Toon posts:

Dualboot 98-XP prullenbak problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het hele weekend ben ik bezig geweest een oplossing te zoeken voor het volgende probleem:

De prullenbak.

Ik heb een dualboot van Win98 SE en WinXP Home. In Win98 SE krijg ik steeds een foutmelding dat de prullenbak indeling ongeldig is.

De prullenbak verwijderen in DOS helpt niet , het probleem komt steeds terug.

Ik snap er niks van. Heel veel mensen hebben een dualboot en hebben geen problemen met de prullenbak.

Ik heb gehoord dat het een bekend probleem is , maar niemand heeft een oplossing :'(

Kan iemand mij helpen?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 17:25

momania

iPhone 30! Bam!

Je hebt toch niet allebij de OS'en op 1 partitie staan hè. Dan proberen ze allebei natuurlijk de recycled map op hun manier in te delen en ik denk dat XP het dan gewoon wint.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Nee,

C: = Win98 SE
D: = Win XP Home
E: = Images
F: = Downloads

Verwijderd

Zorg ervoor dat C en D elkaar niet kunnen zien en je problemen verdwijnen meteen. WinXP gebruikt de Win98SE schijf nu als boot schijf en past alles aan naar de XP standaards.
Voordat je winXP gaat installeren moet je de Win98SE partitie hidden maken zodat WinXP hem niet ziet. Vanaf dat moment is WinXP ook c: maar kunnen WinXP en Win98SE elkaar niet meer zien wat nu ook precies de bedoeling is. Zorg wel voor een goede boot manager (http://www.xosl.org bijvoorbeeld) die dat hidden en activeren automatisch voor je doet.

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 10:03
als je xp boot zal die op elke schijf waar jij iets op wegooit zijn indeling maken van de prullenbak. dus dan kan 98 hem nietmeer uitlezen. heb je al op de KB van microsoft gekeken voordit probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op de Microsoft site maar niks gevonden...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag de hele dag gezocht naar een oplossing. Op de Microsoft site kan ik er niks over vinden.

Ik snap niet wat ik fout doe :?

Ik start de computer wel eens opnieuw op van 98 naar XP en omgekeerd. Is dat het probleem mischien?

:?

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 22:28:
[...]

Ik start de computer wel eens opnieuw op van 98 naar XP en omgekeerd. Is dat het probleem mischien?

:?
Nee dat is het niet. Dat is juist de bedoeling van een dualboot hé.
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 14:43:
Zorg ervoor dat C en D elkaar niet kunnen zien en je problemen verdwijnen meteen. WinXP gebruikt de Win98SE schijf nu als boot schijf en past alles aan naar de XP standaards.
Voordat je winXP gaat installeren moet je de Win98SE partitie hidden maken zodat WinXP hem niet ziet. Vanaf dat moment is WinXP ook c: maar kunnen WinXP en Win98SE elkaar niet meer zien wat nu ook precies de bedoeling is. Zorg wel voor een goede boot manager (http://www.xosl.org bijvoorbeeld) die dat hidden en activeren automatisch voor je doet.
Heb je dit al geprobeerd...

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Pagina: 1