Idee voor webhosting

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hoi,

Ik ben nu serieus aan het nadenken om een co-located server te plaatsen in Amsterdam.

Ik wil dus hosting gaan aanbieden, ik wil geen standard bedrijf zijn, wil op een bepaalde punten uitblinken.

Mijn punten:

- Service
- Snelheid
- Aanbod

Ik had bij aanbod het volgende in gedachten.

Een pakket als volgt:

- Onbeperkte diskspace (FUP)
- xx Gb dataverkeer (hier zijn verschillende pakketten in)

Mail e.d. zit er bij, maar dat is nu even niet van toepassing.

Je koopt dus paketten per dataverkeer, de diskspace gaat via een FUP, je mag dus eigenlijk onbeperkt uppen, maar je krijgt gewoon maar zoveel GB dataverkeer per maand.

Warez is uiteraard niet toegestaan en het moet ook geen file host server worden, de nadruk moet echt op een website liggen en niet op filesharen.

Dus stel je bent een grafisch ontwerper en je wilt al je ontwerpen op hoge reso tonen, maar je hebt weinig bezoekers, mag je gewoon 150MB aan jpg op die server zetten, ben toch van plan rond de 200GB er in te zetten.

Wat zeggen de tweakers hiervan? Is dit een reeël plan of is dit gedoemd te mislukken?

Hebben al eerder andere bedrijven dit geprobeerd of is dit nieuw?
geef uw commentaar!

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Mhmm, ik vrees dat er niet velen zijn die hier erg warm voor zullen lopen, maar op zichzelf klinkt het niet verkeerd.

Veelal zijn de prijzen voor de diskspace nog niet zo veel, maar die prijzen per gigabyte dataverkeer zijn idioot.

Reken maar eens om hoeveel 20 gigabyte per maand aan kbps....zul je van schrikken. Zeker als je nagaat wat een beetje housing toko moet betalen per mbps.

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

je kan misschien eens even hiernaar kijken > http://www.be-hosted.be/ ; is een jong bedrijf dat zo ongeveer de laagste prijzen uit belgie heeft ; én een hele goede service (uit ervaring).

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49
Ik wil dus hosting gaan aanbieden, ik wil geen standard bedrijf zijn, wil op een bepaalde punten uitblinken.

Mijn punten:

- Service
- Snelheid
- Aanbod
Dat zijn dan ook meteen de punten waarop elk bedrijf wil uitblinken.

Het idee wat je hebt is wel redelijk nieuw, maar niet echt opzienbarend. Hardeschijfruimte kost bijna niks, it's all about traffic :)

• Snow_King
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ja, maar je gaat bij mijn hosting dus betalen voor dataverkeer, hier ga ik verder geen idiote prijzen voor rekenen.

Maar, je krijgt vaak maar 20MB bij je website wat dus echt niets is, dat wil ik hiermee dus wegwerken.

Snelheid en Service is natuurlijk eigenlijk gewoon vanzelfsprekend!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vind het wel een goed idee, maar je moet wel zorgen dat je kost laag blijven :)
Misschien ook een idee om het dataverkeer pas achteraf te laten betalen :?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
*zucht* je wilt niet weten hoe vaak dit al is gedaan, en hoeveel hostingbakken er hangen :)

Je moet niet origineel zijn, gewoon betrouwbaar (continuiteit van je onderneming), goede service verlenen en het belangrijkste: netwerken. Zorg dat je klanten hebt voor je begint, een goed begin is't halve werk.

• FlashBlue

FlashBlue

ik betaal op het moment 30 euro per maand voor 1gig aan ruimte; en 500 giga aan traffic; wat zou jij daarvoor aanrekenen ?
er rekening mee houden dat ik 24/24 iemand kan opbellen voor support; en ook onmiddelijk wordt geholpen dan.

• Snow_King
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
HunterPro schreef op 10 juni 2003 @ 16:53:
*zucht* je wilt niet weten hoe vaak dit al is gedaan, en hoeveel hostingbakken er hangen :)

Je moet niet origineel zijn, gewoon betrouwbaar (continuiteit van je onderneming), goede service verlenen en het belangrijkste: netwerken. Zorg dat je klanten hebt voor je begint, een goed begin is't halve werk.
Ja, maar ik ben dus niet tevreden over de meeste hostingbakken, krijg je 20Mb webspace en 2GB dataverkeer, nou whoohoo, dat is leuk.

