Toon posts:

[XP] Macro's overzetten van Office 2000 naar Office XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn stage voor nog steeds gewerkt met Windows 95.
In September word er overgestapt op Windows XP, en ook naar Office XP.
Op dit moment word er met Office 2000 gewerkt.

Mijn vraag; veel medewerkers hebben macro’s gemaakt in Word en Excell in office 2000.
Als er binnenkort Office XP op de pc’s staat geinstalleerd, zullen de macro’s dan nog juist werken of kunnen er problemen ontstaan?

Zo ja, zijn daar plugins of progjes voor die ervoor zorgen dat de macro’s alsnog goed worden?

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:41
Ik denk dat 2000-> XP niet zoveel problemen geeft, ik merk bijna nooit problemen met compability, alleen 97->XP heb ik wel eens dat een functie een andere naam heeft gekregen, maar hier spreek ik dan wel over 'echte' VBA functies, en niet de zelf gegenereerde macro's

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zou zeggen .. doe eens een test opstelling. Maak een image van 1 van de pc's waar macro's worden gebruikt. Plant die op een exact zelfde pc. Doe een update naar office xp... en tada...

Maar mijn verwachting is dat het ook zonder problemen zou moeten werken. Maar!.. je weet het maar nooit met Microsoft... en dat weet iedereen hier!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:30
Vergeet niet de macro security bij je test opstelling op LOW te zetten aangezien je anders weer dat gezeur krijgt :)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

ah vandaar dat ik laatst... |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Falcon op 10-06-2003 12:44 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

om op dit probleem in te haken, zelfs van office97 --> office2000 --> officeXP is no problem @ all... getest door moi... alleen ben ik 'bang' voor de nieuwe office, die met XML gaat werken... of ze hier nog in gaan werken....

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Topicstarter
ok dat moet dus op zich geen problemen gaan opleveren...
thnx

en ook bij Acces hoort alles goed te gaan???
of kunnen daar wel problemen ontstaan?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

KeeZ schreef op 10 juni 2003 @ 22:05:
om op dit probleem in te haken, zelfs van office97 --> office2000 --> officeXP is no problem @ all... getest door moi...
Dat is niet helemaal waar. Tenminste, Acces 97 -> Access 2000 geeft nogal wat problemen als er wat meer dan de standaard functionaliteit wordt gebruikt. (Tenminste, in mijn ervaring met documenten die ooit door collega's zijn gemaakt toen 'vroegah' Off2k werd ingevoerd in het bedrijf waar ik toen werkte).

Zelfs Excel 97 -> Excel 2000 heb ik wat probleempjes gezien in macro's. Al was het steeds eenvoudig op te lossen.

Maar 2k -> XP heeft voor zover ik weet geen serieuze problemen. Ook Access niet. Andersom zou in principe ook geen problemen moeten opleveren: als ik het me goed herinner slaat Acces XP standaard op in het Access 2000 formaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1