Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Topicstarter
Beste GoTers,

Ik ben bezig met het vergelijken van PDA's om er eentje uit te kiezen die in de nabije toekomst mij zijn eigenaar mag noemen. Hij gaat mijn manusje van alles worden (agenda, evt fototjes, mailchecker etc.). Ik heb het topic hieronder gelezen (acer n10 vs Zire71), en daar stond een boel info in.

Nadat ik de sites van Palm, Asus, HP/Compaq, Dell, Sony en Acer bekeken heb heb ik het aanbod afgenauwd op een select groepje electonica, maar eerst de dingen die ik er graag bij wil hebben (<--- lees graag, niet moet):

1. Wlan, dit is eigenlijk een moet, maar omdat een boel pdas deze optie niet hebben/kunnen uitbreiden staat ie bij graag.

2. Fotos, ik ben eerlijk, het tis een gadget maar ik zou het dolgraag erbij willen hebben. Ik heb af en toe een cameratje nodig voor kleine snaps, en erger me dood dat ik het niet kan met m'n normale (non-digi) camera. Klik-klik als een japaner B).

Fimpjes kunnen alle PDA's zon beetje afspelen, dus dit punt heb ik geschrapt.

Nu weet ik dat uitbreidingen mogelijk zijn bij sommige (niet alle PDA's), maar heb lang niet alles gezien en hier is mijn voorlopige lijstje met kandidaten, voor en nadelen. Alle accesoires als cradles en hoesjes heb ik even buiten beschouwing gelaten. De Prijs speelt een factor, ik zit zo rond de 500 (schelpen...err euros), maar ben bereid meer neer te leggen. Ik kijk ongeveer wat de prijs is op pricewatch.

Dell Axim X5 400/300: camera als optie, WLan optie. Qua prijs te doen. Voorlopig 1e keus.

Palm Tungsten C, Wlan, camera als optie. Prijs zit tussen de Axim X5 300 en 400 in.

iPaq H5450, Wlan, camera als optie. Prijs ver boven budget (valt eigenlijk af)

iPaq H3970, Wlan als optie, camera als optie. Eigenlijk ook te duur.

Asus A600, Wlan als optie, camera als optie. Prijs te duur.

Dit waren de eerste keuzes omdat ze alles (kunnen) hebben wat ik zoek. Degene die nu komen hebben iets wat ik zoek (maar niet alles) en/of hebben een nette prijs.

Palm Zire71, geen wlan, camera. Wlan is eigenlijk moet maar heeft weer camera. Specs misschien tikkie laag. Prijs is ook ok.

Palm Tungsten T, geen Wlan, camera. Wederom geen wlan, maar bij de aanbieding die ik vond daar krijg je een camera.

Acer n10. camera als optie, wlan als optie. Tja, tis een Acer, hij komt eigenlijk gelijk op met de dell qua specs en opties. Prijs ook zon beetje. Maar tis een Acer.

De Sony clies (nz90, nr70v, nx70v) hebben alles wat ik zoek maar de prijzen komen boven mijn geldberg uit.

Als iemand wat meer info heeft over uitbreidingen zou ik dat graag willen weten, want een Tungsten T/Zire71 met wlan spreekt mij zeer aan :9~ .

Edit: Asus A600 toegevoegd bij 1e keuzes, blijkt ook een Wlan optie voor te zijn. Weer veranderd naar te duur, moet apart CF-jacket. Typos, dingetje verwijderd.

[ Voor 9% gewijzigd door L3TUC3 op 18-06-2003 18:12 ]

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 22:53

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Je begint met te typen dat je hem ook als AB wilt gaan gebruiken, maar verder heb je het er niet meer over.
Als je dat echt wilt dan zou ik dat nog maar eens goed uitzoeken, want de meeste PDAs hebben geen beste IR-beam en werken daarom slecht als AB.

Verder zou ik willen aanraden om ergens heen te gaan waar je ze kan vasthouden.
Ik heb ooit voor mijn werk ook een keuze moeten maken uit diverse PDAs en vond dat er nogal wat bijzaten die erg slecht aanvoelden. Kunststof dat kraakt enzo.
Uiteindelijk ben ik toen toch op HP (toen nog Compaq) uitgekomen, vooral ook vanwege zn robuuste uitstraling.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Topicstarter
Ik ben niet specifiek geweest, ik bedoelde afstandsbediening voor mijn vaste computer, via Wlan. Ik zal de zinsnede verwijderen, want echt mogelijk zal dit toch niet zijn. Weet iemand waar ik een Dell Axim X5 kan vasthouden?