Daarom wil ik met wat nieuws komen

• HunterPro
  • Niet online
FlashBlue schreef op 10 June 2003 @ 16:53:
ik betaal op het moment 30 euro per maand voor 1gig aan ruimte; en 500 giga aan traffic; wat zou jij daarvoor aanrekenen ?
er rekening mee houden dat ik 24/24 iemand kan opbellen voor support; en ook onmiddelijk wordt geholpen dan.
500 (!) gb ?????? voor 30 euro :????

damn, dat is best wel ziek goedkoop.

• RobbertC
Het is overigens wel grappig dat je onbeperkt hardeschijfruimte aanbiedt maar er wel meteen (FUP) achter zet. Wat is het nou, onbeperkt (geef dan ook even link naar de fabrikant van onbeperkte grote HDD's) of FUP? Beide kan niet :)

Hunterpro: dat noemt men oversellen; meer verkopen dan dat je hebt of kunt krijgen voor de prijs in de hoop dat klanten toch niet alles gebruiken. In 90% van de gevallen wordt je afgesloten met een vage regel als je wel veel gebruikt. Heel hard wegrennen dus bij dit soort hosting providers.

[ Voor 40% gewijzigd door RobbertC op 10-06-2003 16:56 ]

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 17:01

Tiny

Wat eten we?

of een soort bel te goed.... "wilt u opwaarderen?"

• HunterPro
  • Niet online
RobbertC schreef op 10 juni 2003 @ 16:55:
Het is overigens wel grappig dat je onbeperkt hardeschijfruimte aanbiedt maar er wel meteen (FUP) achter zet. Wat is het nou, onbeperkt (geef dan ook even link naar de fabrikant van onbeperkte grote HDD's) of FUP? Beide kan niet :)
in principe is FUP onbeperkt; maar als jij in één dag van de 80 gb schijf die er bijvoorbeelt inhangt 70 gb gaat gebruiken, dán gaat er wel een belletje af. 'binnen de grenzen van redelijheid' noemen ze dat ook wel.

• RobbertC
HunterPro schreef op 10 June 2003 @ 16:56:
[...]

in principe is FUP onbeperkt; maar als jij in één dag van de 80 gb schijf die er bijvoorbeelt inhangt 70 gb gaat gebruiken, dán gaat er wel een belletje af. 'binnen de grenzen van redelijheid' noemen ze dat ook wel.
Hoe kan een FUP nou toch onbeperkt zijn? Je zegt zelf dat 70 Gb in een dag niet kan, dan is het al meteen niet onbeperkt meer. Onbeperkt bestaat gewoon niet, iig niet todat er een HDD is met onbeperkt de ruimte.

• FlashBlue

FlashBlue

HunterPro schreef op 10 June 2003 @ 16:54:
[...]

500 (!) gb ?????? voor 30 euro :????

damn, dat is best wel ziek goedkoop.
kan zelfs goedkoper; als je per jaar pakt, betaal je maar 200€ ; dus dat is minder dan 20 per maand; voor 1giga ruimte en 500giga traffic per maand.

als je me niet geloofd ? > http://server2.be-hosted....l&product=web&keuze=prijs

• RobbertC
FlashBlue schreef op 10 June 2003 @ 16:59:
[...]

kan zelfs goedkoper; als je per jaar pakt, betaal je maar 200€ ; dus dat is minder dan 20 per maand; voor 1giga ruimte en 500giga traffic per maand.

als je me niet geloofd ? > http://server2.be-hosted....l&product=web&keuze=prijs
Daar staat toch echt dat je 50 Gb per maand krijgt. Overigens nog steeds belachelijk goedkoop. Of het betrouwbaar is, is een ander verhaal.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 18:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Je zegt FUP en je stelt een limiet in van 500 MB ofzo, als men dan meer wilt dan moeten ze even mailen. En 30 euro voor 500 'giga' traffic, bedoel je dan gigabit of gigabyte ;). Anders zit je aan rond de 62,5 GB en dat is nog niet zo gek voor 30 euro.
edit:
Hmmt, dubbelpost

