Toon posts:

DTS 2.1 probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus met een probleempje en wel het volgende:

Ik heb 2 dvd's van Queen gekocht en ondersteunen 5.1 DTS. Nu heeft mijn vriendin een 5.1 systeem dat DTS ondersteunt, echter ik hoor maar uit de linksvoor en rechtsvoor geluid. Op geen enkele manier kan ik 5.1 geluid krijgen. Wat is het probleem? En waar kan het aan liggen?

Ik zelf ben niet zo een expert op het gebied van HiFi, stereo, home-cinema enz.
Ik was van plan om een audigy 2 aan te schaffen. Nu is mijn vraag: zit er op de audigy 2 ook een decoder? Wat moet ik aanschaffen, zodat ik 5.1 DTS kan krijgen?

Audigy 2 met een Klipsch setje? Of moet er een aparte decoder bij..

Zoals jullie zien heb ik er nog niet veel verstand van. Ik ben zo iemand die koopt wat goed is, zonder specs van het ding te weten. Als het maar klinkt ;)

Hopelijk kan iemand mij (uitgebreid) uitleggen wat ik zou moeten kopen.

Bij voorbaat dank

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 20:09

MARTIJN_

<<---^|^--->>

DTS op een DVD moet je meestal selecteren in het menu anders wordt er standaard dolby digital gepakt. Bij dolby digital kunnen er bv alleen 2 kanalen op staan (stereo dus), ik weet niet of DTS altijd 5.1 is anders is het stereo DTS.

PGEQRZEM

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

En je DVD speler moet ook ingesteld zijn op "dts op de digitale uitgang", anders komt er gewoon normaal stereo signaal uit (PCM heet dat in het dvd speler menu).

tweede vraag is een beetje basic/search, maar ik zal je verlichten: Op alle 5.1 kaarten zit een software decoder, dus dan kan je elk 5.1 speakersetje erop aansluiten. Zie ook [search=audigy DTS]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat laatste snap ik, maar kan de Audigy 2 ook DTS afspelen op ... (tja welke speakerset moet ik daar dan bij).. of moet ik nog een aparte decoder bijkopen ofzo ..

Zou zonde zijn als ik mijn Queen dvds in stereo moet gaan beluisteren :/ daarvoor koop ik geen DTS dvd's!!

Dus tis simpel ..

Ik wil Audigy 2 in mijn bak ... Welk speakersetje moet erbij .. (om DTS te kunnen afspelen)

Ff extra vraagje.. kun je ook een home-cinema set gewoon op je Soundcard aansluiten ... ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 21:56 ]