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:18
L3TUC3 schreef op 10 June 2003 @ 14:49:
Ik ben niet specifiek geweest, ik bedoelde afstandsbediening voor mijn vaste computer, via Wlan. Ik zal de zinsnede verwijderen, want echt mogelijk zal dit toch niet zijn. Weet iemand waar ik een Dell Axim X5 kan vasthouden?
Dat gaat niet, die kun je alleen vanaf hun website kopen, je zal het dus met de fototjes moeten doen, maar geloof me wanneer ik zeg dat hij in het echt veel beter er uit zien dan op die fototjes.

Ik was, en ben nog steeds onder de indruk van mijn dell... _/-\o_

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:21

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Kan je op die dell axim x5 met voldoende (128mb) geheugen ook bijvoorbeeld tomtom of alturion gps navigatie software laten lopen ?

Die dell ben ik namelijk ook van plan om aan te schaffen

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Topicstarter
Jep, is mogelijk. Axim staat onder de compatible systemen avn tomtom.

linkje: http://www.pdashop.nl/product/2059

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

stel ik neem een destinator gps pakket, zal dan die gps muis ook werken met de tomtom software ?

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Topicstarter
Ehm Speedy_Gonzalez, linkje zou handig zijn.

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

• blender
  • Niet online
Acer n10. camera als optie, wlan als optie. Tja, tis een Acer, hij komt eigenlijk gelijk op met de dell qua specs en opties. Prijs ook zon beetje. Maar tis een Acer.
Wat is er mis met een Acer? (JA IK HEB EEN n10 :) )

Maar ff serieus, het ding kan alles wat jij er mee wilt volgens mij. Zelf heb ik er een WLAN kaartje bij en ik heb al via een hotspotje draadloos zitten surfen. Ging geweldig! Nu thuis nog een WLAN kaartje in de router en ik ben helemaal happy.
Een CF camera is volgens mij nog wel goedkoper dan een CF WLAN kaartje zelfs. Maar ja, als je de A600 al betaalbaar vindt is dat volgens mij niet zo'n probleem.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Voor de Palm Zire / Tungsten komt 3e kwartaal een WLan SD kaartje uit. Dit kost je wel flink wat accut tijd.

Als WLan belangrijk voor je is en je hebt het geld, zou ik voor een Tungsten C gaan. In dit model zit speciaal voor WLan een wat grotere accu. Een dag lang online met backlight aan moet hij vol kunnen houden. Zonder WLan aan of selectief aan natuurlijk een stuk langer.

Ook de scherm resolutie is prima (hoger dan bij PocketPC 320x320 t.o.v. 320-240) en voldoende geheugen. De proc snelheid bij een Palm is lager omdat ze niet zoveel nodig hebben. Komt door een andere architectuur. Vergelijk bijv. een PowerPC processor met een Intel - bij lagere kloksnelheden toch dezelfde prestatie.

Kijk voor meer info over de Palm eens op www.palmclub.nl

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
iPaq H3970, Wlan als optie, camera als optie. Eigenlijk ook te duur.
Waarom de H3970 en niet de H3950? scheelt bij op pricewatch al gauw €63 (H3950 is €404) en dat alleen voor bluetooth..... (weet niet of je dat zo superbelangrijk vind)

Denk dat de Zire71 wel een hele goeie kanidaat is omdat de prijs zo aantrekkelijk is. Met die al ingebouwde camera ben je maar €291 kwijt en bij lokale winkels ongeveer €320. Heb je nog mooi bijna €200 om een Wlan kaart te kopen. Misschien weet pdashop wanneer de SD Wlan kaartje in de verkoop gaan.

En naar de 200MHz van de zire moet je eigenlijk niet kijken. zoals Boss heeft gezegd hebben palm's veel minder nodig. En ze hebben de Tungsten C (T|C) ook maar 400MHz gegeven om zich beter te kunnen nestelen in al dat MHz geweld van de huidige pocket PC's. Denk persoonlijk dat een T|C wel heel wat jaren mee kan qua MHz

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 20:29

Dielie

*BURP!*

Volgens mij ligt je beslissing ook nog op een ander vlak: PalmOS of PocketPC? Maar laten we die discussie eens niet voeren in dit topic.