[ Voor 9% gewijzigd door LauPro op 10-06-2003 17:04 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• FlashBlue

FlashBlue

RobbertC schreef op 10 June 2003 @ 17:01:
[...]
Daar staat toch echt dat je 50 Gb per maand krijgt. Overigens nog steeds belachelijk goedkoop. Of het betrouwbaar is, is een ander verhaal.
oops; heb ik me 2X mistypt, sorry 8)7 ; maar betrouwbaar is het iig wel; nog geen probs gehad; altijd serieuze snelheid; en draaien paar serieuze sites op ; www.born2oc.be bijvoorbeeld; site die serieus wat hits trekt.

• Snow_King
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
RobbertC schreef op 10 June 2003 @ 16:58:
[...]
Hoe kan een FUP nou toch onbeperkt zijn? Je zegt zelf dat 70 Gb in een dag niet kan, dan is het al meteen niet onbeperkt meer. Onbeperkt bestaat gewoon niet, iig niet todat er een HDD is met onbeperkt de ruimte.
Net zoals bij veel internet providers

Datalimit: Onbeperkt *

* Fair Use Policy

Dat staat er vaak, precies het zelfde wil ik doen met die hosting.

Ik verwacht ook niet dat iemand 70GB aan legaal content upload, blijft denk ik wel onder de 200MB per account, geef eens een voorbeeld van 70GB aan legaal content en geen file hosting

• RobbertC
Dan hebben al die internet providers het fout. Maar ik snap wel wat je bedoeld, maar het is lastig duidelijk te omschrijven :)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 18:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Snow_King schreef op 10 juni 2003 @ 17:03:
[...]
...en geen file hosting
Alles wat je upload zijn toch files :?.

Daarnaast zijn afbeeldingen niet zo gek hor, als je een beetje lomp fotografeert dan zit je zo aan de MB/afbeelding. Gaat rap hor als er er een paar honderd hebt...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Niet om vervelend te zijn, FlashBlue maar het gaat om 50 gb per maand ;) Is nog steeds veel, en ook nog steeds goedkoop maar toch.

Snow_king, je idee is leuk maar niet 'bijzonder genoeg'. Diskspace is niet interessant (genoeg). Eigenlijk kan ik alleen maar bedenken dat iemand zijn schooldocumenten/foto's oid erop gooit. En ja, 1 gb uploaden is toch minstens 1 gb traffic per (zeg) maand.
Met jou methode krijg je ben ik bang te veel klanten die hun rommel gewoon laten staan.

Daarnaast, 200 gb data veilig houden kost echt geld (als in, je zult het toch willen backuppen somehow). Dat is niet erg als je 'groot' bent maar voor een starter lijkt het me niet ideaal.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06:26

Boss

+1 Overgewaardeerd

Zorg eerst maar eens dat je een paar (potentiele) klanten hebt en ga dan verder denken.
Of reken wat dingen uit:
- Hoeveel 1-malige kosten heb je (server, set-up kosten)
- hoeveel maandelijkse kosten heb je (bandbreedte, co-locatie)
- hoeveel betalen je klanten jou per maand
- hoeveel klanten heb je nodig om op zn minst je maandelijkse kosten eruit te kunnen halen

denk dat je nu al afgehaakt bent :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• IceStorm

IceStorm

Snow_King schreef op 10 June 2003 @ 17:03:
Ik verwacht ook niet dat iemand 70GB aan legaal content upload, blijft denk ik wel onder de 200MB per account, geef eens een voorbeeld van 70GB aan legaal content en geen file hosting
Voorbeeldje? Ik zou me inkunnen denken dat ik op een makkelijke manier mijn ghost images kwijt kan op een plekje :).
Serieus, als je weinig geld betaald voor dataverkeer zou rekenen kan ik dat nog wel overwegen (2x per week wat dvd-rw'tjes mee naar school/werk en met 100 mbit uppen).

En ja, wat vind je filehosting? File hosting lijkt me sowieso geen probleem, dat kost juist dataverkeer :).

