[ASP] Waarde van checkbox

Pagina: 1
Acties:

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40
Ik heb een formulier dat 4 checkboxen bevat. Bij het submitten worden de waarden netjes naar de database geschreven voor de desbetreffende klant.

Als ik nu bijvoorbeeld 2 checkboxen aanvink, dan worden deze waarden toegevoegd in de database, echter als ik later het formulier weer bekijk, dan zie ik slechts 1 optie aangevinkt. (terwijl er echt 2 in de database staan).

Iemand een idee?

De 4 checkboxen:

code:
1
2
3
4
<input type="checkbox" name="Antwoord" value="1" <%If rsCheck("Antwoord_ID_F") = "1" Then Response.Write("CHECKED")%>>
<input type="checkbox" name="Antwoord" value="2" <%If rsCheck("Antwoord_ID_F") = "2" Then Response.Write("CHECKED")%>>
<input type="checkbox" name="Antwoord" value="3" <%If rsCheck("Antwoord_ID_F") = "3" Then Response.Write("CHECKED")%>>
<input type="checkbox" name="Antwoord" value="4" <%If rsCheck("Antwoord_ID_F") = "4" Then Response.Write("CHECKED")%>>

[ Voor 20% gewijzigd door Dutch_guy op 10-06-2003 15:57 ]

Pay peanuts get monkeys !

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Je probeert de waardes van 4 verschillende checkboxen in 1 veld op te slaan, zonder gebruik te maken van een bitmasker. Dat kan niet.

Als checkbox 1 en 3 tegelijk aan moeten staan, dan zou je veld tegelijkertijd de waardes 1 en 3 moeten zijn, hoe wilde je dat gaan doen?

[ Voor 34% gewijzigd door Gerco op 10-06-2003 15:58 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Als je er drie aanvikt, staan er dan twee?
En als je er vier aanvinkt......?

VErder kan ik persoonlijk zelf weinig met jouw info. Ik verwacht dat je ergens een denkfoutje maakt met een index oid, maar je post is niet bepaald glashelder.

Om het maar eens op je sig te gooien:
Je wilt iets bereiken, maar wat heb je daar ZELF aan gedaan om dat te bereiken ?
Ehm... en dan natuurlijk dat van dat veld, daar had ik ff overheen gelezen ;)
Jij geeft aan dat er toch zeker twee in de database staan... hoe dan? Dat lijkt zo namelijk niet mogelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door OZ-Gump op 10-06-2003 16:01 ]

My personal website

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40
Bij het submitten van het formulier wordt de string van checkboxwaardes in de database gevoerd.

Dus bij aanvinken optie 1 & 3 gebeurt er dit in de database

Klantnr | Optie
1234 | 1
1234 | 3

Pay peanuts get monkeys !

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Je moved nergens door de datasource, dus je staat op 1 record. Dat record wordt getekend, en de rest blijft keurig in de wacht staan tot jij er iets mee doet. Maar dat doe je niet ;)

My personal website

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Aangezien je door het zo te coden aangeeft dat het niet dynamisch is zou ik in je datamodel bij klant 4 ja/nee velden op nemen.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Klantnr | Optie
1234 | 1
1234 | 3
Vraag je de gegevens ook op aan de hand van Klantnr? Dan lijkt het me logisch dat er slechts een checkbox is geselecteerd na het updaten!
Het is wel mogelijk om in één record alle waarden op te slaan, alleen lijkt me dat niet echt wenselijk :) (de gegevens die nu worden gepost zijn csv en zou je dus zo kunnen opslaan om ze vervolgens te splitten bij het opvragen mja...)

Dit is het beste wat ik ervan kan maken op basis van je informatie...

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Pagina: 1