Ik heb gisteren gekozen voor de Dell Axim X5 Performance (400mhz) omdat:
  • ik PocketPC wil (nee, ik wil niet zeggen waarom ;) )
  • die 48MB ROM heeft (ivm PPC 2003, wellicht kan die niet met 32MB) en 64 MB RAM
  • CF en SD/MMC direct beschikbaar zijn voor uitbreidingen (bij iPac moet je eerst nog een sleeve kopen voor CF, geloof ik)
  • ie over het algemeen prima reviews heeft
  • ie prijstechnisch ook aantrekkelijk is (<400 euro)
  • ik vertrouwen heb in support en assortiment accessoires van Dell
Ik heb een week gepield voordat ik eruit was. 8)7 Suc6!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Waarom een PocketPC? :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Doe dat nou niet :)

Misschien is de lichte Axim X5 iets voor je, L3TUC3? Daar kun je dan een WiFi CF-kaartje instoppen en wellicht een SD-cameraatje. Ik weet niet of laatstgenoemde bestaat voor de Axim en of het SD slot in de Axim wel een SDIO slot is

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Topicstarter
Dielie schreef op 13 juni 2003 @ 09:14:
Volgens mij ligt je beslissing ook nog op een ander vlak: PalmOS of PocketPC? Maar laten we die discussie eens niet voeren in dit topic.

Ik heb gisteren gekozen voor de Dell Axim X5 Performance (400mhz) omdat:
  • ik PocketPC wil (nee, ik wil niet zeggen waarom ;) )
  • die 48MB ROM heeft (ivm PPC 2003, wellicht kan die niet met 32MB) en 64 MB RAM
  • CF en SD/MMC direct beschikbaar zijn voor uitbreidingen (bij iPac moet je eerst nog een sleeve kopen voor CF, geloof ik)
  • ie over het algemeen prima reviews heeft
  • ie prijstechnisch ook aantrekkelijk is (<400 euro)
  • ik vertrouwen heb in support en assortiment accessoires van Dell
Ik heb een week gepield voordat ik eruit was. 8)7 Suc6!
Precies hetzelfde gedacht, en dat cameratje heb ik ergens online erbij geprikt. Ik heb uiteindelijk de Axim X5 400 besteld. Prijs/performance + extras (cradle) hakten de knoop door. Zeer tevreden.

Bedankt voor de replys allemaal! Help Speedy_gonzales nu nog even met zijn GPSgebeuren.

(oh wat ben ik zenuwachtig :9 )....

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-11 07:58
Ik heb m'n Axim gisteren binnen gekregen.....hij is mooooooooi

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Nog een tip voor mensen die een GPS willen: De Fortuna GPSMart is een zeer betaalbare (ongevver €250,-) bluetooth GPS ontvanger. En het mooie van dit model is dat je hem ook stand-alone kan gebruiken. Hij heeft nl ook een eigen display. Alleen navigeren gaat dan wat minder omdat je er geen kaarten op kunt zetten.
Maar hij wordt wel overal goed getest. Snelle fix, zowel koud als warm.

Heb er eentje op ebay gekocht (nieuw) voor €190,- en die komt ergens de komende week bij mij aan! Zijn er meer tweakers met deze ontvanger?

Verwijderd

Ik ben dus ook al een week aan het zoeken naar een goede PDA. Ik ben al een stuk wijzer geworden, er zijn al een heleboel afvallers maar ik kan niet kiezen tussen de Dell Advanced en de Ipaq 3970. De dell heeft als voordeel dat 'ie twee uitbreidingsmogelijkheden heeft, de Ipaq heeft er maar één, maar deze heeft Bluetooth wat de Dell weer niet heeft. Verder schijnt het scherm van de Ipaq erg goed te zijn, maar is dit echt zoveel beter dan de Dell, of zie je dit alleen wanneer je ze naast elkaar legt?! Het verschil in prijs tussen beide is nog € 70,-. Ik weet dat ik met geen van beide een regelrechte miskoop doe, maar ik wil gewoon een goede keus maken! Wat denken jullie?!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

ik ben ook nog aan twijfelen tussen de loox600, ipac 3950 en de dell performance

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11 18:30
Ik heb de acer sinds een week ofzow, nog niet echt veel mee gedaan, maar hij was lekker cheap en heeft veel opties. ik wil hem gaan gebruiken i.c.m. een tomtom 2 navigatie pakket

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Ik heb ook wel aan de Acer gedacht, maar ik heb begrepen dat je daarmee niet kan upgraden naar ppc 2003 omdat je daar waarschijnlijk minimaal 48 mb flash voor nodig hebt. De Acer heeft 'maar' 32 mb. Deze heeft wel een heel aantrekkelijke prijs, zeker als je nog nooit eerder met PDA's hebt gewerkt zoals ik... De Loox lijkt de perfecte combinatie van de Dell advanced en de Ipaq 3970, maar daarvan schijnt het scherm niet goed te zijn.

