[PHP] Image Upload bij Vuurwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Goeienmiddag, ik heb een account bij vuurwerk.nl en probeer daarmee een uploadfaciliteit op te zetten voor gebruikers van mijn site. Hiermee kunnen ze plaatjes van het formaat .jpg, .gif en .png uploaden, die automatisch gerenamed worden om zo op de website geplaatst te worden.

Het script wat ik hiervoor heb geschreven is als volgt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$r_file = $image_path.$image_name;
$l_file = $uploadimg;

$r_fp = fopen($r_file,"wb");
$l_fp = fopen($l_file,"rb");

while(!feof($l_fp))
{
  $line = fread($l_fp, 1024);
  fputs($r_fp,$line,strlen($line));
}

fclose($r_fp);
fclose($l_fp);

Dit script heeft een $r_file; die de naam is van de te plaatsen file, en een $l_file; het bestand dat vanaf de HD upgeload moet worden. Deze worden dus geopend met respectievelijk "wb" en "rb", om het ook binair te laten geschieden (ik heb ook al zonder geprobeerd).

Het bestand wordt ook gewoon daadwerkelijk onder de nieuwe naam upgeload, maar bekijken kan ik het niet. Ik krijg slechts een rood kruisje te zien op de plaats waar een plaatje zou moeten zijn; de verwijzing is correct qua hoofdletters en andere onregelmatigheden; dus daar ligt het niet aan. Als ik het download en weer vanaf mijn HD bekijk is het weer een goed werkend bestand.

Heeft iemand een idee wat hier het probleem is? Van de vuurwerk-helpdesk wordt ik helemaal niets wijzer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

Dunnow 4 sure....
Maar ik heb vaak als ik een JPG heb en die in een iNetsite zet dat deze niet werkt.
Als ik met PhotoShop deze "Save for the web" dan is het probleem opgelost.

Dus probeer dit eens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:55

Petuhr

FreeBSD

Welke rechten hebben de geuploade files? :)

( sta je op apache of nog op wn ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
        if (is_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'])) {
            $ext_arr = array("jpg", "jpeg", "gif", "png");
            $ext = substr($_FILES['userfile']['name'], -3); 
            if(in_array($ext, $ext_arr)){ 
                if(copy($_FILES['userfile']['tmp_name'], "absolutepath".$_FILES['userfile']['name'])){
                print "Het plaatje is <u>succesvol</u> upgeload.<br>";
                }
            } else {
                print "De geuploade file is géén JPG, JPEG GIF of PNG!".$ext;
            } 
        } else {
            echo "Probleempje. Filename: " . $_FILES['userfile']['name']."<br>Error:".$_FILES['userfile']['error'];
        }

Misschien kom je hier een entje mee op probeer voor de grap http://nl.php.net/upload eens :)

[ Voor 24% gewijzigd door Alex op 10-06-2003 16:45 . Reden: aanpassing van scrippiej ]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dionisus19 schreef op 10 June 2003 @ 16:21:
Dunnow 4 sure....
Maar ik heb vaak als ik een JPG heb en die in een iNetsite zet dat deze niet werkt.
Als ik met PhotoShop deze "Save for the web" dan is het probleem opgelost.

Dus probeer dit eens....
Dank je, dit is wel het probleem. Is er een mogelijkheid om dit te voorkomen? Veel van mijn gebruikers zijn niet computerminded en hebben dus geen idee op welke manier ze iets op moeten slaan zodat het er goed op komt. Maar via PHP zal dit zeker niet te verhelpen zijn, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Als PHP kan converteren kun je proberen om botweg een dubbele conversieslag JPG->PNG->JPG uit te voeren. Veel readers zijn nogal vergevingsgezind, zoals blijkbaar die van Photoshop wel en die van de browsers niet, en wellicht dat PHP na die conversieslag een 'geldiger' JPEG-document er van weet te bakken.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:16
Yo-L schreef op 10 June 2003 @ 16:14:Als ik het download en weer vanaf mijn HD bekijk is het weer een goed werkend bestand.

Heeft iemand een idee wat hier het probleem is?
Het lijkt er op alsof er een preview/thumbnail thingy in je file zit die je browser niet snapt en de standaard viewer op je pc wel. PhotoShop kan inderdaad de boosdoener zijn daarvan.
Het uploaden werkt kennelijk prima, want als je hem na het uploaden weer downloadt, is er niks mis mee.

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Pagina: 1