• HunterPro
  • Niet online
FlashBlue schreef op 10 juni 2003 @ 17:03:
[...]

oops; heb ik me 2X mistypt, sorry 8)7 ; maar betrouwbaar is het iig wel; nog geen probs gehad; altijd serieuze snelheid; en draaien paar serieuze sites op ; www.born2oc.be bijvoorbeeld; site die serieus wat hits trekt.
'betrouwbaar, want ik heb nog geen probs gehad'

interessante stelling :P

maar vertel eens iets over backup-solutions, off-site storage van backups, hotspares, RAID-opstellingen, e.d. ? Wat zeg je ? Dat kunnen ze niet betalen met zulke belachelijk lage prijzen? Juist :P

• RobbertC
maar vertel eens iets over backup-solutions, off-site storage van backups, hotspares, RAID-opstellingen, e.d. ? Wat zeg je ? Dat kunnen ze niet betalen met zulke belachelijk lage prijzen?
Precies, dat is het probleem tegenwoordig. Mensen zie aanbiedingen voor servers van €99 per maand met 200 tot 500 Gb dataverkeer en denken: "Hey, als ik nu eens het dataverkeer en de hardeschijfruimte deel door de prijs, en ik gooi daar 10 tot 25 procent bovenop ben ik een goedkope webhoster en verdien ik binnen korte tijd veel geld".

Jammer alleen dat het zo niet werkt :)

• nrg
  • Laatst online: 22:59

nrg

Snow_King schreef op 10 June 2003 @ 17:03:
Als iemand een mod-site voor bijv. Battlefield wil bouwen met Desert Combat, EoD, en weet ik veel wat voor 'n mods allemaal, dan is dat heus legaal en weet ik ook zeker dat 't veel dataverkeer trekt.

Verder weet ik niet of het een goed idee is om als scholier aan zoiets te beginnen, als je op school zit en het gaat fout zit je met de gebakken peren.
Kan je dit niet beter doen na je eindexamen (eej, of als profielwerkstuk :P)?

[ Voor 4% gewijzigd door nrg op 10-06-2003 17:16 ]

• HunterPro
  • Niet online
nrg schreef op 10 juni 2003 @ 17:16:
[...]
Als iemand een mod-site voor bijv. Battlefield wil bouwen met Desert Combat, EoD, en weet ik veel wat voor 'n mods allemaal, dan is dat heus legaal en weet ik ook zeker dat 't veel dataverkeer trekt.

Verder weet ik niet of het een goed idee is om als scholier aan zoiets te beginnen, als je op school zit en het gaat fout zit je met de gebakken peren.
Kan je dit niet beter doen na je eindexamen (eej, of als profielwerkstuk :P)?
dataverkeer != harddiskspace.

Overigens, kan ik je vertellen dat scholier en een eigen toko prima samen gaan :P O-) :)

• kamerplant
  • Niet online
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee.
Ikzelf gebruik ook webspace met weinig dataverkeer. Het gaat vooral om het posten van plaatjes op forums of wat (kleine) bestanden die ik wil delen. Aangezien ik een gruwelijke hekel aan 404's heb delete ik het vrijwel nooit. Dit is een probleem, ik heb daardoor in verhouding veel diskruimte nodig vergeleken het dataverkeer.
200GB zal ik dan nou niet zo snel nodig hebben, maar totaal heb ik nu 70MB aan webspace wat gewoon vol zit :(
Het lijkt mij dus wel interresant om bij zo'n service een abbo te nemen, mits het niet te duur is.

Over de backups: Je moet de keuze maken tussen goedkoop of kwaliteit. Kies je voor goedkoop, maak dan gewoon geen backups en laat dat de klanten zelf doen. Of ze de keuze laten stellen om te upgraden naar een abbo waar wel backups zijn. ;)
Maarja, als de helft wel en de helft niet backupped moet worden brengt dat waarschijnlijk ook weer extra kosten met zich mee :+

