lekken de condensatoren nu ook bij servers

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29
ok het zit dus zo
loop stage op een roc colege en daar staat een deftige dual docenten server scsi dual en alles er op en aan
nu gaf die al wel vaker probleempjes
een keer geen beeld
netwerkverbindingen af en toe kwijt
en dat soort geintjes
vrijdag hing hij 2x achterelkaar en zonder reden

nu vandaag doet hij gewoon helemaal niets meer
alles geprobeerd vidkaart vervangen (was eerder ook een probleem)
proc voeding alls

nu ging ik eens kijken in de kast
en wat zag ik zeker 6 bol staande condensatoren @ 2x een lekkende condensator |:(

bij de oude msi borden kwam het vaker voor maar dat waren meestal wat meer buget bordjes
bij de wat duurdere bordjes zag je dit haast nooit
maar op serverborden had ik het echt nog nooit gezien en ook nooit verwacht :X
zijn er nu nog meer mensen die op servers geplofte condensatoren hebben gezien (of bij de wat duurdere merken) en of het waard is om ze te vervangen
en of het nog mogelijk is dat het geheel nog werkt als ik de condensatoren vervang :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Door een gestolen fprumle zijn er brakke Elco's in omloop.

* Atlas zoekt FP nieuws :P
nieuws: Lekkende condensators vaak nekslag voor moederbord
nieuws: Miljoenen computers vormen risico door gestolen formule

Vooral de onderste :)

[ Voor 54% gewijzigd door Atlas op 10-06-2003 10:53 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Normaal heeft zo'n server een onderhoudscontract, dus ik zou er niet zelf aan "tweaken" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 13:09

SambalBij

We're all MAD here

Voor je met de soldeerbout gaat zwaaien zou ik eerst maar eens controleren of die server niet gewoon nog garantie heeft of onder een onderhoudscontract valt. (Bij de meeste servers standaard 3 jaar namelijk)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
alexandervisser schreef op 10 June 2003 @ 10:51:
Door een gestolen fprumle zijn er brakke Elco's in omloop.

* Shunt zoekt FP nieuws :P
weet ik maar dat waren dus de wat goedkopere elco's ;)
in een server zou je gewoon de wat duurdere elco's verwachten weetje wel
das het zelfde van in een lotus ga je geen imitatie leer op de stoelen doen ;) of een cassete deck in bouwen :P
Quantor schreef op 10 juni 2003 @ 10:53:
Normaal heeft zo'n server een onderhoudscontract, dus ik zou er niet zelf aan "tweaken" :)
kug kug memo kug kug
Operations schreef op 10 juni 2003 @ 10:53:
Voor je met de soldeerbout gaat zwaaien zou ik eerst maar eens controleren of die server niet gewoon nog garantie heeft of onder een onderhoudscontract valt. (Bij de meeste servers standaard 3 jaar namelijk)
zit er al meer dan 2 jaar in :'( is een dual 833 met 512 ecc pc 133 :P best wel ok

[ Voor 51% gewijzigd door Shunt op 10-06-2003 15:28 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook nog even melden dat het speciale condensators zijn die niet zomaar te vervangen zijn door condensators van de electroboer met dezelfde waarden.
Ik ben eens langs een website gekomen van een gozer die nieuwe in een zakje verkocht, misschien heeft iemand de link daartoe?

Edit: En ohja zelf solderen is wel moeilijk/niet te doen omdat die boards multilayered zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 10:54:
Ik wil ook nog even melden dat het speciale condensators zijn die niet zomaar te vervangen zijn door condensators van de electroboer met dezelfde waarden.
Ik ben eens langs een website gekomen van een gozer die nieuwe in een zakje verkocht, misschien heeft iemand de link daartoe?

Edit: En ohja zelf solderen is wel moeilijk/niet te doen omdat die boards multilayered zijn.
valt wel mee zolang je goede spullen hebt ;)
maar ik ga eens zoeken wat voor condensatoren het zijn
en ik gaat eens kijken of het mogelijk is om tog nog garantie te krijgen via (oud) memo tilburg

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
twijfel aan de integiriteit, maar goed.

In het geval van een product fout overstrijkt het zelfs de garantie termijn dus zelf
knutselen niet nodig even contact opnemen met de leverancier van de machine.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06 19:57
Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 10:54:

Als je echt de exacte waardes pakt, dan kan het echt wel werken. Ik zat hier op m'n werk met dezelfde soort problemen. We hebben hier ondertussen 7 moederborden gerepareerd met condensatoren van de lokale electroboer. :Y)

Btw als je een beetje zekerheid wil over het heel blijven van je condensatoren -> Zorg voor een goede spanningsbeveiliging of een UPS. We hadden hier spannings pieken van 235 naar soms bijna 265 volt. En daar is geen pc tegen bestand ;)

Humor moet je serieus nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
AvOn schreef op 10 June 2003 @ 11:02:
twijfel aan de integiriteit, maar goed.

In het geval van een product fout overstrijkt het zelfs de garantie termijn dus zelf
knutselen niet nodig even contact opnemen met de leverancier van de machine.
dus zolang het een probleem is als een productie fout kan je garantie claimen :X
hmmz dat is heel interesant
tommie-boy schreef op 10 June 2003 @ 11:03:
[...]