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Topicstarter
Met Ipaqs moet je aparte sleeves gaan kopen om uit te breiden. Dan gaat je ranke pdatje zich omvormen tot dikke koei (denk ik, gehannes ennieway), terwijl je bij de Axim de boel er gewoon inprikt.

Bluetooth intereseert me niet zo. Dat spul had er al veeeeel eerder moeten zijn (ergens in een gsm verleden). Heb toch een draadloos netwerk thuis liggen en om dan de computers weer met bluetooth uit te gaan rusten, nee dank U vriendelijk.

De kwaliteit van de schermpjes (iPaq en Axim) ontloopt elkaar niet zo veel geloof ik.

Waar blijft de UPS man!!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bluetooth is toch de enige manier om via GPRS op inet te komen (in combinatie met een Bluetooth.GPRS telefoon), naast een dure CF kaart die SIM kaarten accepteerd? Dat WLAN is wel leuk, maar dan heb je bijna nergens bereik.. Als ik door de stad loop, of ergens op een terresja zit of wat dan ook, zou ik het leuk vinden om te kunnen emailen en te MSN'en.. Met GPRS en Bluetooth lijkt mij dat dan de enige mogelijkheid, zeker in het gat waar ik woon.

Ik heb nu mijn oog op de Acer n10, die is zeer redelijk geprijst, en als ik er dan een Bluetooth CF kaart bij koop van 65 euro, ben ik ook daarmee tevreden. En als ik dan ook een Bluetooth Dongle koop voor in mijn PC, kan ik ook nog in mijn kamer internetten (in bed >:) ) En dan hoef ik niet steeds de PDA in een craddle te zetten om hem te synchroniseren...*loopt in kamer, drukt op knop,loopt weer weg), lijkt mij ook verrekte handig :)

Het enige waar ik nu nog mee zit, is hoe handig zo'n PDA nou eigenlijk is.. Kan ik er een gebruiken om bijvoorbeeld notities te maken tijdens een hoorcollege? Want om nou steeds een laptop mee te zeulen lijkt mij ook niet handig.. Maar als die handschriftherkenning goed genoeg is om snel wat op te kunnen schrijven, is dat een mooie oplossing :D

Ik ben vandaag wel langs de Dixons geweest om mij te laten informeren, maar daar krijg je grotendeels verkooppraatjes, en toen de verkoper een Pocket PC model liet zien mocht ik hem niet aanraken :/ en de Palm PDA kreeg hij niet eens aan, dus toen ben ik maar weggegaan ;)

Verwijderd

Een BT cf-kaart voor € 65,-?! Volgens pricewatch is de goedkoopste € 114,- ! Overigens las ik dat PPC 2003 ook op 32 Mb kan draaien. Maar dat wordt uiteindelijk bepaalt door de fabrikant zelf dus ik heb even naar Acer gemaild. Gezien de prijs/kwaliteit verhouding doet de acer toch weer mee! Dat maakt de keus niet makkelijker trouwens...

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-11 20:34

tweakerbee

dus..?

Ehm... Geen spam (anders had ik wel m'n referentie meegegeven :P), maar bij www.partsandbytes.nl staat ie toch echt voor € 95.-

Waarom neem je eigenlijk geen A600 met Camera + WLAN add-on. Kost je in totaal zo'n €600.- Denk eigenlijk niet dat je voor zeshonderd euro een andere PDA vind die alles doet wat je wilt.

You can't have everything. Where would you put it?

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Topicstarter
Reply op frim:

Hmm, ik hoef niet overal internet, zou me klauwen met poen kosten aan het draadloos geneuzel. I'net in en rond huis, vliegveld en enkele ander lokaties (Wlan welk 'voor nop' gaat) is echter wel interesant. En als ie moet opladen zet ik em wel in de cradle (tevens synch). Zag dus niet echt voordelen aan BT.

Je kan een PDA op recorden zetten tijdens colleges, maar hoge kwaliteit zal het waarschijnlijk niet zijn en of het te horen is....

Wel heb ik een cameratje op mijn PDAtje geprikt. Kan ik de aantekeningen van het bord fotograferen. Scheelt weer overschrijven.

Handschriftherkenning gaat steeds de betere kant op, maar het best werkt nog steeds Grafitti van Palm (I think) (waar jij anders moet leren schrijven i.p.v. de PDA aan jouw handschrift laten wennen). Moet je wel anders leren schrijven. Kan zeer vlot gaan als je het onder de knie hebt.

