 3 miljoen opeenvolgende

Verwijderd

Niemand een email adres van iemand van d.net die ik hierover kan contacten ???!!!???
Zo niet, dan ga ik wel een 'any' iemand mailen daar.

Verwijderd

empee,

/me kan je ondersteunen met logs etc., als jij de mail stuurt, volgens mij kun je beste een van deze mensen nemen http://n0cgi.distributed.net/cgi/dnet-finger.cgi Vandaag en gisteren al weer paar duizend kwijt ... Decibel, Moose of Nugget lijkt me een goed plan.

Vandaag dus op de proxy 20.500 Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif
Ik ben benieuwd wat er overblijft....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Of je spreekt ivo erop aan. Dat is een Nederlander en dus wat makkelijker lullen. Kijk even in de .plans op www.distributed.net voor zijn adres.
Ik wil het ook wel graag weten, want ik ga binnenkort ook een subteam met perproxy opstarten. (DSmarty alvast bedankt Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• [eNeRGy]
ivo@distributed.net misschien (sorry, maar logica zou kunnen helpen

• wiho
  • Laatst online: 26-11 21:52

wiho

Certified Nerd

Een overzichtje van de afgelopen 12 dagen met het verschil tussen mijn perproxy logs en de distributed.net stats. Let op: hier zitten geen random blokjes en geen blokjes ouder dan 90 dagen tussen.
<TABLE border=1>
<TR> <TD>Date</TD> <TD>Proxy</TD> <TD>Stats</TD> <TD>Diff</TD> </TR> <TR> <TD align=right>10/8</TD> <TD align=right>38780</TD> <TD align=right>38239</TD> <TD align=right>-541</TD> </TR> <TR> <TD align=right>11/8</TD> <TD align=right>41632</TD> <TD align=right>41435</TD> <TD align=right>-197</TD> </TR> <TR> <TD align=right>12/8</TD> <TD align=right>44369</TD> <TD align=right>42579</TD> <TD align=right>-1790</TD> </TR> <TR> <TD align=right>13/8</TD> <TD align=right>48712</TD> <TD align=right>48323</TD> <TD align=right>-389</TD> </TR> <TR> <TD align=right>14/8</TD> <TD align=right>42426</TD> <TD align=right>40228</TD> <TD align=right>-2198</TD> </TR> <TR> <TD align=right>15/8</TD> <TD align=right>41752</TD> <TD align=right>42005</TD> <TD align=right>253</TD> </TR> <TR> <TD align=right>16/8</TD> <TD align=right>51616</TD> <TD align=right>46193</TD> <TD align=right>-5423</TD> </TR> <TR> <TD align=right>17/8</TD> <TD align=right>52386</TD> <TD align=right>43452</TD> <TD align=right>-8934</TD> </TR> <TR> <TD align=right>18/8</TD> <TD align=right>49854</TD> <TD align=right>34619</TD> <TD align=right>-15235</TD> </TR> <TR> <TD align=right>19/8</TD> <TD align=right>48613</TD> <TD align=right>46787</TD> <TD align=right>-1826</TD> </TR> <TR> <TD align=right>20/8</TD> <TD align=right>58561</TD> <TD align=right>52958</TD> <TD align=right>-5603</TD> </TR> <TR> <TD align=right>21/8</TD> <TD align=right>61321</TD> <TD align=right>60595</TD> <TD align=right>-726</TD> </TR> <TR> <TD align=right>Totaal</TD> <TD align=right>580022</TD> <TD align=right>537413</TD> <TD align=right>-42609</TD> </TR> </TABLE>

Ik word er een beetje moedeloos van...

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

• Killemall

Killemall

Can you say Moooh !!??

Topicstarter
Oh, leuk grafiekjes en tabellen...

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~m.vanengelen1/blokjes.JPG

Gisteren voor het eerst meer blokjes op D.net dan op m'n stats-server. Dit betekent dat we voor het eerst sinds lange tijd niets kwijt zijn geraakt. Heb 2 wijzigingen t.o.v. anders:
- keyproxy wijst naar de D.net proxy in Utrecht
- 1 proxy achter mijn proxy heeft een dag niet geflushed. Die levert echter geen 4000 per dag af, dus daar kan niet de oorzaak liggen.

Verwijderd

Dan volgt hier een reactie van d.net
Ik heb de e-mail adressen hier in verwijdert zodat ik en die gast niet kapot gemailt worden maar ik zou er niets om geven als hij dat wel werdt vanwegen de lullige manier van reageren.

