Toon posts:

[Ximian Desktop 2] installatie traag, maar...

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is de installer zo gecrippled dat je geen install van local media kunt doen, dus doen we het met een omweggetje lekker wel:

Draai de installer een keer om te zien welke packages-ie wil gaan installeren, degenen die ximian in de naam hebben zijn ximian-packages, degenen die dat niet hebben zijn distributiespecifieke packages.

Je kunt de benodigde ximian-packages (rpms) downloaden met ftp van een ximian-mirror (bijvoorbeeld ximian.zeelandnet.nl) uit de directory van je Linux distributie, en de benodigde distributiespecifieke packages (rpms) van je favoriete mirror (bijvoorbeeld ftp.nluug.nl). Deze plaats je dan in /var/cache/red-carpet/packages (deze dir wordt aangemaakt als je de installer een keer runt). Kies dan vervolgens install from mirror site (en kies dan weer zeelandnet). Vervolgens gaat de installer wel voor elke rpm contact zoeken met red-carpet.ximian.com (de traag-als-dikke-stront install site) maar als ie dan wil beginnen met downloaden ziet-ie dat de rpm er al staat en slaat het download gedeelte over. Het contacteren voor elke rpm duurde in totaal nog steeds een minuut of twintig en soms moest ik de installer een stapje terug en weer vooruit doen, maar uiteindelijk lijkt me dit de snelste manier...

Anyways, suc6 er mee. Het ziet er na installatie iig er mooi uit ;)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Bedankt, maar voor dergelijke "mededelingen" is GoT niet echt bedoeld ;)

Ik doe het topic daarom op slot. Zo is het in ieder geval nog voer voor de searchende medemens :)

Dit topic is gesloten.