Toon posts:

Autorun menutje bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand een goed programma waar mee ik simpel en gratisa een menu kan bouwen voor een programma...

het programma moet eerst geinstalleerd worden op de HDD. ( door middel van kopieren :) )

en een functie om te checken of MS-Office geinstalleerd is...

met welk programma kan ik dit simpel doen ????

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 06:55

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Autorun menu Is best wel een search vraag eigenlijk

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Topicstarter
hmmm gekeken maar daar spreken zo over een HTML file openen of een AVI openen maar dat is niet echt de bedoeling....

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 14:48:
hmmm gekeken maar daar spreken zo over een HTML file openen of een AVI openen maar dat is niet echt de bedoeling....
Dan open je een batchbestand ofzo?
Dat batch-filetje mag je vervolgens zelf schrijven, have fun ;)

Dividend for Starters

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm batch bestandje is een optie .... kan ik eventueel ook een klein install progie daar voor gebruiken ( ff zoeken)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Of evt. met VB een installer maken evt. kan je hier ook Wise voor gebruiken. Deze vervolgens in de autorun zetten en klaar is Mausman

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:00
Tja, laat eerst eens weten wat voor menu-tje je wilt maken...

je kan bijvoorbeeld met een batch bestandje een aantal taken laten laten uitvoeren, al dan niet aan de hand van een zeer summiere gebruikers interface. Een vraag met ja/nee beantwoorden kan, of een getal invoeren. Veel verder word erg lastig. Bovendien word een batch bestandje in dos uitgevoerd dus erg mooi ziet het er niet uit.

Als het alleen gaat over het automatisch uitvoeren van een bestandje als een cd in de computer geplaatst word doet autorun uitstekend zijn werk, je beperkt de gebruikers interface dan tot een aantal opties die je via de rechtermuisknop kan kiezen in 'deze computer' (bijvoorbeeld installeren van office, windows, etc op 1 cd)

Wil je meer, zoals grafische gadgets, data verwerking etc dan kom je al snel op een programmeertaal als (visual-) C, Basic of pascal etc uit....

[edit]
Als je wilt kijken of office geinstalleerd is kan dat door de registry te bekijken. Dit kan eventueel wel in dos maar ik zou beginnen met visual studio.

[ Voor 12% gewijzigd door akoster op 10-06-2003 14:58 ]

I can see clearly now, the brain is gone...

Verwijderd

Topicstarter
hmmm is da freeware

edit

want installshield kun je als trial downloaden .... is dan wel meteen 130 MB :(

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 14:57 . Reden: bijvoeging ]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Let op dat je geen visual basic programma gaat maken voor de autorun. Wanneer de gebruiker niet de visual basic runtime heeft geinstalleerd, werkt de autorun niet. Een batchfile of Wise installer werkt uiteraard wel. Ook Nullsoft (ja, van WinAmp) heeft een installer die dit soort dingen makkelijk kan doen

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Macromedia Authorware is ook leuk voor dit soort dingen.

En anders gewoon een batchfiletje

Verwijderd

Topicstarter
wise installer aan het download dat is een kleine 40 MB dat is nog te doen :)

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Nvidiot schreef op 10 June 2003 @ 14:56:
Let op dat je geen visual basic programma gaat maken voor de autorun. Wanneer de gebruiker niet de visual basic runtime heeft geinstalleerd, werkt de autorun niet. Een batchfile of Wise installer werkt uiteraard wel. Ook Nullsoft (ja, van WinAmp) heeft een installer die dit soort dingen makkelijk kan doen
Werkt toch wel als de nodige dll's in de map van je executable staan? Dat heb ik me toch laten vertellen. En bij windows 2000, xp en verder, moet er niets bijkomstigs meer geinstalleerd worden.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm als ik zorg dat ik een VB progie maak .... en zorg dat er via een batch bestandje automatisch eerst de VB runtime file(s) wordt gekopieert dan is er toch niks aan de hand ???

edit

ach ja de download is al weer op 75 %

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 15:04 . Reden: toevoeging ]

• Qwerty-273
  • Laatst online: 10-09 14:31

Qwerty-273

Meukposter

misscien kan je ook kijken naar

InstallAnywhere ( http://www.zerog.com )
of
NSIS ( http://nsis.sourceforge.net )

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Kijk eens naar AutoIT.
www.hiddensoft.com.
Hiermee kun je het script ook compileren en er een .exe van maken.

Verwijderd

Topicstarter
nsis heeft me geholpen :)

bedankt allemaal nu alleen nog maar ff een autorun.inf maken maar dat zal geen probleem meer zijn :)

THNX

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Multimediabuilder

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06

esf

Misschien is http://www.quickmenubuilder.com/Menu.php wat. Deze was te vinden bij www.download.com en dan de eerste van boven die gratis was.. heeft een rating van 86%..

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• mduijvendijk
  • Laatst online: 06-09 09:27

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Ik gebruik Multimedia builder al jaren

het is te vinden op http://www.mediachance.com/

Sometimes human's are...

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09 09:01
t mooiste is imho een demoshield menuutje, zie bijv quake 3/team arena, mooi menuutje met alle opties, raven shield gebruikt het ook geloof ik

maarja demoshield is een grote download :(
Pagina: 1