'Zozo meneertje, wat zijn dat voor een kriebels? Probeert U me in de maling te nemen soms?' K'zie me leraar nu al aankomen met mn examens. :D

Tja Dixons, beminnelijke mensjes werken daar soms. Staan bij ons leuk te gamecuben met een wavebird achter de kassa. 'Oh, een klant..'. :9

[ Voor 4% gewijzigd door L3TUC3 op 14-06-2003 18:11 ]

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Topicstarter
tweakerbee schreef op 14 June 2003 @ 18:00:
Ehm... Geen spam (anders had ik wel m'n referentie meegegeven :P), maar bij www.partsandbytes.nl staat ie toch echt voor € 95.-

Waarom neem je eigenlijk geen A600 met Camera + WLAN add-on. Kost je in totaal zo'n €600.- Denk eigenlijk niet dat je voor zeshonderd euro een andere PDA vind die alles doet wat je wilt.
Voor die add-on moet je dus eerst een cf-jacket van 107 pleuros kopen. Jaja de Asus heeft standaard geen CF-slot. Ben ik met mn dell toch goedkoper uit :Y) .

[ Voor 7% gewijzigd door L3TUC3 op 14-06-2003 18:14 ]

• frim
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 17:51:
Een BT cf-kaart voor € 65,-?! Volgens pricewatch is de goedkoopste € 114,- ! Overigens las ik dat PPC 2003 ook op 32 Mb kan draaien. Maar dat wordt uiteindelijk bepaalt door de fabrikant zelf dus ik heb even naar Acer gemaild. Gezien de prijs/kwaliteit verhouding doet de acer toch weer mee! Dat maakt de keus niet makkelijker trouwens...
en deze dan?

heeft PocketPC ook een soort van Grafitti? Dat zag ik wel even langskomen in de demonstratie van meneer Dixons maar ook dat heb ik niet kunnen proberen :/ Heb wel eens met een Palm geknoeid, en dat grafitti ging aardig, maar de meeste Palms die ik zie zijn of veel te duur, of hebben geen CF slot, wat ik toch wel een must vind.. Zeker omdat ik al een camera heb die CF slikt :)

Op zich vind ik GPRS niet zo heel duur.. €1,50 per MB vind ik goed te doen. Als er een combo GPRS/Bluetooth/WLAN kaart uitgebracht zou worden voor een mooie prijs zou ik zijn verkocht (maar dat zal er wel nooit komen ;) )

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Topicstarter
Bluetooth komt op zn tijd wel, maar nu staat het gewoon niet in mijn rijtje.

Hoe PocketPC werkt weet ik niet precies. ik geloof zo: http://www.microsoft.com/mobile/pocketpc/software/notes.asp (waarschijnlijk alleen maar een los programmatje, mischien is er wel een soort van graffiti. Ik denk echter dat PPc met herkenning werkt, correct me if im wrong).

Op zich vind ik 1,50 per MB wel duur in verglijking met het Planet Internet ADSL Advanced dat ik hier heb liggen. Hier heb ik namelijk geen cap dus leechen geblazen!. E-mail ik wel lekker thuis ipv in de kroeg (hmm zal wel een toppunt zijn, msnen in de kroeg...).

CF is idd een must.

• frim
  • Niet online
Natuurlijk is €1,50 per MB duur vergeleken met een Inet connectie thuis ;) Maar als je sites bezoekt als pda.tweakers.net krijg je wel een hoop waar voor je geld :) Emailen kost je ook bijna niks, als je maar goede filters hebt en niet te veel SPAM binnen krijgt, en MSNen is handig om altijd bereikbaar te zijn, het is veel fijner voor mensen om even een berichtje op MSN achter te laten dan om een vociemail bericht in te spreken (want dan weet je toch nooit wat je moet zeggen :P ) Maar Internet connectie heeft voor mij nu nog geen prioritiet. Daarom vind ik een Acer n10 aantrekkelijk, omdat die die functies nog niet standaard ingebouwd heeft, en je er dus ook niet voor betaald als je ze niet wilt gebruiken. Koop ik zometeen een GPRS/Bluetooth telefoon (€60 icm 2jarig O2 abbonnement bijvoorbeeld) dan kan ik zo'n CF card kopen en ben ik lekker altijd online. Tot dan kan ik de PDA gewoon gebruiken als "standaard" agenda, waar die natuurlijk in eerste instantie voor bedoelt is :)

