toptext achtige adware. Ad-aware helpt niet

Pagina: 1
Acties:

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Als ik surf op anandtech.com bijvoorbeeld Deze http://www.anandtech.com/memory/showdoc.html?i=1828&p=2 pagina dan krijg ik te maken met onderstreepte hyperlinks naar reclame zooi. Voorlopig heb ik het enkel op anandtech gemerkt.

Ik heb gezocht maar dan vind je alleen oude verhalen over kazaa (dat staat niet eens geinstalleerd). Bij configuratiescherm-software staat niets vreemds

eerst zijn ze er niet maar onderaan kan je zien dat er iets wordt gedownload.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=147830

En voila rare links en als je de muis er bovenhoud dan volgt er een toelichting.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=147833

adaware (nieuwste ref) vind alleen dit:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=147825
maar na wissen is die de volgende scan meteen weer terug.

OS: WIn XP onder beperkte rechten account, meeste bugfixes gedownload, IE 6

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat voor shareproggies gebruik je? (p2p)

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Als ik naar die link ga krijg ik precies hetzelfde, vibrant media zorgt voor content en reklame, volgens mij dus gewoon een manier van anandtech om extra inkomsten te krijgen.

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Maiar schreef op 10 June 2003 @ 13:25:
Wat voor shareproggies gebruik je? (p2p)
Geen
Chieliot schreef op 10 June 2003 @ 13:32:
Als ik naar die link ga krijg ik precies hetzelfde, vibrant media zorgt voor content en reklame, volgens mij dus gewoon een manier van anandtech om extra inkomsten te krijgen.
Vaag. Ik heb ff naar anandtech gesurft onder WinME (dualboot) en dan heb ik het niet. :?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09
Goh, bekend ... AdAware doet weinig goeds naar mijn mening. De ene keer wis je het en komt het gewoon blij weer terug, en de andere keer vernielt het je windows register dusdanig goed dat je windows opnieuw kunt installeren.
Ga eens met MSCONFIG kijken welke programma's er bij je StartUp staan en kijk naar welke bestanden hij opstart. Als het bijvoorbeeld blaat.exe is dan zoek je deze op en dan delete je deze... Zo delete ik spyware bij vrienden ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Sluuut schreef op 10 June 2003 @ 13:48:
Goh, bekend ... AdAware doet weinig goeds naar mijn mening. De ene keer wis je het en komt het gewoon blij weer terug, en de andere keer vernielt het je windows register dusdanig goed dat je windows opnieuw kunt installeren.
Nooit last van hoor doet hiet goed zijn werk. :)

TS heb je al op virussen gescand ?

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Ff gezocht in de broncode van anandtech, duidelijk staat daar het volgende script in:

code:
1
2
3
<script defer language=javascript
src=http://itxt.vibrantmedia.com/system/liveintellitxt.asp?
IPID=14&BG=ffffff&UL=color:FF6D00></script>

En nog meer scripts van vibrantmedia. Volgens mij dus gewoon server side script ipv client side bug / virus / adware. Dat dit niet onder elke versie van windhoos werkt is waarschijnlijk een kwestie van nieuwe features / bugs.

[ Voor 9% gewijzigd door Chieliot op 10-06-2003 14:07 ]

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Hmz.... hier dus toch ook het vage links probleem. Idd server side script.

[ Voor 65% gewijzigd door GambitRS op 10-06-2003 14:10 ]

MechWarrior || Monsters Game

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Chieliot schreef op 10 June 2003 @ 14:02:
Ff gezocht in de broncode van anandtech, duidelijk staat daar het volgende script in:

En nog meer scripts van vibrantmedia. Volgens mij dus gewoon server side script ipv client side bug / virus / adware. Dat dit niet onder elke versie van windhoos werkt is waarschijnlijk een kwestie van nieuwe features / bugs.
Aha anandtech is dus zelf de oorzaak. vage reclame dit dan.. Ik dacht aan hottext / toptexxt en dacht dat ik adware te pakken had. Ik irriteerde me dat ik het neit kon vinden.

Weet iemand trouwens hoe ik aan die data miner kom die adaware vind? Hij wil namelijk niet weg.

ik zie niets raars staan bij msconfig/ opstarten
enkel:
windows\UpdReg.exe

[ Voor 6% gewijzigd door bombadil op 10-06-2003 14:16 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09
Heel simpel, haal hem weg, start opnieuw op.. draai adaware.. en je kom erachter :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Je kan het ook proberen met spybot. Das ook een adaware removal tool...

Weet even niet zo snel waar je hem kan downloaden... Maar het is freeware, en dan is :
www.google.com de ideale uitkomst !

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Sluuut schreef op 10 June 2003 @ 14:44:
Heel simpel, haal hem weg, start opnieuw op.. draai adaware.. en je kom erachter :)
En dan is ie er weer. Dat is nu net het probleem. Niet structureel weg te krijgen.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Adaware heeft toch een optie om op de achtergrond te blijven cleanen. Je hebt zeker geen flauw idee wat het terug zet?
Pagina: 1