2Ghz AMD XP, 512 DDR-Ram 333Mhz, Geforce 4 ti4200
Nu moet ik zeggen dat het bochtenwerk van mij er niet perfect uit ziet, maar wel redelijk. Mensen met meer ervaring kunnen het vast beter. Pak anders eerst een oud stuk metaal, en probeer het en paar keer.
Ik dacht dat ik ergens een artikel had gelezen hier over, zal zo ff zoeken.
Verwijderd
Deze zitten veel fijne stukken in als ik het met decoupperzaag doe, dan sloop ik mun kap hellemaal (bogelen enz)
Zelfs ronde stukken die zeer klein zijn kan je doen. Hiervoor moet je je dremel schuin houden. Voorbeeld:

Het ziet er aan de achterkant niet uit (wat niet uitmaakt omdat je het toch niet ziet), en aan de voorkand is het gewoon mooi rond. (evt wat bijwerken met een slijp cilindertje).
Het slijpen zelf met de Dremel ging bij mij het snelst op stand 3. (ik heb al heel wat gaten gemaakt en als je trager gaat haal je niet genoeg metaal weg en als je sneller gaat zie je je schijfje verdwijnen als sneeuw voor de zon.) Leg je Dremel zo vlak mogelijk om een zo mooi mogelijk resultaat te bekomen. Probeer NIET om in 1 keer door het metaal te slijpen, ga daarentegen rustig de contouren af van je cirkel. Na enkele rondjes zit je al aardig diep, en als grote voordeel heb je dat de diameter van je slijpschijfje is afgenomen op het moment dat je daadwerkelijk DOOR het metaal moet slijpen. Door de echte perforatie van het metaal te doen met een kleinere diameter krijg je véél zuiverdere randen. Mijn 2 12 cm gaten zijn nagenoeg perfect zonder enige vorm van vijlen.
Om een mooie cirkel te krijgen i.p.v. een veelhoek (dus een reeks van rechte stukjes die een cirkel benaderen) volg je best deze procedure. Neem de Dremel in je rechterhand met je vingers, exclusief je duim. Nu balanceer je het gewicht van de Dremel op je pols waarbij de Dremel dus zo goed als parallel loopt met het te bewerken materiaal. Plaats je duim vlak op het metaal. Door je vingers nu naar je duim te brengen laat je de Dremel een mooie schuine beweging maken. Nu kan je de hoek van je draaiing beïnvloeden door de Dremel dichter of verdeer van de slijpschijf vast te pakken. Hoe dichter bij , hoe scherper, hoe verder hoe "botter" .
Voila, een perfecte blowhole. Om de kartels af te werken heb ik ondervonden dat je beter niet werkt met slijpsteentjes maar gewoon met de slijpschijfjes zelf, dit gaat véél sneller en veel gemakkelijker. JE moet natuurlijk wel opletten dat het niet TE snel gaat, anders is je perfecte blowhole veranderd in een "Q".
Verwijderd
Maar zodra ik weer schijfjes heb ga ik gelijk weer an de gang
bedankt mensen
Digital Media Junkie
lekker weer naar de dokter ?Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 15:08:
Ik heb het met de decoupeerzaag gedaan dat wil ook wel (op al die scherven in mijn ogen na want ik kon geen beschermingsbril vinden)
Kan nog mooier als je een hardmetaal-freesje op je dremel zet.Tentacle1 schreef op 10 June 2003 @ 15:19:
Gewone ronde stukken kan je doen zoals AtlonXP1800 zegt.. groefje voor groefje zodat je geen hoeken krijgt.
Zelfs ronde stukken die zeer klein zijn kan je doen. Hiervoor moet je je dremel schuin houden. Voorbeeld:
[afbeelding]
Het ziet er aan de achterkant niet uit (wat niet uitmaakt omdat je het toch niet ziet), en aan de voorkand is het gewoon mooi rond. (evt wat bijwerken met een slijp cilindertje).
[afbeelding]
Dremel verkoopt die zelf, zijn wel enorm duur. €10 heb ik dat van mij betaald ongeveer.
