[PHP] Sessions & Paths

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi there,

ik heb een (zoals bijna altijd) vrij simpel probleempje.
Als ik een session variable aanmaak in een folder dan zijn ze niet uit te lezen in een path lager :

VB:
ik heb een loginscript in een folder www.domein.com/documents/login.php
Als ik dan naar de root ga (www.domein.com/index.php) en ik wil de $_SESSION['Varname'] uitlezen krijg ik een lege variabele.
Waarschijnlijk ik het net zoiets als bij cookies, dat je de patch moet aangeven, maar kon er verder niets over terug vinden.

Voor php instellingen, zie :

http://www.lemonstudios.net/phpinfo.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 12:08:
[..]
Als ik een session variable aanmaak in een folder dan zijn ze niet uit te lezen in een path lager :

VB:
ik heb een loginscript in een folder www.domein.com/documents/login.php
Als ik dan naar de root ga (www.domein.com/index.php) en ik wil de $_SESSION['Varname'] uitlezen krijg ik een lege variabele.
Waarschijnlijk ik het net zoiets als bij cookies, dat je de patch moet aangeven, maar kon er verder niets over terug vinden.
[..]
Wat doet jouw inlog.php script precies? Schrijft deze de sessie goed weg? Let op dat als je een header-redirect doet dat je eerst de functie session_write_close() aanroept.
8)7 doe jij niet aan beveiliging?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

sessies werken met cookies dus hebben vergelijkbare problemen. Je zult inderdaad het path (zonder c) aan moeten passen. Bij het sessie gedeelte van de php manual staan wel de verschillende methoden om de session cookie parameters aan te passen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 12:12:
[...]

Wat doet jouw inlog.php script precies? Schrijft deze de sessie goed weg? Let op dat als je een header-redirect doet dat je eerst de functie session_write_close() aanroept.

[...]
Redirecten idd, maar is dat de reden dat de SESSION Vars niet te lezen zijn in een path lager??. Want als ik terug ga naar de documents site staan ze er wel weer.

[ Voor 1% gewijzigd door curry684 op 10-06-2003 12:34 . Reden: Doe anders niet de close tag van quote deleten ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 12:21:
[...]
Redirecten idd, maar is dat de reden dat de SESSION Vars niet te lezen zijn in een path lager??. Want als ik terug ga naar de documents site staan ze er wel weer.
Okee, hij schrijft dus wel goed weg. Hoe staan de beveiligingsinstellingen van je browser (met name de cookie instellingen). Als die op 'normaal' staan (bij IE dan) stuurt de browser de cookie mee (binnen www.domein.com en subdirectorys daarvan).
Voeg eens een phpinfo() in je code in. Zo kun je zien of cookies meegestuurd worden, of je sessie weggeschreven wordt, of sessie variabelen automatisch uitgelezen worden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met print_r($_SESSION) krijg ik alleen de array terug in de document folder, in de root is hij leeg.
Met phpinfo(INFO_VARIABLES) staan zowel in de root als in de documents folder de $_COOKIE["PHPSESSID"] c4c4cda5904f1c4fbdfdbdc29bed6e95 value.
Waarom zie ik dan toch een lege SESSION ARRAY in de root

edit:
}:O }:O }:O Shit for brains hier was de session_start() aan het begin van de root index.php vergeten.
Ik zag het ineens. 8)7 8)7 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
doe je wel op elke pagina een session_start() ?

Kijk eens of de session gesaved wordt in de URL of in een cookie, als er geen van beiden is, dan weet je de oorzaak van je probleem...

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Pagina: 1