Toon posts:

[WinXP] Speedstep power gear voor Mobile P4 L3800C, nodig?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus L3800C :) dit is een goede laptop.

Ik zit alleen te klote met dat speedstep asus power 4 gear gedoe.

Ik heb drie vragen:

Er word gezegd in andere topics op GOT dat je onder XP geen speedstep nodig hebt. Maar hoe kan je dan instellen wat je processor allemaal moet doen als je op accu werkt.

Is het mogelijk om speedstep alsnog te installeren. ik kon bij Asus niks vinden ook niet via google.

Ik gebruik nu het asus power 4 gear v1.05 Als ik dan op de netstroom werk is alles ok trek ik dan de stekker eruit gaat de proc al meteen terug naar 1200 terwijl er ingesteld staat dat hij dit pas op de max power savings mag doen. Ik heb dit ook met wcpuid gecontroleerd.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:20
Ik ken de laptop niet (geen een nieuwe eigenlijk) maar zitten zulke instellingen niet in het bios??

Strava

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel iets duidelijker gemaakt... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in me bios niks instellen hierover

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn probleem ook nog via een form aan asus gestuurd ben benieuwd wat ze hierop te melden hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een reactie gehad van Asus:
Ze zeggen dat als je in je power options je mode op always on zet je processor op 2Ghz blijft als hij op de accu draait. Dit heb ik getest en het werkt wel als je dan ook je Asus power 4 gear tooltje uitzet. Dan blijft hij inderdaad op 2Ghz. Het probleem hiermee is dat je hem dan niet op een andere stand kan zetten. hiervoor moet je dan eerst weer je power 4 gear starten.

Ik blijf het toch raar vinden dat je met het power 4 gear altijd terug naar de 1200 gaat als je op de accu werkt. klopt gewoon niet met de instellingen ervan??????

Ik kom er niet mee verder als iemand iets weet hoor ik het graag. Ik ga toch ook nog ff met Asus verder praten hierover.
Pagina: 1