Toon posts:

virussen meeschrijven op cd ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
enkele weken geleden kreeg ik een viruswaarschuwing van mijn norton2003 scanner .... ik zou het lovegate virus :< hebben in een bepaald bestand ("netservices.exe) .... DOCH de scanner kan het bestand niet verwijderen of repareren (omdat het zo blijkt niet stond op mijn pc !! ), na een full sys scan vind de scanner nog steeds niks. Ik haal toch maar de tool af die het virus verwijdert ... en deze vind ook niks :?

Een week en verscheidene updates (van de scanner) en full sys scans later ... loopt mijn systeem plots vast ... jullie raden het al .... het lovegate virus }) ... maar deze keer echt --> de tool haalt het virus eraf ... ALHOEWEL ... ik krijg nu soms ook nog een virus melding (als ik mijn firewall ff afzet ... ???)

Ik had al gehoord dat het misschien in een mailbox zou kunnen zitten (waardoor je iedere keer een viruswaarschuwing krijgt bij raadplegen mailbox) ... maar die waren toen reeds geleegd allemaal.
Verder dacht ik aan kazaalite waarmee ik ook enkele bestanden afhaal O-) ... maar bij volledig binnenhalen en scannen ... niks te vinden ...

Ik vroeg me af
--> of het virus misschien IN een mpeg kon zitten welke ik op cd heb geschreven ... ?
--> of moet ik het zoeken bij kazaalite

El_hombre

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 16:09 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Probeer anders een online virusscanner, misschien dat Norton wat problemen heeft met het virus of dat het virus wat spulletjes van Norton heeft kwijtgemaakt. :)

http://housecall.trendmicro.com/

Het hangt een beetje af van het soort virus maar in principe kan het ergens in zitten wat je op CD zet. de mediaspeler kan van alles opstarten dus waarom geen virus. :)

Je virusscanner zou automatisch een virus moeten herkennen als ie door KAzaa wordt binnen gehaalt. Althans mijn virusscanner doet dat wel.

GRisoft heeft ook een aardige gratis virusscanner :
www.grisoft.com

Senile! Senile Oekaki