Op http://www.microsoft.com/mobile/pocketpc/software/input.asp is te zien dat PocketPC ook een soort grafitti heeft, dat is natuurlijk ook mooi, ik denk dat je daar een stuk sneller mee kunt schrijven dan met zo'n mini tap-toetsenbordje waar je steeds met je pen op moet rossen. Voor het zware tiepwerk is misschien een oprolbaar toetsenbord beter :D

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11 11:17
frim schreef op 14 June 2003 @ 19:07:

Op http://www.microsoft.com/mobile/pocketpc/software/input.asp is te zien dat PocketPC ook een soort grafitti heeft, dat is natuurlijk ook mooi, ik denk dat je daar een stuk sneller mee kunt schrijven dan met zo'n mini tap-toetsenbordje waar je steeds met je pen op moet rossen. Voor het zware tiepwerk is misschien een oprolbaar toetsenbord beter :D
Met zo'n toetsenbord ga je niet de hele tijd lopen. Ik zie het al voor me, kapje open maken, aansluiten, pda aanzetten en typen. Dat is voor mij een halve minuut dodelijke stilte tegenover de patient, die tegenover zit. Met zo'n graffiti pad kun je net zo schrijven als op papier, eens dat je het door hebt. Binnen paar uur oefenen heb je het onder de knie. Ik heb zelf een Tungsten T, dus ik weet niet hoe goed of slecht dat bij de ppc is. Ik heb eens in de PCM gelezen dat de ppc hier niet zo goed in is. Voor de vrager: ik zou voor die nieuwe zire gaan. Ik denk dat je prijs- kwalitatief geen betere vind.

• frim
  • Niet online
Trunksmd schreef op 14 June 2003 @ 19:19:
[...]

Met zo'n toetsenbord ga je niet de hele tijd lopen. Ik zie het al voor me, kapje open maken, aansluiten, pda aanzetten en typen. Dat is voor mij een halve minuut dodelijke stilte tegenover de patient, die tegenover zit. Met zo'n graffiti pad kun je net zo schrijven als op papier, eens dat je het door hebt. Binnen paar uur oefenen heb je het onder de knie. Ik heb zelf een Tungsten T, dus ik weet niet hoe goed of slecht dat bij de ppc is. Ik heb eens in de PCM gelezen dat de ppc hier niet zo goed in is. Voor de vrager: ik zou voor die nieuwe zire gaan. Ik denk dat je prijs- kwalitatief geen betere vind.
Nee, dat is zo, maar als je bijvoorbeeld een uur lang hoorcollege hebt kan ik het me voorstellen dat het fijn is om dan gewoon te kunnen tiepen, omdat je hand na een uur schrijven vast ook niet meer zo fijn reageert ;)

* frim is even zo vrij om ook te antwoorden over de Zire ;)

Je bedoelt de Zire 71? Daar heb ik ook naar gekeken, maar die kun je helemaal niet uitbreiden met WLAN of zo, toch? Of bestaan er WLAN kaartjes voor MMC? In iedergeval is MMC geheugen flink duurder dan CF.. En als je dan een WLAN kaartje in je Zire hebt zitten, kun je alles wat je download niet rechtstreeks op een ander geheugenkaartje zetten, maar misschien probeer ik nu te practisch te doen ;)

In ieder geval ga ik over 3 weken naar een of andere elektroshop in Duitsland, die lekker goedkoop is (betalen in Dollars ;) ) en dan ga ik daar kijken of ik waar voor mijn geld kan krijgen :)

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Topicstarter
Thnx frim, gelijk wat wijzer. Wat jij net noemt over abbonementen, 'foons enz ben ik het mee eens (me ouwe pe-paid 3210 mag wel eens worden geupgrade). Maar de meeste mensen die ik ken zitten niet 24/7 achter hun toetsenbord te msnen. Jij wel via het GPRS, en daardoor kan je je foon niet opnemen 8)7 . Goed goed, dubbelgesprek kan. Maar wederom een paradoxje.

Zoals jij (en ik) al zei; toekomstmuziek. Sluit ik mij bij aan. Genoeg over het BT already!

Thnx, voor de input-info btw.