Ze zijn wel niet stuk te krijgen en ze gaan als een mes door boter.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
Ik zaag een plaatje eruit ik wil namelijk niet van die simpele zooi zoals rondjes en vierkanten
ja, graag!
maja voor je case moet je wat over hebben
Verwijderd
Verwijderd
Als je te veel kracht zet ga je inderdaad hard door je schijfjes heen.
Koop van die versterkte schijfjes en druk niet te hard dan kom je erg ver met een schijfje!!!
Dit kun je trouwens ook overal lezen misschien zelfs in de gebruiksaanwaijzing van je dremel (kloon).
Gebruiksaanwaijzing is zo'n boekje wat met het apparaat wordt meegeleverd waarin staat hoe alles werkt.
Ben je moe?
Sterker, na wat oefenen kom ik zelfs met NIET versterkte schijfjes al een heel eind.Als je te veel kracht zet ga je inderdaad hard door je schijfjes heen.
Koop van die versterkte schijfjes en druk niet te hard dan kom je erg ver met een schijfje!!!
Dan heb je de gebruiksaanwijzing nog niet gezien die bij mijn kloon zat. Da's echt een lachertje.Dit kun je trouwens ook overal lezen misschien zelfs in de gebruiksaanwaijzing van je dremel (kloon).
Gebruiksaanwaijzing is zo'n boekje wat met het apparaat wordt meegeleverd waarin staat hoe alles werkt.
ja, graag!
Resistance is futile (if <1 ohm)
Verwijderd
Als men ff wat moeite neemt om te lezen/zoeken...
voor 19.99 complete nepdremelset
zie http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_24/OFF06.HTM voor meer info
[/off topic tip]
[ Voor 6% gewijzigd door floriske.nl op 11-06-2003 16:42 ]
Ik heb zo'n zelfde soort set (van het merk 'Ferm') gisteren al gekocht. Voor €24,99 bij de Gamma[off topic tip] vanaf vandaag bij de aldi zolang de voorraad strekt:
[ Voor 47% gewijzigd door PJKs op 11-06-2003 16:46 ]
ja, graag!
Vanwaar die smilie ? Slechte kwaliteit.... of jammer dat je 5 euro meer hebt betaald?
Digital Media Junkie
Dat laatste.Vatt schreef op 11 June 2003 @ 17:16:
[...]
Vanwaar die smilie ? Slechte kwaliteit.... of jammer dat je 5 euro meer hebt betaald?
Gaer schreef op 11 juni 2003 @ 18:14:
de kwaliteit van de ferm valt mee, het apparaat zelf is prima alleen de onderdelen zuigen
[ Voor 44% gewijzigd door PJKs op 11-06-2003 18:42 ]
ja, graag!
goh dit zelfde las ik in een ander topicfloriske.nl schreef op 11 juni 2003 @ 16:41:
[off topic tip] vanaf vandaag bij de aldi zolang de voorraad strekt:
[afbeelding]
[/off topic tip]
Verwijderd
Verwijderd
Daar kan je (dat ik weet) niets aan doen. Of je zal langs de goede kant van je kast moeten dremelen of je zal het fijn met een vijl en schuurpapier moeten afwerken.Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 22:22:
Ff een vraag ivm dat ikzelf nu ook een btje aan t oefenen ben met een dremel. Ik zaag vanaf de achterkant omdat iedereen weleens een klein btje uitschiet maar hoe zorg je er nou voor dat die randjes niet omhoog gaan staan. Want ik kan als ze zo omhoog staan ze niet afwerken omdat ik dan de goede kant van mijn kast verneuk!
Normaal Maak je je het uitzicht er niet neuk mee als je het wegvijlt hoor.
Verwijderd
Verwijderd
Succes gegarandeerd...
[edit]
En dan schuin as in:
1
2
3
4
| -----
/
/
-- |
Waar de bovenkant vh dingetje de buitenkant van de kast is... Het moet nml een doorsnede voorstellen
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 23:54 ]
Verwijderd
Jeeee net te laat, ik heb hem ff gehaald heb er al een hel cola fles doordemidden geslepen!floriske.nl schreef op 11 June 2003 @ 16:41:
[afbeelding]
[/off topic tip]
Ff oefenen!
