Toon posts:

WINS replicatie tussen 2 domeinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 domeinen met elkaar verbonden dmv VPN. Vervolgens heb ik een 2-way trust ingesteld. De laatste stap is dus het repliceren van de WINS databases van de beide domeinen.

Daartoe heb ik in beide WINS managers de WINS server van het andere domein toegevoegd.

Echter, als ik daar in WINS manager dubbel op klik kan ik de 'statistics' niet ophalen, na een lange tijd wachten geeft hij de melding 'access is denied'. Ook worden de databases niet gerepliceerd, maar dat is waarschijnlijk hetzelfde probleem.

Vanaf de WINS server in het ene domein kan ik wel de shares van de WINS server in het andere domein benaderen.

Welk recht (of dergelijken) moet aan beide servers worden toegekend om de toegang wel toe te staan? Of heeft het helemaal met iets anders te maken?

Takar.

Verwijderd

Je moet een push en pull replica instellen op beide wins servers.

Verwijderd

Topicstarter
Hm. Ik dacht dat er nog iets anders verkeerd was, en dat daarom die statistics niet werden weergegeven. Ik ga het ff proberen :)

Verwijderd

Stats niet kunnen zien kan door je 2way trust rechten komen. Je moet in het andere domein ook minimaal rechten hebben om de wins db te kunnen bekijken. Kwestie van de beheerder van het andere domein ffkes contacten :)

Repliceren moet daarna nog met push/pull ingesteld worden, kan evt zonder bovenstaande rechten en met samen werking van de adm van het andere domein

Verwijderd

Topicstarter
En hoe stel ik die 2-way trust rechten dan in? Ik ben namelijk admin op beide domeinen :)

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ik ga er vanuit dat je nt4 draait dan kan je een trust opzetten via usermanager\policies\trust
dit moet je op beide domeinen doen

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik al.
Ik wil nu alleen de statistics zien van de andere server in WINS manager, maar misschien is het instellen van repliceren daar al wel genoeg voor.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beide computers ingesteld als zowel push als pull partners (klopt dat trouwens wel?). Maar nog steeds kan ik de database niet samenvoegen.

De Event viewer geeft deze fout: ID4102: Connection was aborted by the remote WINS.

Als ik in WINS manager eerst de lokale database bekijk en DAARNA switch naar het andere domein, dan zie ik keurig de correcte database van het andere domein.

Waarom kunnen ze dan niet gewoon worden samengevoegd?

Verwijderd

als je een trust hebt, betekent dat niet dat je rechten hebt... aangezien je beide domains beheert:

voeg toe aan administrators domain A: domainB\admin
en aan administrators domain B: domainA\admin

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank, dat is gelukt. MAARRR....

Ik kan nog steeds niet synchroniseren, ik ga weer verder op zoek op het grote internet naar oplossingen.
Pagina: 1