/mail

You can not rely on pproxy stats to tell you if you're missing blocks
because you have no way to know if someone submitting work to your
pproxy is on your team or not. As well, if you look at
kill-em-all@hetnet.nl on
http://213.46.13.104/~engelen/rc5/stats/byemail.html and
http://stats.distributed.net/rc5-64/phistory.php3?id=288678, it looks
like you're getting too much credit on the 10th and 11th.

imc-reply@distributed.net wrote:
>
> Sender : mijn e-mail adres
> Tracking Number: HGN20000914000000029001
> Pool : g Help - General
> Sent to : <help@distributed.net>
> Date : 2000/8/24 10:12
> ----------------------------------------------------------------------
> Forwarded by: zijn e-mail adres
>
> Tweakers is the other name of the DPC.
> Forwarded by: nog eentje van hun
>
> (no comments entered)
> As a member of team killemall@hetnet.nl (id 288678-) I am interested in
> what we are doing in the stats.
> To day we have to see that we again lost over 4000 work units.
> With our own ppstats program we see that we have done a total of
> 2.123.363 work units.
> On the http://stats.distributed.net/rc5-64/psummary.php3?id=288678 we
> have done 2.099.612 work units.
> Now we are missing a total of 23.751 work units whitch is to much to
> write it of as done bij random wu's.
>
> We also placed a toppic aboud this problem in the news rooms of
> gathering of tweakers and no one could help us there, even worse, many
> other people started telling us they are losing work units to.
>
> So please do me a favor, and manny other people to and check out why
> we are losing work units.
> To help with all the information I can is here the stats page of team
> killemall.
> http://213.46.13.104/~engelen/rc5/stats/byhost.html
> And we have checked our selfs for doubble posting whitch we don't do.
>
> With kind regards, Joost
>

--
Jim C. Nasby (aka Decibel!)
Freelance lighting designer and database developer
Member: Triangle Fraternity, Sports Car Club of America

Give your computer some brain candy! www.distributed.net Team #1828
Get paid to surf!! http://www.enteract.com/~nasby/alladvantage.html

/mail

met andere woorden je kunt in de log files niet terug vinden onder welk e-mail adres op de pproxy geflusht is,
laat me niet huilen :( het staat namenlijk wel in de log files wie wat gedaan heeft en onder welke naam en zelfs wanneer.

Ik denk dat DPC maar eens een hele lading klachten moet gaan verzamelen en bij d.net moet dumpen.
+/- 10% kwijt raken per dag is veel en op 2M+ is dat 200k+

Verwijderd

Het volgende is niet gebaseerd op kennis, maar een poging tot het vinden van de oorzaak.

Het aantal wu's dat niet in de stats terug te vinden zijn, zouden naar mijn idee best wel random blokjes kunnen zijn.

Ik geef toe het zijn wat hoge aantallen, maar volgens mij gaat het er niet zozeer om of je zelf random blokjes doet, maar meer om wat er in 3 jaar tijd al aan random blokjes gedaan is wereldwijd. (en dat zal niet misselijk zijn denk ik)

Ik neem maar aan dat alle pakketjes die distributed uitgeeft, als het ware voorgefabriceerd zijn, dus maw kun je nu bezig zijn met kraken van keys die een paar jaar geleden al random zijn ingeleverd, omdat ze nu eenmaal ook in je pakketje voorkomen.

In dat licht zou het ook best mogelijk zijn dat veel pakketjes die op dit moment uitgegeven worden een prefix hebben die gelijk is aan de default waarde van de client die gebruikt wordt voor random kraken, waardoor de kans op randoms (lees dupes) in deze periode een stuk groter is.

Bovenstaande mogelijkheden gaan naar mijn idee alleen op, indien alle pakketjes pre-gefabriceerd zijn (wat mij best logisch lijkt), maar aangezien ik niet weet hoe dit verder in zijn werk gaat of ooit is opgezet, kan misschien een ander hier zijn/haar lichtje op laten schijnen.
Want ik loop hier misschien wel zware stiereschijt te verkopen.

Maar...hoe dan ook heeft iedere deelnemer hier ahgi evenveel last van, wat voor mij persoonlijk veel goed maakt.:)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:58
Random blokjes worden alleen niet uit de standaard keyspace gehaald, maar uit een apart gedeelte. Je hebt dus een stuk dat door distributed wordt uitgegeven, en een stuk dat alleen voor de random's gebruikt wordt. Het kan dus niet zo zijn dat iemand die een tijdje random heeft gedraaid, blokjes terugstuurt die later door distributed als normale blokjes weer worden uitgegeven.

