Ik wil mijn TV-opnames, gemaakt met de Pinnacle PCTV omzetten naar een wat compacter bestandsformaat. (XVID voor beeld en Mp3 voor geluid, met DIVX 5.02 had ik problemen)
Pinnacle gebruikt voor video de PIM1-codec en de audio wordt niet gecomprimeerd.
Wat heb ik gedaan:
- PIM1 codec, XVID-codec en Lame-Mp3 codec gedownload
- Nieuwste versie VirtualDub gedownload.
Ik wil nu de AVI omzetten in VirtualDub. Voor de video kies ik XVID met singlepass/quality op 85% (kan iemand me de 2-pass optie uitleggen?)
Geluid via de Lame codec op 128kbit VBR.
Na het omzetten zijn nu echter beeld en geluid niet meer synchroon, ook niet als ik de optie "pas framerate aan zodat audio en video dezelfde lengte hebben".
Vergeet ik iets of kan ik beter een ander programma gebruiken?
(de bestanden werden trouwens al bijna 4x zo klein zonder nioemenswaardig kwaliteitsverlies, dus ik ben op de goede weg!)
Pinnacle gebruikt voor video de PIM1-codec en de audio wordt niet gecomprimeerd.
Wat heb ik gedaan:
- PIM1 codec, XVID-codec en Lame-Mp3 codec gedownload
- Nieuwste versie VirtualDub gedownload.
Ik wil nu de AVI omzetten in VirtualDub. Voor de video kies ik XVID met singlepass/quality op 85% (kan iemand me de 2-pass optie uitleggen?)
Geluid via de Lame codec op 128kbit VBR.
Na het omzetten zijn nu echter beeld en geluid niet meer synchroon, ook niet als ik de optie "pas framerate aan zodat audio en video dezelfde lengte hebben".
Vergeet ik iets of kan ik beter een ander programma gebruiken?
(de bestanden werden trouwens al bijna 4x zo klein zonder nioemenswaardig kwaliteitsverlies, dus ik ben op de goede weg!)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 15:42 ]