Counter Strike + latency

Pagina: 1
Acties:

• Slecht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06-2024
ok, het zit zo:

sinds een aantal maanden heb ik last van een hele hoge ping (latency) bij het spelen van CS (eigenlijk alles van HL).

Mijn Ping schommelt tussen de 200 en 400.. :( (terwijl deze voorheen altijd 40-50 was)

-het ligt niet aan mijn verbinding, want broertjes op hetzelfde netwerk hebben nergens last van.

-ligt niet aan videokaart, want ik had een een GeForce 2, en nu een ati radeon 9500 en nog steeds problemen

-ligt ook niet aan de netwerkkaart; ik heb getest met een andere kaart
-met andere netwerkkabel ook getest, geen verbeteringen
-getest op 2 verschillende netwerken met verschillende verbindingen

-Half life uninstalled, map gedelete, opnieuw geinstalleerd, en nog steeds hetzelfde probleem

Tevens heb ik dit probleem, wanneer ik online speel EN offline (op het netwerk met anderen)

Wie o wie heeft hetzelfde probleem, of weet de oplossing ??

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

...dat is erg gek, je hebt zo ongeveer ALLES getest dat er mee te maken kan hebben.

Het zou aan je provider kunnen liggen, maar dat zou gek zijn.

Videokaart KAN het niet zijn

netwerk-kaart...als hij normaal 100Mbit haalt dan moet het ook niet de kaart kunnen zijn

kabel....of je hebt 2 hele slechte kables of het kan ook dit niet zijn. Hoewel....een ding misschien! De kabel kan gestoord worden door apparatuur en magnetische energy in de buurt. Zelf heb ik CAT6 bekabeling, dat is duur! Maar veel beter beschermt tegen storingen.

Ik raad aan een CAT6 kabel te probleren!

....misschien iets raars in je register. Of een bot-pack dat je ge-installeerd hebt?

There is no place like ::1

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
copy/past je rates enzo eens :)
dus:

Rate
cl_cmdrate
cl_updaterate

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-02 14:14

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

ik had overlaatst problemen met de "choke" en ik heb gewoon de "rate" op 7500 gezet (2500 daarvoor)

gewoon "rate #" in console...

• Slecht
"De kabel kan gestoord worden door apparatuur en magnetische energy in de buurt"

hmm.. mijn netwerkkabel ligt wel strak naast de kabel van de tv/radio.. MAAR! voorheen had ik nooit problemen hiermee. Mijn ping was, tot voor kort dus, wel gewoon normaal :S

(had ik nog niet vermeld, maar ik heb ook verschillende sloten voor mijn netwerkkaart geprobeerd)

Ik heb net nog maar eens alles uninstalled, alles wat ik in het register vinden kon ge-delete en weer opnieuw installed.. geen verbeteringen

Verder..:

Rate 7500
cl_cmdrate: "30"
cl_updaterate: "20"

[ Voor 19% gewijzigd door Slecht op 10-06-2003 15:56 ]

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
rate kan met kabel volgens mij wel naar de 10k.

En trouwens, videokaart kan het wel degelijk mee te maken hebben. Ik heb verder geen flauw idee.
Heb je het ook met andere spellen? en zo ja welke

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 20:21
Het kan natuurlijk een instelling zijn van je OS, je kan Halflife enz wel uninstalleren maar de instellingen van je OS blijven gewoon. Ik zou eerst ook maar eens gaan formatteren, moet toch om de zoveel tijd eens gebeuren en dan meteen alle nieuwste drivers voor je mobo, videokaart enz downloade...
(heb je je windows opnieuw geinstalleerd na het in gebruik nemen van je nieuwe videokaart?)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-02 22:49
Wordt niet toevallig dik van je geupload, dat je b.v. kazaa of iets dergelijks op de achtergrond aan hebt staan?

• Slecht
ik heb geen problemen met andere spellen..

formatteren.. tja.. daar had ik natuurlijk wel aan gedacht, maar dat doe ik liever nog niet .. en de nieuwste drivers (bios / videokaart heb ik al)

en nee... er wordt niet geupload.. zelfs als ik de enige op het netwerk ben,(niets aant downen / uppen) heb ik er ook last van dus dat is het niet :S :)

dan toch maar keer formatteren, me arme C partitietje..
Pagina: 1