Beste,
Ben redelijk nieuw hier. Wel veel gelezen en gekeken of er een goede oplossing was voor mijn probleempje.
Wat is er aan de hand...
Ik heb een Pentium 4 (Northwood), 2.4 Ghz, en 533 Mhz Fsb. (vlgns mij is dat cpu bus, maar goed.)
Ik heb er 512 Mb Kingston DDR 333 geheugen inzitten.
Probleem is, dat als ie in de bios op 333 Mhz staat, de machine heel onregelmatig vastloopt. Je kunt memtests uitvoeren, en dat gaat gewoon goed.
Spontaan reset de computer dan.
Als ik het echter op 266 Mhz zet, dan is het probleem weg.
Nu zei met in de winkel, dat 266 Mhz(DDR) 2x 133 Mhz is.
En dat 333 (DDR)Mhz, met 2x 166 Mhz wordt verkregen.
Geeft het inderdaad problemem als je DDR 333 er in zet in dit Intel plankje.
In de winkel zeiden ze dat een Pentium 4 met een bus van 533 eigenlijk alleen maar voor 266 Mhz DDR is....(wrom stopt men er dan 333 in.. ?)
Mochten jullie een idee hebben, dan verneem ik dit graag.
Ik heb eigenlijk van alles al geprobeerd, en het probleem is overigens niet alleen bij mijn pc, ook bij die van mijn pa (en 2 pc's is wel errug toevallig dat ze stuk zijn.)
Ik hoop op een goed antwoord.
Groeten,
Sander
Ben redelijk nieuw hier. Wel veel gelezen en gekeken of er een goede oplossing was voor mijn probleempje.
Wat is er aan de hand...
Ik heb een Pentium 4 (Northwood), 2.4 Ghz, en 533 Mhz Fsb. (vlgns mij is dat cpu bus, maar goed.)
Ik heb er 512 Mb Kingston DDR 333 geheugen inzitten.
Probleem is, dat als ie in de bios op 333 Mhz staat, de machine heel onregelmatig vastloopt. Je kunt memtests uitvoeren, en dat gaat gewoon goed.
Spontaan reset de computer dan.
Als ik het echter op 266 Mhz zet, dan is het probleem weg.
Nu zei met in de winkel, dat 266 Mhz(DDR) 2x 133 Mhz is.
En dat 333 (DDR)Mhz, met 2x 166 Mhz wordt verkregen.
Geeft het inderdaad problemem als je DDR 333 er in zet in dit Intel plankje.
In de winkel zeiden ze dat een Pentium 4 met een bus van 533 eigenlijk alleen maar voor 266 Mhz DDR is....(wrom stopt men er dan 333 in.. ?)
Mochten jullie een idee hebben, dan verneem ik dit graag.
Ik heb eigenlijk van alles al geprobeerd, en het probleem is overigens niet alleen bij mijn pc, ook bij die van mijn pa (en 2 pc's is wel errug toevallig dat ze stuk zijn.)
Ik hoop op een goed antwoord.
Groeten,
Sander