🌞🍃

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-03 13:09

BJD

Als je echt klanten wil trekken dan moet je geen abbo kosten rekenen puur het data verkeer.
Ik heb eens geprobeerd een forum op te zetten (b.t.w. is mislukt) en ik zocht ook naar een goedkope hosting profider.
Het enige wat ik gevonden had was een bedrijf dat er voor 50% uit lag.
Ik heb het toen maar een tijdje op portland gezet.
(Ik zocht ook extreem lage prijzen: max 17,5 p/j)
DataBeest schreef op 10 June 2003 @ 17:21:
Over de backups: Je moet de keuze maken tussen goedkoop of kwaliteit. Kies je voor goedkoop, maak dan gewoon geen backups en laat dat de klanten zelf doen. Of ze de keuze laten stellen om te upgraden naar een abbo waar wel backups zijn. ;)
Maarja, als de helft wel en de helft niet backupped moet worden brengt dat waarschijnlijk ook weer extra kosten met zich mee :+
Met een doorsnee backup progje kan ze de dir`s opgeven.
Dus iemand die een abbo neemt ff vinkje er bij.
Het enige probleem is dan de onoverzichtelijke administratie.
Daar moet je ook rekening mee houden.
Als die facturen versturen.
Achter mensen aanzitten enz.

[ Voor 50% gewijzigd door BJD op 10-06-2003 17:29 ]

• RobbertC
BJDI schreef op 10 June 2003 @ 17:21:
Als je echt klanten wil trekken dan moet je geen abbo kosten rekenen puur het data verkeer.
Ik heb eens geprobeerd een forum op te zetten (b.t.w. is mislukt) en ik zocht ook naar een goedkope hosting profider.
Het enige wat ik gevonden had was een bedrijf dat er voor 50% uit lag.
Ik heb het toen maar een tijdje op portland gezet.
(Ik zocht ook extreem lage prijzen: max 17,5 p/j)
En dan gebruikt iemand maar 1 of 2 Gb en je hebt een probleem :) Stel je vraagt €1 tot €2 per Gb, dan krijg je dus tussen de €1 en de €4 die maand binnen van die klant. Daarvan moet jij dataverkeer betalen, administratie bijhouden, support geven, factuur sturen (postzegel + inkt + papier) en nog veel meer.

• kamerplant
  • Niet online
RobbertC schreef op 10 June 2003 @ 17:28:
[...]
En dan gebruikt iemand maar 1 of 2 Gb en je hebt een probleem :) Stel je vraagt €1 tot €2 per Gb, dan krijg je dus tussen de €1 en de €4 die maand binnen van die klant. Daarvan moet jij dataverkeer betalen, administratie bijhouden, support geven, factuur sturen (postzegel + inkt + papier) en nog veel meer.
Net of je dat anders niet betaald?
De klant is ook niet geschift dat hij niet weet dat die kosten er niet zijn, lekker laten betalen, vrij logisch toch?

🌞🍃

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-03 13:09

BJD

[...]
Daar heb je gelijk in maar dan verhoog je de prijs per gb toch?
Of je laat de klanten kiezen:
paket a: geen abbo hoge gb prijs
paket b:wel abbo lage gb prijs
en dan bij paket b nog enkele variaties.

• IceStorm

IceStorm

[...]
Kleine aanvulling hierop nog, verzekeringen die je moet afsluiten, KvK-betalingen, neerzetten van een server, onderhouden etc etc :D.
Moet wel zeggen dat 1 euro per Gb gewoon te weinig is om te rekenen, dat kan gewoon nauwelijks (zeker niet als je als starter ergens gaat colo'en :)).

Ik heb nog even zitten nadenken, ik zou bij onbeperkte hd-space voor niks echt dingen gaan backuppen, dataverkeer heb ik dan niet nodig alleen in 'noodgevallen' en daar wil ik dan wel wat voor betalen. Zit jij met een klant waar je 10 euro per jaar aan verdiend en ondertussen 20 Gb aan diskspace inneemt ;)).
(nou moet ik eerlijk zeggen dat ik genoeg heb aan mijn eigen colo maar ok, het gaat om het idee ;)).