Verwijderd

Tiepfout.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 20:23 ]

Verwijderd

Indien je van je Windows desktop houdt, neem dan een Pocket PC die je kunt betalen. Anders is Palm nog steeds het beste OS. Hier kun je ze vergelijken: http://www.hardware.nl/vergelijk

[ Voor 44% gewijzigd door kmf op 16-06-2003 00:04 ]

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Topicstarter
Het is een interessant discussie-topic geworden zo. Zoals in opening post (en later) gezegd is, wil ik er Wlan bij hebben. Dat is iets wat de Zire71 niet kan hebben, of moeilijk aan te komen is. Daarbijgekomen is het feit dat ik de boel al besteld heb bij Dell. Advies is mooi voor de volgende gebruiker.

Ik denk dat ik binnenkort een groot vergelijk topic ga openen, kweet nu zoveel van die dingen :*). Zou wel makkelijk zijn voor toekomstige verglijkers. Mischien een sticky over PDA-policy?

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Je kan een Zire of elk andere Palm Wlan geven door een SD Wlan kaart erin te proppen die binnenkort te verkrijgen is :)

Veel Pocket PC fanboys....

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

frim schreef op 14 juni 2003 @ 18:22:
[...]

en deze dan?

heeft PocketPC ook een soort van Grafitti? Dat zag ik wel even langskomen in de demonstratie van meneer Dixons maar ook dat heb ik niet kunnen proberen :/ Heb wel eens met een Palm geknoeid, en dat grafitti ging aardig, maar de meeste Palms die ik zie zijn of veel te duur, of hebben geen CF slot, wat ik toch wel een must vind.. Zeker omdat ik al een camera heb die CF slikt :)

Op zich vind ik GPRS niet zo heel duur.. €1,50 per MB vind ik goed te doen. Als er een combo GPRS/Bluetooth/WLAN kaart uitgebracht zou worden voor een mooie prijs zou ik zijn verkocht (maar dat zal er wel nooit komen ;) )
Bij mijn hp1915 staat er zelfs bij dat graffitti en jot allebij (R) van palm zijn. Je kunt kiezen voor ofwel graffiti (block recognizer heet het dan) of keyboard (qwertylayoutje) of jot (letter recognizer).

Werkt exact hetzelfde, alleen zie je hier ook wat je schrijft itt palm!

Vriend van me had een tungsten en heeft de dag nadat ie m'n H1915 gezien en gebruikt had z'n tungsten in de verkoop gezet en meteen een loox gekocht (hij wilde perse bluetooth/wlan hebben).

Ikzelf heb trouwens jarenlang een m105 gehad voordat ik deze kocht (omdat de m105 helaas was overleden)

Verwijderd

Ik heb ervaring met zowel Palm (eigen apparaat, Sony Clie PEG-SJ33) en PPC (apparaat van de baas). Ik moet zeggen dat ik een grote voorstander van Palm ben. OS is veel duidelijker, makkelijker in gebruik en stabieler. Ook de meegeleverde applicaties zijn bij Palm beter (maar dat kan aan je apparaat liggen).

Wat betreft 'op je scherm schrijven' daarbij moet ik zeggen dat de 'digital inkt' van mickeysoft erg goed is (op PPC dus). Mijn handschrijft werd de 1e keer 95% herkent.

Maar het grafity systeem van palm is ook makelijk in gebruik, kost een aantal dag om te wennen. Maar er zijn voor rond de 30 dollar progjes te koop waarmee je ook in je eigen handschrijft op je Palm kunt schrijven.
En voor gratis heb je een propgje waarmee je op je hele scherm kunt schrijven in het grafity systeem :)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Als je perse WLan wil, kijk dan eens serieus naar de Palm Tungsten|W. Met een processorkracht waar je 'U' tegen zegt. Aangezien de hardware (400 MHz ARM processor + 64 Mb ram) gelijk is de rivaliserende PPCs, maar de Tungsten|W het veel efficientere PalmOS5 gebruikt, is het aan te voeren dat de Palm Tungsten|W op dit moment de meest krachtige WLan PDA is.

Geen geklooi met letterherkenning of handschrift, want de Palm Tungsten|W heeft een mooi ingebouwd toetsenbord waar je nog altijd sneller mee kunt typen dan welke stylusinvoermethode dan ook. Het 320x320 transflectieve scherm is op dit moment de mooiste en helderste op de markt.

Naar mijn mening is de Tungsten|W een serieus werkpaard die qua functionaliteit veel PPCs van duurdere prijsklasses een trap onder hun kont geeft. Het enige nadeel: de headphone uitgang is in mono. *zucht*. Maar dat is dan ook het enige nadeel van de T|W.

Alors.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Je bedoelt de Tungsten C. De Tungsten W is een pda met gsm functionaliteit en Palm OS 4.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Duh |:(

Natuurlijk, de Tungsten|C.

offtopic:
Haas, heb je er wel eens over gedacht om actief lid te worden bij de Palmclub? http://www.palmclub.nl

Alors.