Leuk ding, goeie aanrader alle dingen die op de echte dremel zitten, kunnen daar ook op!
kheb net een Dremel gekocht met 10 standen, koffertje inclusief 40-delige hulpstukkenset, EN flexibele slang voor 140 euro ipv. 160 euro...
daarnaast krijg je ook nog een waardebon ofzo voor andere hulpstukkies, maar ik kreeg er zo'n handige multi-snelspanner bij a 12 euro bij, zodat je niet steeds 't opzetstukje erop en af moet halen bij t verwisselen...
dus bij elkaar tog zo'n 30 euro korting, en heb er al een mooi rond windowtje mee uitgesneden met maar 1 slijpschijfje (versterkt met glasvezel) en hij is nog niet eens op...
dit alles bij Enorm
[ Voor 67% gewijzigd door NewbieNeo op 16-06-2003 17:46 ]
krijg steeds meer bij die Dremel die ik heb gekocht...
me pa heeft net van de gamma zo'n affiche, waarmee je een gratis setje kan krijgen ter waarde van zo'n 27 euro...
enige wat je moet doen is kopie van aankoopbewijs meesturen, als je een MultiPro of draadloze MultiPro of een Professional Dremel hebt gekocht..
actie geldig t/m 15 augustus 2003
je kan kiezen tussen 4 handige setjes:
- 62-delig meubel afwerkset twv. 26,99 euro
- 50-delig auto & fiets onderhoudset twv. 26,99
- 65 delig eigenhuis dhz set twv. 31,75
- 69-delig slijpset twv. 26,99
heb ik bij elkaar tog zo'n 60 euro bespaart...
weet niet of dit geoorloofd is, maar heb er een nieuwe post van gemaakt, aangezien de thread dan weer ff bovenaan komt te staan, wat weer meer aandacht oplevert, zodat evt. meer mensen van deze actie kunnen profiteren...
denk niet dat ik achterlijk ben en niet weet waar de edit knop zit..
heb ik nl. al gedaan, maar bedacht dit toen...
langs de weg: mochten er mensen zijn die twijfelen tussen een dremel met kabel of zo'n draadloze; de draadloze doet 'maar' 15.000-25.000 rpm, terwijl de kabel-variant 15.000-33.000 rpm doet...
en ik moet toegeven, bij 't snijden van metalen cases, is die 33.000 rpm tog wel zeer handig en stuk sneller...
[ Voor 15% gewijzigd door NewbieNeo op 16-06-2003 17:51 ]
Verwijderd
Had me pa ook meegenomen voor mij , ik heb zelf een vrij uitgebreide dremel lcd om het toerental in de lezen. Van 5000 tot 33000 toeren.floriske.nl schreef op 11 juni 2003 @ 16:41:
[afbeelding]
[/off topic tip]
Super ding , maar die hij mee had genomen , zo wat een kwaliteit zeg.
Ik vond het er maar eng uitvoelen, zaten wel veel spullen bij .
Dat moet ik wel zeggen. Me pa had gehoopt dat het op de dremel kon.(flexi as)
Dat kon dus ook niet , maar dat had ik anders ook niet gewild.
Nu ga ik gewoon een orginele dremel flexi as kopen
Verwijderd
Ik heb zle fnog niet gecasemod maar op het fototje van die aldi actie zit zo'n rond schuurtonnetje die lijkken mij zeer geschikt voor het afwerken van bochten
Verwijderd

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 09:34 ]
misschien dat ie ook nog kan profiteren van dat gratis accessoire-setje, ik zou 't iig proberen.
op 't affiche staat alleen dat 't van 1 mei t/m 15 augustus geldig is, en niet geldt voor de F 013 028 5PB en de F 013 039 5PR.
dus denk tog dat je er nog gebruik van kan maken, ook al heb je em een tijdje geleden aangeschaft, scheelt je tog weer zo'n 60 piek..