Toon posts:

[DivX/Xvid] Geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem dat er geen geluid meer wordt afgespeeld bij DivX/Xvid bestanden. Ik heb DivX 3, 4, 5.05 en Xvid opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft niks geholpen. Heeft iemand suggesties?

edit: in Winamp heb ik wel geluid bij DivX/Xvid bestanden, dus het lijkt een probleem van WMP te zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 14:13 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:05

Zoefff

❤ 

Standaardreply:

Ga eerst opzoek naar een programmatje, genaamd G-Spot, en kijk daarmee wat voor codec er voor je film gebruikt is, en download deze vervolgens.

Waarschijnlijk is het de AC3 codec die je nodig hebt? Maar dat is maar een wilde gok hoor.. Gebruik G-Spot ff :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is bij elk DivX/Xvid bestand, niet zomaar bij één die 't niet doet. Ook MPEG bestanden lijken er onder te lijden (ja het volume staat aan).

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:20
directsound probs? dat wil ook nog wel es kloten... probeer anders gewoon de nieuwste NIMO codec pack eventjes

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

Xvid/DivX geluid is (als het geen ac3 geluid is) gewoon mp3. Hiervoor heb je de Fraunhofer MP3 decoder nodig (effe googlen). Dat winamp wel geluid geeft is logisch natuurlijk, het is een mp3 speler en heeft z'n eigen mp3 decoder.

Geen codec packs, geen andere codecs, geen andere media players nodig als je ffdshow + ac3filter + windows media player 6.4 gebruikt.

Werkt altijd, gegarandeerd