Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Weet iemand of het signaal van de GPS antenne die bij TomTom 2 zit minder sterk wordt of zelfs helemaal niet meer werkt als ik de antenne onder mijn ruitenwissers, onder het plastic dus van mijn motorkap monteer?

Wil hem namelijk niet iedere keer van mijn dashboard plukken en toch "uit het zicht" hebben.

Of deze optie, of ik zat eraan te denken om er misschien audiostof overheen te doen, maar ik weet niet of dat wel jamt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

van je motorkap? Lijkt me sterk dat de signalen door je motorkap gaan... En niet echt gezond om onder je ruitenwissers te plaatsen ivm regen.
wat wel vaak gedaan wordt is de kabel verlengen en dan op achter onder de hoedenplank te monteren of onder het dashboard. Door plastic gaat het wel goed.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

athlonkmf schreef op 10 juni 2003 @ 16:15:
van je motorkap? Lijkt me sterk dat de signalen door je motorkap gaan... En niet echt gezond om onder je ruitenwissers te plaatsen ivm regen.
wat wel vaak gedaan wordt is de kabel verlengen en dan op achter onder de hoedenplank te monteren of onder het dashboard. Door plastic gaat het wel goed.
waar zitten die ontvangers dan van GPS systemen die al in de auto zitten die de fabriek er in stopt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Stoort het niet teveel als ie zo dicht bij de motor en/of motoren van de ruitenwissers komt?

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:10

Boedha

Niks

In het dashboard. Bij Ford zit er dan zo'n paarse dop in.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:26

momania

iPhone 30! Bam!

Qorne schreef op 10 June 2003 @ 16:18:
[...]
waar zitten die ontvangers dan van GPS systemen die al in de auto zitten die de fabriek er in stopt?!
Op het dak van de auto of op de kofferbak.
Soms nog wel eens onder de gril als die schuin genoeg is.

Iig nooit onder een stuk staal/alu

Probeer em dus eens onder je gril, met een verlengkabel. Dan is ie aardig uit het zicht en werkt ook goed.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

gps signalen zijn VEEL te zwak om door wat voor metaal dan ook heen te gaan.
zelfs met gemetaliseerde ruiten (vooral franse autos) zijn er problemen.

je kan je beter gewoon een dakantennetje zetten; heb je gelijk betere ontvangst; en staat ie binnen niemeer in de weg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij me pa (wel een vdo, maar maakt verder denk ik niks uit voor het voorbeeld) zit hij op het dashboard geplakt achter de vooruit. Je ziet er daar niks van er werkt altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Het gaat dus om het plastic wat tussen je ruit en je motorkap zit, maar ik lees hier dat hij ook onder c.q. in mijn dasboard kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zet je hem niet gewoon op je dashboard ofzo? :? Het hoeft toch niet perse ergens onder? het is heel klein, dus niet lelijk en ze jatten ook echt niet je gps receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor auto heb je?? Een collega van mij heeft hem gewoon onder zijn dashboard geplakt met dubbelzijdig plakband. Perfect bereik hoor. 1 cm dik plastic heeft echt geen nadelig invloed op de ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Topicstarter
@repeat:
ik weet niet of je het weet, maar zo'n simpel gps antennetje kost toch al zo'n 170 euro 8)7. Als hij dus op je dashboard is gemonteerd (waar ze hem dus zien) en ze slaan je ruit in hebben ze hem zo.

Het gaat mij niet om die 170 euro maar meer om het feit dat ik het uit het zich wil hebben gemonteerd als het niet nodig is om in het zicht te zitten. Mijn auto is nu namelijk niet diefstal gevoellig en dat wil ik zo houden. Goede redenatie?

@aqua-des:
kijk daar hebben we nu iets aan, morgen eens ff een probeelseltje doen dan, ik zit te twijfelen tussen onder mijn dashboard (voorin mijn auto dus) of achterin bij mijn hoedenplank gemonteerd, dan via telefoonkabeltje verlengen dus. Ik denk zelf dat hij achter meer storing heeft van de subwoofer, maar minder van de motor en alle andere electrische zooi die er ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Laatst online: 30-08 09:04
bij mijn vader zijn auto, volvo, hebben we van die strepen op de zijramen helemaal achter (met die strepen bedoel ik strepen die lijken op achterruitverwarmingselementen, drie naast elkaar) en dat is de gps en radio dacht ik
Pagina: 1