[removed]

• [eNeRGy]
Op dit moment wordt wel degelijk de "oude" random keyspace uitgegeven hoor. Zoals hierboven wordt geschreven is dus een logisch verhaal.

• Killemall

Killemall

Can you say Moooh !!??

Topicstarter
Ik ben niet eens met de stelling die in deze mail geplaatst is. Ik kan wel degelijk controleren wie en via wel emailadres er op m'n proxy flushed. Als we nu meer blokjes bij D.Net zouden hebben dan via m'n proxy, dan wel ja ...
Als we nu inderdaad iedere dag al blokjes aan het verwerken zijn die ook al random zijn gedaan, dan zou iedereen daar last van moeten hebben. Het valt me op dat Killemall daar als nagenoeg enige "last" van heeft.
Grofweg hebben we gemiddeld 10% verlies. Ik vind dat wel erg veel :( :(
Vorige dinsdag week hadden we ruim 263.000 blokken geflushed. Slechts 211.000 waren daarvan bij D.Net geteld. Dezelfde blokken de volgende dag nogmaals geflushed; 30.000 blokken geteld. dit lijkt me toch niet juist.
Gister 1 client 1603 blokken laten flushen;
1537 geteld. Dus 66 blokken verloren. 2 weken geleden ook al geprobeerd: 12 blooken geflushed, slecht 10 geteld. Ik kan dit toch echt niet aan random blocks toewijden..

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11 10:32

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

He! wij hebben dat probleem ook, en mijn huisgenoot heeft ff gemailt naar d.net, (half augustus al.. een paar dagen geleden pas antwoord):<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hi there,

I'm a participant of a sub-team of the Dutch Power Cows. I have
noticed a strange thing lately. When I check my block submission at
your stats pages at distributed.net there is quite a difference with
my PerProxy stats generated by PPStats. Over the past 21 days we've
"lost" 18555 blocks. Out of 311K I consider this quite a lot (see
table below). I started to get suspicious and checked out the DPC
forum. It turned out that a lot of people were having the same
problems. I don't think this could be caused by cruching random blocks
because my PerProxy has max. 20000 and min. 10000 keys ready. Nearly
all clients are on line 24/7 and if they are not, they keep enough
keys in their buffers. If any of my clients were to flush duplicates,
which would be stange because they all flush and fetch on my PerProxy,
the PerProxy would filter them out, right? The differences are just a
bit too big to be simlpy coincidence. Do you have any idea's what
could cause this?

Kind regards,
M.P. van Rijn.
[DPC] Pallas Athene CSHH.
> > date: pers.st: d.net: diff:
> > 21 Aug 2000 23393 22784 609
> > 20 Aug 2000 14000 11880 2120
> > 19 Aug 2000 16208 14331 1877
> > 18 Aug 2000 22238 19359 2879
> > 17 Aug 2000 16618 15494 1124
> > 16 Aug 2000 18220 15938 2282
> > 15 Aug 2000 17710 17192 518
> > 14 Aug 2000 29443 27053 2390
> > 13 Aug 2000 12326 12077 249
> > 12 Aug 2000 10316 10533 -217
> > 11 Aug 2000 16771 16003 768
> > 10 Aug 2000 10529 10465 64
> > 09 Aug 2000 13223 12839 384
> > 08 Aug 2000 11117 10786 331
> > 07 Aug 2000 14199 13416 783
> > 06 Aug 2000 9072 8858 214
> > 05 Aug 2000 9994 9123 871
> > 04 Aug 2000 9452 9358 94
> > 03 Aug 2000 12196 11580 616
> > 02 Aug 2000 12241 11833 408
> > 01 Aug 2000 11985 11794 191
> > --------------------------------------
> > 311251 292696 18555[/quote]Antwoord van D.net:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>We had a period in August where some fullproxies were not able to send
work to the master. The work was stored and sent at a later date, around
August 30th. I believe that's what happened in this case. I will be
looking into this further, though.
******@distributed.net wrote:

Sender : mp@*****.nl
Tracking Number: HGN20000913000000658990
Pool : g Help - General
Sent to : <rc5help@distributed.net>
Date : 2000/8/22 17:39
----------------------------------------------------------------------
Forwarded by: ****@distributed.net

Hrm. How are we losing blocks?
----------------------------------------------------------------------
Forwarded by: tirla@*****.net
(no comments entered)[/quote](Leuk om te zien dat ie eerst half D.net doorgaat... ;) )

Het uiteindelijke antwoord (bovenaan) was van Decibel, dus dat zal wel waar zijn.

