Toon posts:

[jbeans] Jboss & stateful sessionbean timeout *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mijzelf af hoe ik in Jboss de timeout kan instellen. Een stateful sessionbean kan via een .remove-call van de client worden verwijderd, of via een 1 of andere timeout, die de sessionbean automatisch verwijderd.

Omdat het niet altijd werkt om de client de session te laten verwijderen(wie drukt er nou op uitloggen als ie wil stoppen?) vroeg ik mijzelf af hoe ik de timer in Jboss in kan stellen zodat deze automatisch de stateful sessionbean na een tijdje verwijderd. k heb Jboss al eens een paar dagen aan laten staan, maar hij deed niks (behalve in de passivate stand gaan) ()

Alvast bedankt.

Verwijderd

In JBoss 2.4 kan je de "standardjboss.xml" aanpassen.
Daarin staat de standaard container configuratie voor de verschillende
soorten beans. De tag max-bean-age bepaalt de timeout.
Je kan het ook per bean instellen in je jboss.xml.

Zorgt echter dat je timeouts altijd hoger staan dat die van je webcontainer.
Anders krijg je rare foutmeldingen.

Kijk ook maar eens hier: http://jboss.sourceforge.net/doc-24/ch05.html

Ik heb de JBoss 3 documentatie niet bij de hand en ik heb daar nog niet zoveel
ervaring mee, maar ik neem aan dat het niet veel verschilt.

Verwijderd

Zoals hierboven al gezegd is, je kan het in de standardjboss.xml aanpassen. In de 'standard statefull sessionbean' container configuration in de <cache-policy-conf> tag kun je de volgende elementen wijzigen om deze tijd in te stellen.

<remover-period>1800</remover-period>
<max-bean-life>1800</max-bean-life>

Dit zijn de standaard instellingen, iig bij mij. Volgens de DTD hebben ze de volgende betekenis.

<remover-period> : the period of the remover's run
<max-bean-life> : The max-bean-life specifies the period of the remover task that removes stateful beans (that normally have been passivated) that have age greater than the specified <max-bean-life> element.