Ik ben sinds een week de redelijk gelukkige eigenaar geworden van een Pinnacle PCTV Pro kaart.
Ik heb deze kaart gekocht omdat ik van plan ben eigen VHS om te zetten naar DVD. Een DVD brander heb ik daarom ook gelijk erbij gekocht.
Het probleem dat ik ondervind bij het gebruiken van de meegeleverde software is dat ik bij het opnemen in DVD formaat (wat volgens hem 6Mbit per sec. is) geen synchroon geluid/beeld heb.
Als ik na het opnemen de opname (mpg verder geen codec gebruikt) ga bekijken loopt het beeld al na enkele seconden voor op het geluid.
Dit heb ik echter niet bij VCD en SVCD.
Gezien dat de software opzich al 40 tot 50% CPU time vraagt vraag ik mij af of mijn PC wel snel genoeg is, of wat anders de oorzaak moet zijn hiervan.
mijn PC specs (kort):
MSI K7T266Pro-RU (met RAID 0 onboard, ook al op gewone IDE geprobeerd)
AMD Athlon XP 1800+ (1533Mhz)
768MB DDR-RAM PC2100
2x 120GB WD 8MB op RAID 0
en Windows XP Prof. NL
voor alle specs: http://specs.tweak.to/936
Ik heb deze kaart gekocht omdat ik van plan ben eigen VHS om te zetten naar DVD. Een DVD brander heb ik daarom ook gelijk erbij gekocht.
Het probleem dat ik ondervind bij het gebruiken van de meegeleverde software is dat ik bij het opnemen in DVD formaat (wat volgens hem 6Mbit per sec. is) geen synchroon geluid/beeld heb.
Als ik na het opnemen de opname (mpg verder geen codec gebruikt) ga bekijken loopt het beeld al na enkele seconden voor op het geluid.
Dit heb ik echter niet bij VCD en SVCD.
Gezien dat de software opzich al 40 tot 50% CPU time vraagt vraag ik mij af of mijn PC wel snel genoeg is, of wat anders de oorzaak moet zijn hiervan.
mijn PC specs (kort):
MSI K7T266Pro-RU (met RAID 0 onboard, ook al op gewone IDE geprobeerd)
AMD Athlon XP 1800+ (1533Mhz)
768MB DDR-RAM PC2100
2x 120GB WD 8MB op RAID 0
en Windows XP Prof. NL
voor alle specs: http://specs.tweak.to/936
[ Voor 1% gewijzigd door Mr.CeeJay op 10-06-2003 12:52 . Reden: typo's ]
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt