Momenteel heb ik de volgende configuratie
Server
Client
Laptop
In de server zitten 3 nic's waaronder een draadloze pci lan kaart.
Nic 1 - Hier komt de utp kabel van @home binnen
Nic 2 - Deze gaat naar de hub
Nic 3 - is dus de draadloze
Bij Nic 1 staat ICS aan voor de andere client. Dit heeft altijd goed gewerkt!
Nu heb ik dus in de laptop een draadloze pcmcia lan kaartje waarbij het internet ook goed werkt, alleen valt deze af en toe weg bijv. na een reboot.
Gisteravond had ik wel even wat geprobeerd. Ik heb de kanalen veranderd en heb bij de configuratie wat veranderd bij de pcmica kaart , kep namelijk de powersave op CAM gezet. (zou dit helpen), daarna heb ik een hele tijd kunnen internetten.
Beide wifi kaartjes zijn van e-tech
Het tweede probleem is dat ik op de client niet echt optimaal kan internetten. Als ik een url intiep , krijg ik in 9 van de 10 gevallen "kan de pagina niet weergeven" terwijl dit dus altijd heeft gewerkt! Ik heb ook nog de instellingen gecheckt en die zijn naar mijn inziens goed.
Iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?
Server
Client
Laptop
In de server zitten 3 nic's waaronder een draadloze pci lan kaart.
Nic 1 - Hier komt de utp kabel van @home binnen
Nic 2 - Deze gaat naar de hub
Nic 3 - is dus de draadloze
Bij Nic 1 staat ICS aan voor de andere client. Dit heeft altijd goed gewerkt!
Nu heb ik dus in de laptop een draadloze pcmcia lan kaartje waarbij het internet ook goed werkt, alleen valt deze af en toe weg bijv. na een reboot.
Gisteravond had ik wel even wat geprobeerd. Ik heb de kanalen veranderd en heb bij de configuratie wat veranderd bij de pcmica kaart , kep namelijk de powersave op CAM gezet. (zou dit helpen), daarna heb ik een hele tijd kunnen internetten.
Beide wifi kaartjes zijn van e-tech
Het tweede probleem is dat ik op de client niet echt optimaal kan internetten. Als ik een url intiep , krijg ik in 9 van de 10 gevallen "kan de pagina niet weergeven" terwijl dit dus altijd heeft gewerkt! Ik heb ook nog de instellingen gecheckt en die zijn naar mijn inziens goed.
Iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?