Toon posts:

Geluid en beeld niet synchroon met VirtuaDub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn TV-opnames, gemaakt met de Pinnacle PCTV omzetten naar een wat compacter bestandsformaat. (XVID voor beeld en Mp3 voor geluid, met DIVX 5.02 had ik problemen)
Pinnacle gebruikt voor video de PIM1-codec en de audio wordt niet gecomprimeerd.
Wat heb ik gedaan:
- PIM1 codec, XVID-codec en Lame-Mp3 codec gedownload
- Nieuwste versie VirtualDub gedownload.

Ik wil nu de AVI omzetten in VirtualDub. Voor de video kies ik XVID met singlepass/quality op 85% (kan iemand me de 2-pass optie uitleggen?)
Geluid via de Lame codec op 128kbit VBR.

Na het omzetten zijn nu echter beeld en geluid niet meer synchroon, ook niet als ik de optie "pas framerate aan zodat audio en video dezelfde lengte hebben".

Vergeet ik iets of kan ik beter een ander programma gebruiken?

(de bestanden werden trouwens al bijna 4x zo klein zonder nioemenswaardig kwaliteitsverlies, dus ik ben op de goede weg!)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 15:42 ]

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Het is niet aan te raden VBR MP3 te gebruiken bij je XviD-je, probeer het maar eens met CBR en dan zul je zien dat het beter werkt :)

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
Ja! Helemaal goed, dank je!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04-2025
Zit met het volgende probleem:

Heb een Xvid met 48khz 101kbits VBR MP3 audio. Als ik die op de PC bekijk dan is er niks aan de hand. Als ik hem bekijk in mijn Pioneer DV-575A huiskamer speler dan hapert de audio en is onverstaanbaar. Nu probeerde ik de audio te converteren naar CBR via VirtualDubMod en heb de volgende handelingen verricht:

1. Audio fullprocessing en saven als uncompressed wav (bijv A1)
2. Audio gedisabled en video direct stream copy en video zonder audio opgeslagen (bijv V1).
3. Nu heb ik VirtualDub(!), niet de mod versie, opgestart en heb de nieuwe V1 en A1 geopend.
4. Voor V1 heb ik direct stream copy gezet. Voor A1 kies ik fullprocessing en compress MP3 48khz 96kbits stereo CBR.
5. Met de gegevens van 4 sla ik een nieuwe avi met audio op.

De resulterende avi geeft op de pc geen problemen en ik brand hem weg op CD. Echter, nu speel ik hem af op de huiskamer speler en de audio is verstaanbaar, maar in het begin loopt het nog in sync maar later in de film niet meer. Volgens de tool AVI Info (of just another AVI Info) is de audio afwijking 0 op de originele avi met vbr audio. Hoe kan dit?...ik snap er niks meer van....hoop van harte dat een expert mij verder kan helpen om de audio wel in sync te krijgen in CBR.

Ik meen mij toch te herinneren dat sommige avi's met VBR audio wel goed werken in huiskamer speler...maar waarom de nieuwe avi's niet???...het schijnt dat de probleemgevallen meestal Lame MP3 gecodeerd zijn. 8)7

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
LaptopRookie schreef op woensdag 05 april 2006 @ 08:54:
Zit met het volgende probleem:

Heb een Xvid met 48khz 101kbits VBR MP3 audio. Als ik die op de PC bekijk dan is er niks aan de hand. Als ik hem bekijk in mijn Pioneer DV-575A huiskamer speler dan hapert de audio en is onverstaanbaar. Nu probeerde ik de audio te converteren naar CBR via VirtualDubMod en heb de volgende handelingen verricht:

1. Audio fullprocessing en saven als uncompressed wav (bijv A1)
2. Audio gedisabled en video direct stream copy en video zonder audio opgeslagen (bijv V1).
3. Nu heb ik VirtualDub(!), niet de mod versie, opgestart en heb de nieuwe V1 en A1 geopend.
4. Voor V1 heb ik direct stream copy gezet. Voor A1 kies ik fullprocessing en compress MP3 48khz 96kbits stereo CBR.
5. Met de gegevens van 4 sla ik een nieuwe avi met audio op.

De resulterende avi geeft op de pc geen problemen en ik brand hem weg op CD. Echter, nu speel ik hem af op de huiskamer speler en de audio is verstaanbaar, maar in het begin loopt het nog in sync maar later in de film niet meer. Volgens de tool AVI Info (of just another AVI Info) is de audio afwijking 0 op de originele avi met vbr audio. Hoe kan dit?...ik snap er niks meer van....hoop van harte dat een expert mij verder kan helpen om de audio wel in sync te krijgen in CBR.

Ik meen mij toch te herinneren dat sommige avi's met VBR audio wel goed werken in huiskamer speler...maar waarom de nieuwe avi's niet???...het schijnt dat de probleemgevallen meestal Lame MP3 gecodeerd zijn. 8)7
ligt het niet gewoon aan je speler? speelt het bestand op de pc wel gewoon goed af?

Ps wel een oud topic misschien had je beter een nieuwe kunnen openen.

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04-2025
Ja zeker weten dat mijn speler geen problemen heeft...anders zou elke andere Xvid/DivX die ik erin gooi ook problemen moeten hebben. Afspelen op de pc geeft geen problemen...video en audio zijn in sync en gewoon dik in orde. Het moet die VBR audio zijn waar de speler niet van houdt.
Helaas wist ik niet waar ik een nieuw topic kon beginnen...
Pagina: 1