Hallo,
ik moet voor school voor een project een applet schrijven zodat leden online kunnen inloggen. Het gaat om een sportschool.
Nu moet ik ook gegevens uit de database halen.
Dit lukt allemaal, alleen nu wil ik van de vorige week laten zien wat de drukste tijden waren. Dus ik heb 2 tabellen waarin wordt gezet welk lid bij welke cursus/activiteit is ingeschreven en op welke datum en tijd.
Nu heb ik dit stukje:
Ik vraag nu dus alle data en tijden op van deze week (moet vorige week). Hoe kan ik nu laten zien wat de drukste tijden zijn binnen deze sportschool?? En hoe kan ik de gegevens van de vorige week opvragen? week-1 lukt niet
P.S. Ik gebruik postgresql
ik moet voor school voor een project een applet schrijven zodat leden online kunnen inloggen. Het gaat om een sportschool.
Nu moet ik ook gegevens uit de database halen.
Dit lukt allemaal, alleen nu wil ik van de vorige week laten zien wat de drukste tijden waren. Dus ik heb 2 tabellen waarin wordt gezet welk lid bij welke cursus/activiteit is ingeschreven en op welke datum en tijd.
Nu heb ik dit stukje:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| public void getWeekoverzicht() { DatabaseConnection.openConnection(); try { resultset = DatabaseConnection.doQuery(String.valueOf(String.valueOf( (new StringBuffer("SELECT Inschrijven_Cursus.inschrijfdatum, Inschrijven_Cursus.tijd FROM Inschrijven_Cursus WHERE date_part('week', Inschrijven_Cursus.inschrijfdatum) = date_part('week', now())")))), false); while (resultset.next()) { vectorweekoverzicht[0].addElement(resultset.getString("inschrijfdatum")); vectorweekoverzicht[1].addElement(resultset.getString("tijd")); } } catch (Exception e) { System.out.println(e.getMessage()); } try { resultset = DatabaseConnection.doQuery(String.valueOf(String.valueOf( (new StringBuffer("SELECT Inschrijven_Activiteit.inschrijfdatum, Inschrijven_Activiteit.tijd FROM Inschrijven_Activiteit WHERE date_part('week', Inschrijven_Activiteit.inschrijfdatum) = date_part('week', now())")))), false); while (resultset.next()) { vectorweekoverzicht[0].addElement(resultset.getString("inschrijfdatum")); vectorweekoverzicht[1].addElement(resultset.getString("tijd")); } } catch (Exception e) { System.out.println(e.getMessage()); } DatabaseConnection.closeConnection(); } |
Ik vraag nu dus alle data en tijden op van deze week (moet vorige week). Hoe kan ik nu laten zien wat de drukste tijden zijn binnen deze sportschool?? En hoe kan ik de gegevens van de vorige week opvragen? week-1 lukt niet
P.S. Ik gebruik postgresql
[ Voor 12% gewijzigd door Bartistuta op 10-06-2003 17:02 ]