Toon posts:

Het spel sluit af of pc reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende config:

ECS l7s7a2
AMD 2600 XP
512 DDR
club 3d ati radeon 9500
terratec sixpack geluidskaartje

Als ik een spel speel dan wordt dit binnen twee minuten afgesloten, soms reboot de pc "gewoon" in een keer weet iemand hoe dit komt??

Mijn cpu wordt in ieder geval niet te warm dus daar ligt het niet aan!!

Help me ik weet het niet meer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probleem had ik ook. Ik heb het opgelost door naast windows 2000 windows XP te intsalleren.
Spellen draai ik nu noodgedwongen onder XP, al het andere gebeurd onder win2000.

Maar heb je alle laatste drivers al geinstalleerd?

• Bosmonster
  • Laatst online: 11-02 11:25

Bosmonster

*zucht*

reboot = crash, dus de spellen die je speelt crashen blijkbaar.

XP en overklokken gaat niet echt samen.

Kijk verder of je de laatste drivers en DX hebt. (catalyst 3.4 en dx 9.0a)
Spellen draai ik nu noodgedwongen onder XP, al het andere gebeurd onder win2000.
Volgens mij zit er niet zoveel verschil tussen XP Pro en Windows 2000 hoor :P Dus waarom je uberhaupt nog 2000 dernaast draait voor andere dingen weet ik niet..

[ Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 10-06-2003 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows XP draaien dus dat kan het probleem niet zijn!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:49
Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”. Als het goed is krijg je nu, waar normaal je pc opnieuw opstartte, een BSOD voor je neus. Met de informatie die je daarin vind, kom je op de site van Microsoft meestal al een aardig end.
Voortaan eerst sticky lezen.

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
OK we zijn al iets verder nu mag hij ook het spel niet meer afsluiten kunnen we dat nog voor elkaar krijgen?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 16:53:
OK we zijn al iets verder nu mag hij ook het spel niet meer afsluiten kunnen we dat nog voor elkaar krijgen?
Je snapt het niet helemaal volgens mij ;)

Wat zegt je BSOD? En heb je al nieuwste drivers en DX ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nieuwste drivers en dx en ik krijg geen bsod dat is het vreemde!! hoezo ik snap het niet helemaal

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu ineens wel het fantastische schermpje gekregen om mijn fout op te sturen dit was het rapport:

Thank you for submitting an error report. The Online Crash Analysis service has processed and analyzed this report and has determined that this crash event was likely caused by:

Audio Driver (cwcwdm.sys)

Audio Driver (cwcwdm.sys) was produced by Cirrus Logic, Inc. . An updated driver for your device is available that corrects known problems. Microsoft recommends that you install the new driver to improve the stability of your system.

Iemand al eens vaker gehad?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dan moet je dus ff de nieuwste drivers van je geluidskaart downloaden ;)

heb je wel je onboard soundcard uitgezet in de bios :?

[ Voor 29% gewijzigd door chucky666 op 10-06-2003 17:44 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
onboard soundcard is uitgeschakeld doet het nog steeds niet

Verwijderd

wat ook handig is is critical updates installeren via windows update, bij dit soort problemen... dan zie je ook meteen of ie nieuwe drivers voor je heeft

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook de nieuwste drivers gedownload en geinstalleerd nog steeds doet hij het niet!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mischien moet je ff je geheugen testen.
en je cpu wordt mischien niet te warm maar je radeon mischien wel ;)
en wat voor voeding heb je er in :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn geheugen is alles ok met mijn radeon lijkt mij ook wel want ik kan ook dvds kijken en alles blijft werken dus die zal ook wel niet warm worden heb een 350 watt voeding moet ook genoeg zijn!!

Maar wat is de oplossing??

Verwijderd

windows update nou al gedraaid?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de windows update gedraaid ga hem nu herstarten

Verwijderd

Topicstarter
de update is eroverheen maar hij doet het nog steeds niet goed!!!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik had ook dat soort geintjes. Het lag aan mijn moederbord. Ik heb een radeon9700pro. een nieuw mobo gehaald en alles draaide MEGA stabiel.. tsja, of dat nou het antwoordt is waar je opz it te wachten weet ik niet, maar mij hielp het enorm!

Verwijderd

Topicstarter
Wa voor moederbordje had je en welke heb je nu??

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik raad je dan een A7V8X van Asus aan, KT400 chipsetje, niet de nieuwste maar dan wel lekker cheapie :)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 18:35:
Heb ook de nieuwste drivers gedownload en geinstalleerd nog steeds doet hij het niet!
Dus je hebt nieuwe sounddrivers geinstalleerd en je krijgt nog steeds dezelfde foutmelding over je geluidsdrivers :?

Schakel dan je geluidskaart eens uit in je apparaatbeheer en start de game nog eens.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 11-06-2003 12:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn soundkaartje eruit gehaald en het nog eens geprobeerd maar dan doet ie het ook niet!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:57
Maar nu hoor je wel een andere error te krijgen, aangezien het niet aan je geluidskaart ligt. Als dat nog wel het geval is moet je 'm er eens helemaal eruit halen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de soundskaart er helemaal uitgehaald maar ik krijg dan nog steeds dezelfde error!
Pagina: 1