Maar dat verklaart nog niet waarom we nu weer blocken kwijtraken.

Wij hebben vandaag ook weer tussen de 1000-1500 blocken verloren... :(

• crisp
  • Laatst online: 12:57

crisp

Devver

Pixelated

Het treft volgens mij niet alleen kilemall, maar iedereen. Het valt alleen wel meer op als je grotere hoeveelheden flushed. Voor MF6 heb ik 87K geflushed, waarvan ook maar 83K gerekend werd.
Ook in mijn geval weet ik heel zeker dat er nagenoeg geen random tussen zat.
Ik zal binnenkort ook eens een vergelijking proxy-stats - Dnet stats gaan maken.

Intentionally left blank

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:26

NightBird

DPC-Crew Coding
Kan het niet zo zijn dat een pproxy niet helemaal bugloos is en wellicht een en dezelfde packet meerdere keren uitgeeft (Bijvoorbeeld wanneer 2 clients tegelijk fetchen vanaf de pproxy)?

Ik ben op het moment bezig een eigen (PHP/MySQL) statssysteem te maken, ik weet dat Onno dat al heeft. Met een simpele sorteerquery kan je al vrij snel kijken of bepaalde packets meerdere keren in de stats terug keren. De ppstats weet dat niet en zal die blocks dus dan dubbel tellen. Is er iemand die dit een beetje snel kan nagaan?

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

de pproxy filterd dubbele binnen gekomen blokjes er uit of ze nu 2 keer uitgedeeld zijn of niet maakt doorvoor niets uit en die dubbel komen niet in de stats voor.

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 10:16
volgens mij filtert perproxy er beslist niet alle dubbele blockjes uit, vooral niet als ze op verschillende dagen binnenkomen...

Mij lijkt dat de fout bij pproxy gezocht moet worden, hetzij bij de uitgifte, hetzij bij het controlleren op dupes, hetzij bij de logging.

Ook kan het zijn dat subteamleden, omdat ze bang zijn dat er iets mis kan gaan (b.v. door deze verhalen) hun blokjes dubbel gaan verzenden naar de perproxy en dat dat de fout alleen maar groter maakt

Verwijderd

Dan is het toch vreemd als Aaaaaaaaaargh (mijn grote voor graas koe ;) ) de zelfde buff-out van pproxy op 2 verschillende dagen dumpt er wel ontbrekende blokjes tevoorschijn komen.

Let wel, hij maakt een kopie van die buffer dus is er geen verschil met wat hij vandaag dumpt en met wat hij gisteren gedumpt is.
D.net haalt de dubbele er uit en dan blijken er toch extra blokjes gedumpt te zijn, niet de aantallen die dan ontbraken maar toch te veel omdat zomaar te accepteren.

• Killemall

Killemall

Can you say Moooh !!??

Topicstarter
Dubbele blokjes ??

<h6>
awk -F "," '{print $4}' pproxyrc564200009*.log |sort|uniq -c|grep -v "^ 1"
</h6>

Resultaat van de pproxy-logfile van vandaag:
3 blocks dubbel gechecked. Over heel September geteld: 48 blocks dubbel.
Dat is dus een niet noemenswaardige hoeveelheid.

Verwijderd

Nou, hier klopt inderdaad iets niet.
(deze post ook aan kill-m-all, ik kan niet op jullie subteamforum posten)

Als er nou een of twee vrijwilligers zijn die pproxy logs hebben van een bepaalde dag, EN geflushed hebben naar 1 bepaalde proxy (liefst de mijne :) dan kan ik alsvast jullie pproxy vergelijken met mijn fullserver logs en dan ga ik OOK nog de masterlogs van de backup afhalen om te vergelijken.

Wie? Iemand met een duidelijk structureel verschil en een pproxy graag.

Ivo

Verwijderd

leto, als je eerst een naam met password maakt in dat forum dan kun je wel posten.

Anders kun je via de stats pagina een mail naar kill-em-all sturen.

Ik hoop dat kill-em-all (Aaaaaaarrrrgh op dit forum) zo vlug mogenlijk jou de gegevens van zijn pproxy toe stuurd, inc. console logs en de rc5logs.
Pagina: 1