Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding van 133mhz in een 450mhz kast?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik moet een computer (450mhz is het enige wat ik weet, standaardcomputer) van een nieuwe ouwe voeding voorzien.. Ik heb zelf wel een 133mhz bak staan met een voeding maar de vraag is past deze voeding in die 450mhz bak..

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 17:53
Gewoon proberen :?

Erm...

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 15:46:
Hoi,
ik moet een computer (450mhz is het enige wat ik weet, standaardcomputer) van een nieuwe ouwe voeding voorzien.. Ik heb zelf wel een 133mhz bak staan met een voeding maar de vraag is past deze voeding in die 450mhz bak..
Enige probleem kan At en ATX zijn.
Verder zal het waarschijnlijk wel gaan ;)

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Dat hangt er allereerst vanaf of die P133 een ATX-voeding heeft, want een AT voeding gaat niet zondermeer werken in die P450 (ervanuitgaande dat je niet flink wil gaan modden oid). Vervolgens zul je even naar het wattage moeten kijken, wat heeft die P450 nodig en wat geeft die P133 voeding?

*edit*
spuit11 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Zap op 10-06-2003 15:50 ]

#

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 15:46:
Hoi,
Dat ligt eraan, wat voor voeding er in die 450 MHz moet, en wat voor voeding er in de 133 MHz zit. Maar dat lijkt me logisch....

Ik vrees, dat niemand je kan helpen, met zo weinig informatie.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben bang dat het niet gaat. Ik denk dat de voeding uit de '133' een AT voeding heeft, en dat het moederbord ATX is. AT-voedingen hebben andere moederbord-stekkers dan ATX-voedingen. Er zijn wel convertors die je tussen je ATX-moederbord en je AT-voeding kan zetten zodat je die AT-voeding wel gewoon kan gebruiken.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je topictitel is een beetje gaar. Het maakt geen donder uit hoeveel mhz je pc is. Het gaat erom of het format (at/atx) wel overeenkomt en of de voeding voldoende watt kan leveren. Als de voeding ATX is en wanneer die iets van 200 watt kan leveren, zal het wel lukken.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 21:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Noork schreef op 10 juni 2003 @ 16:14:
Je topictitel is een beetje gaar. Het maakt geen donder uit hoeveel mhz je pc is. Het gaat erom of het format (at/atx) wel overeenkomt en of de voeding voldoende watt kan leveren. Als de voeding ATX is en wanneer die iets van 200 watt kan leveren, zal het wel lukken.
Noork = absolutely right :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Als je niet teveel in de PC hebt hangen dan gaat het meestal wel omdat de meeste AT voeding 150-200 watt zijn. Voor een 'standaard'PC is dat meer dan voldoende.

Als je een AT voeding hebt en een ATX moederbord dan kan je een verloopstekker kopen, een paar euro op een PC Discount. Maar sommige borden hebben beide aansluitingen.
Met een verloopje heb je echter geen soft-power-off. Dus je moet je CP dan wel altijd zelf uitzetten.

Senile! Senile Oekaki

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 21:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wat ik nog het beste kan aanraden is voor 25 euries bij de computersjop om de hoek een 300W voeding halen (misschien dat ze zelfs nog erges 250W hebben liggen) das het makkelijkst, gaat altijd werken, en heb je cker ACPI support.

Tesla Model Y RWD (2024)

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Zap schreef op 10 June 2003 @ 15:49:
Dat hangt er allereerst vanaf of die P133 een ATX-voeding heeft, want een AT voeding gaat niet zondermeer werken in die P450 (ervanuitgaande dat je niet flink wil gaan modden oid). Vervolgens zul je even naar het wattage moeten kijken, wat heeft die P450 nodig en wat geeft die P133 voeding?

*edit*
spuit11 ;)
Volgens mij ook naai het aantal amp. dat ihj kan leveren.
Er zit d8 ik geen verhouding tussen het aantal watt en het aantal amp. dat er voeding kan leveren.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

BJDI schreef op 10 June 2003 @ 17:03:
[...]

Volgens mij ook naai het aantal amp. dat ihj kan leveren.
Er zit d8 ik geen verhouding tussen het aantal watt en het aantal amp. dat er voeding kan leveren.
Lijkt me wel toch? Ik ben geen electrotechnicus, dus ik kan het helemaal fout hebben.. ;) Maar er geldt voor zover ik me kan herinneren P = I * U, waarbij U constante waarden aanneemt. Bij een hoger vermogen zou de te leveren stroom dan ook hoger moeten worden.. :) Ik weet echter niet in hoeverre dit bij een voeding opgaat, aangezien er sowieso met verschillende laagspanningen wordt gewerkt (ivm verdeling e.d.)

#

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Nee moritz, dat kan niet. Die voeding is AT en een PII 450 is hoogstwaarschijnlijk ATX. Mocht heel toevallig dat moederbord toch nog AT zijn levert de voeding ongetwijfeld te weinig. En zo'n topic hoort hier helemaal niet, maar in Overige Hardware. Stoute jongen :P
Een nieuwe voeding kost trouwens geen drol.

[ Voor 8% gewijzigd door m-m op 10-06-2003 17:22 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.