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Topicstarter
Goed dames en heren!

Daar is hij dan! De Axim X5 is gearriveerd!

Dell heeft zeker een speciale verpakkingsdesign team want de dozen die in de doos zaten pasten precies (flappers etc.) en waren makkelijk te openen.

Wat kreeg ik?

De Dell Axim X5 PDA met 400mhz proc. (ja er zit een PXA 255 in!)
User guide. (engels)
System information guide (meerdere talen)
Quick start poster (alá hp)
Terms & conditions
Quick troubleshoot guide
Cd-rom met drivers, utilities en handleidingen.
Dell truemobile 802.11b wireless CFkaartje
Cd-rom met drivers en troubleshoot voor bovenstaande
Quick install guide voor bovenstaande
1 standaard beschermhoesje
1 leren beschermhoesje
1 usbcradle en netvoeding.
Heel veel karton.

Goed alles heb ik. Cradle op mijn bureau gezet, netvoeding erin, usb pluggen en opladen die X5. De cradle geeft een mooi blauw lichtje als je de X5 erin zet.

Activesync word bijgeleverd als versie 3.5, terwijl 3.7 al uit is. Maar ff 3.7 gedowned. Insallatie ok.

Na een paar uurtjes was de batterij opgeladen, toen maar gesynced (nog niet veel te syncen, maar goed). Moest toen weg en heb Axim meegenomen in het (vrij grote) leren hoesje. Ik heb gelukkig grote zakken en de boel paste erin, maar dit kan niet bij spijkerbroeken en andere nauwzittende broeken. Helaas heeft de standaard geen opening voor riemen.

PPC werkte goed en lekker snel, maar in de trein is het lastig om te erop te schrijven met handschriftherkenning. Het schermpje is een beetje verend (i.t.t de oude HP jornada 540), dus even wennen. Mijn schoolrooster in het geval gezet tijdens de reis.

Het geluid is wel ok, zover handhelds gaan dan. Komt niet in de buurt van mn Ipod, (mn laptop is disputabel).

Hij ligt lekker in de hand, maar dat deed de ouwe jornada 540 ook (eveneens rubberen ribbels).

Vervolgens het 802.11b geinstalleerd, en het kaartje in de X5 gedaan. Ik probeerde hem er eerst verkeerdom in te stoppen (staat ook nergens hoe ie goed zit 8)7 . Handig Dell). Configureren is echter niet zo makkelijk. Ik heb thuis een Sitecom wireless home station liggen (wl-018) en deze vind hij ook netjes, ware het niet dat hij de config ook hiervandaan pakt. Deze staat namelijk op de modem/router, die moet ie pakken, maar vind ie helaas niet. Ik moet dus de wl-018 herconfigureren, ben alleen ip van dat ding kwijt. :X . De afstand doet ie beter dan een wireless pcmciakaartje dat ik heb liggen.

--Edit

Yes! Tis me gelukt de router te laten nokken met ip-uitgaves te doen! Het lollige is dat ik de built-in router site alleen via mn PDA kon bereiken. DHCP uitgezet en lekker in de kamer zitten msnén en pda.tweakers.net bekeken. Nu nog meer plaatsen met WiFi zoeken.

--
Ding-dong! De deurbel ging nogmaals. Wat heb ik daar, het CF-cameratje! http://www.pretec.com/ind...imaging/CompactCamera.htm

Gelijk even japanner spelen B) . Installatie is simpel. Installen en gaan. Basicly hetzelfde als de wirelesskaart (alleen nu wel goed erin gedaan O-) ). Misschien strax wat plaatjes showen.

[ Voor 7% gewijzigd door L3TUC3 op 18-06-2003 00:06 ]

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Heb jij em bij bestellen via de dell site, vooruit betaalt, of met creditcard.
Hoelang heeft het geduurt, dus van bestellen tot ontvangst.

Ik heb afgelopen vrijdag ook m'n dell x5 performance besteld

Verwijderd

Wat jullie ook doen... koop geen Fortuna GPSmart Bluetooth... Ben al weken aan het klooien maar hij wil niet zo lekker met mijn TomTom 3 samenwerken.. hij raakt heel snel de kluts kwijt en duurt soms erg lang voordat hij weet waar ie zit...

Met andere gps modules (de officiele TT GPS BT) werkt het allemaal perfect...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 22:42 ]

Pagina: 1