Toon posts:

Group Policy Probleem 2, Win2K met NT 4.0 PDC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Group Policy

Wat ik wil is het volgende:
Terminal Server met daarop een bepaalde Policy m.b.t. startmenu e.d.

Nu wil ik niet dat op de lokale server met gebruiker administrator dit profiel ook
wordt doorgevoerd, en ook niet op overige 2000 & xp werkstations.

Met een Win2k PDC/AD is dit op te lossen door, een OU aan te maken en daarin de Terminal Server te plaatsen en gebruiker Administrator geen rechten te geven op die policy / geen beleid toepassen.

Nu heb ik het probleem dat mijn Win2k server een memberserver is in ee NT4.0 domein, NT 4.0 PDC, ik heb dus geen AD... dus ook geen OU en kan dus ook geen beleidsrecten op gebruikers zetten....

Ik kan dus wel Group Policy toepassen, maar dat geldt dan meteen voor iedereen en de hele server.

Is hier ook een truuc voor?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
niemand???

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

gewoon apparte policy maken deze aan de users hangen in usermanager for domain... en deze users ook in apparte Global Group zetten.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Group policy's werken niet in een NT 4.0 domein. Het enige wat overbleid zijn NT 4.0 policy's wat Mutsje ook al zei. Een andere optie is om een local policy aan te maken op de Terminal Server.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
maar met local policy is het dan ook effectief voor ieder gebruiker..., toch???

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

nee dit ligt eraan wat je in het profiel van de gebruiker zet.

Verwijderd

Topicstarter
dan denk ik dat we met local policy elkaar niet begrijpen, hier bedoel ik mee
group policy op 2000 server opstarten d.m.v. mmc, juiste snap in selecteren en gaan...
op deze manier koppel je het dus niet aan een OU wat ik gewend was... maar ik denk dat jij waarschijnlijk een andere local policy bedoelt....

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ligt eraan op welk niveau je een policy implementeerd. Domain / computer niveau. Of userniveau.
Pagina: 1