Sowieso zou ik GOED nadenken voordat je bedrijfje gaat spelen, geloof me er komt echt veel meer bij kijken dan je denkt.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Ik bied momenteel 3gig space (gig kost 4,95euro/maand || mail misbruikt ook de home space ;)) en onbeperkte traffic aan, alleen de connectie is kut (niet 100mbit) voor 20euro/maand. Maar je kunt ook kiezen voor onbeperkte space (tot op zekere hoogte, als jij met 1tb aan zooi aankomt...) en 0,99euro/gb aan traffic kosten. :)

Enig probleem wat ik denk er zou kunnen komen, is dat er teveel sites worden gehost op één server. Omdat je zo weinig voor je diensten vraagt, moet bekennen dat ik momenteel kiet draai doordat een klant gebruik maakt van door mij geschreven cms, die alleen kan worden gedraaid op de servers van mij.

[ Voor 29% gewijzigd door alienfruit op 10-06-2003 17:56 ]

• IceStorm

IceStorm

alienfruit schreef op 10 June 2003 @ 17:52:
Enig probleem wat ik denk er zou kunnen komen, is dat er teveel sites worden gehost op één server.
Ik denk dat dat dan wel weer meevalt. Als ik 'veel diskspace weinig bandbreedte' hoor ga ik eerder denken aan (redelijk) statische content en daarvan kun je er op je server nog al een hoop kwijt :).

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Ja. Dat kan kloppen :)

Naja, Ter informatie kost informatie voor mij mogelijk interessant:

basiskosten plaatsing server: 280EUR
prijs per gig: 1,89euro

en vervoglens heb ik nog twee onbeperkte traffic bakken; en dat is 481,91euro.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Ik heb een aantal mensen even een simpel mailtje gestuurd mbt spam. Tot nu toe wordt er niet echt gespammed, maar soms zit het er tegen aan. 'k hoop dus ook dat dit topic spam-free kan blijven :Y)

Verwijderd

Er zijn imo 2 manieren om als bedrijf genoeg klanten te krijgen;

1 - De goedkoopste te zijn
2 - Super service en diensten verlenen

Punt 1 zijn er al honderden bedrijfjes van en punt 2 kun je bijna niet vanuit het niets doen als nieuw bedrijf. Een conbinatie zal je niet snel veel klanten trekken tenzij je gewoon al een bekend bedrijf bent.

Gezien de enorme concurrentie kan ik je aanraden er niet aan te beginnen, een wilde gok maar ik denk dat er maandelijks tientallen bijkomen en er minstens zoveel failliet gaan.

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 18:26:
Er zijn imo 2 manieren om als bedrijf genoeg klanten te krijgen;

1 - De goedkoopste te zijn
2 - Super service en diensten verlenen

Punt 1 zijn er al honderden bedrijfjes van en punt 2 kun je bijna niet vanuit het niets doen als nieuw bedrijf. Een conbinatie zal je niet snel veel klanten trekken tenzij je gewoon al een bekend bedrijf bent.

Gezien de enorme concurrentie kan ik je aanraden er niet aan te beginnen, een wilde gok maar ik denk dat er maandelijks tientallen bijkomen en er minstens zoveel failliet gaan.
3: Netwerken. Ken veel mensen, bouw je klantenkring op, ga werven. Heel erg belangrijk.

• nrg
  • Laatst online: 22:59

nrg

HunterPro schreef op 10 June 2003 @ 17:17:
dataverkeer != harddiskspace.
Denk 'es na, als jij de nieuwste Desert Combat op een snelle host zet, reken dan maar dat dat veel dataverkeer trekt (zo bedoelde ik 'm dus ;)) :P
Overigens, kan ik je vertellen dat scholier en een eigen toko prima samen gaan :P O-) :)
S_K en ik hebben samen al een webdesign 'bedrijfje' :)
Dit hosting plan is niet van ons samen, maar van hem alleen.

Verwijderd

HunterPro schreef op 10 June 2003 @ 17:17:
[...]

En hoe los jij het op als er een probleem is en je zit midden in examens ofzo? En hoe los jij het op als je op vakantie bent, als je ziek bent etc?

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 21:48:
[...]

En hoe los jij het op als er een probleem is en je zit midden in examens ofzo? En hoe los jij het op als je op vakantie bent, als je ziek bent etc?
daarvoor heb je dus een goed team nodig ;)

Verwijderd

het ligt er dus maar net aan wat je aanbied, ik doe ook aan webhosting, maar geef geen 24/24 service hoor.
ik verdien het met het maken van de site, en de hosting is zowat tegen kostprijs.
Pagina: 1