Als je echt de exacte waardes pakt, dan kan het echt wel werken. Ik zat hier op m'n werk met dezelfde soort problemen. We hebben hier ondertussen 7 moederborden gerepareerd met condensatoren van de lokale electroboer. :Y)

Btw als je een beetje zekerheid wil over het heel blijven van je condensatoren -> Zorg voor een goede spanningsbeveiliging of een UPS. We hadden hier spannings pieken van 235 naar soms bijna 265 volt. En daar is geen pc tegen bestand ;)
servers are powerd by
ups pro 1000 ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Shunt op 10-06-2003 11:06 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 10:54:
Ofwel condensatoren afknippen en zoveel mogelijk pootje laten zitten en nieuwe condensator op pootjes solderen.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit verbaast me weinig- 'servers' onderscheiden zich meer door de software en onderhoudscontracten dan hardware. Een gemiddelde server heeft dezelfde type componenten als een 'gewoon' desktopsysteem. Als dingen bij de een fout kunnen gaan, kunnen ze ook bij de andere foutgaan. Pas bij de mid/high-end servers zie je hardwarematige redundancy om dit soort dingen op te vangen (let op: opvangen, niet voorkomen :o )

Verschil hoort dan ook te zijn dat je bij een server gewoon het onderhoudsbedrijf opbelt en zegt 'hij doet het niet' en binnen een paar uur je iemand hebt met vervangende onderdelen. Heb je zo'n contract niet afgesloten? Pech, dan ben je DOM bezig als systeembeheerder. Dan moet je het probleem zelf oplossen (=duur bij custom hardware (Compaq/HP), en irritant bij meer standaard spul). Je kunt idd eisen dat omdat er duidelijk sprake is van een ondeugdelijk product het vervangen moet worden op kosten van de fabrikant, wat je goed recht is, maar reken maar dat daar een paar maanden overheen gaan voordat je zo succes hebt. En je kunt niet een paar maanden zonder server, dus moet je alsnog zelf de boel vervangen...

Dus:
-als je een onderhoudscontract hebt: opbellen, probleem uitleggen. laten repareren->opelost :)
-geen onderhoudscontract: vloeken, bord vervangen (indien standaard- indien niet-standaard server vervangen :o ), IT management uitleggen over waarom goedkoop duurkoop is en waarom ze NU zo'n contract moeten regelen. Vervolgens aan de lijn gaan hangen met leverancier van ondeugedelijk moederbord om vervanging te regelen. En doorzetten (afhankelijk van leverancier kan rechtsgang nodig zijn om ze buiten garantie hun zut te laten vervangen)

Edit:
BELANGRIJK

Als je enige kans wil hebben op vervanging van dat bord, NIET ZELF AAN DIE CONDENSATOREN GAAN ZITTEN PRUTSEN :o :o :o

Het is technisch doodsimpel die krengen te vervangen (zie deze topic: [rml][ EL] Condensators vervangen mobo[/rml] ) - dat mobo's multilayered zijn maakt geen zak uit voor de condensatoren, die gaan gewoon dwars door alle layers heen (kijk maar op de achterkant :P ), maar zodra een fabrikant gepruts om die dingen heen ziet hebben ze een perfect excuus om geen vervangend product te leveren. Dat is bij een 2e hands KT7 geen probleem, maar bij een server systeem wel....

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 10-06-2003 11:46 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
dion_b schreef op 10 juni 2003 @ 11:42:
Dit verbaast me weinig- 'servers' onderscheiden zich meer door de software en onderhoudscontracten dan hardware. Een gemiddelde server heeft dezelfde type componenten als een 'gewoon' desktopsysteem. Als dingen bij de een fout kunnen gaan, kunnen ze ook bij de andere foutgaan. Pas bij de mid/high-end servers zie je hardwarematige redundancy om dit soort dingen op te vangen (let op: opvangen, niet voorkomen :o )

Verschil hoort dan ook te zijn dat je bij een server gewoon het onderhoudsbedrijf opbelt en zegt 'hij doet het niet' en binnen een paar uur je iemand hebt met vervangende onderdelen. Heb je zo'n contract niet afgesloten? Pech, dan ben je DOM bezig als systeembeheerder. Dan moet je het probleem zelf oplossen (=duur bij custom hardware (Compaq/HP), en irritant bij meer standaard spul). Je kunt idd eisen dat omdat er duidelijk sprake is van een ondeugdelijk product het vervangen moet worden op kosten van de fabrikant, wat je goed recht is, maar reken maar dat daar een paar maanden overheen gaan voordat je zo succes hebt. En je kunt niet een paar maanden zonder server, dus moet je alsnog zelf de boel vervangen...
erm leuk :D
wij kopen bij memo 200 pc's en een paar servers memo gaat faliet en weg is service ;)
Dus:
-als je een onderhoudscontract hebt: opbellen, probleem uitleggen. laten repareren->opelost :)
-geen onderhoudscontract: vloeken, bord vervangen (indien standaard- indien niet-standaard server vervangen :o ), IT management uitleggen over waarom goedkoop duurkoop is en waarom ze NU zo'n contract moeten regelen. Vervolgens aan de lijn gaan hangen met leverancier van ondeugedelijk moederbord om vervanging te regelen. En doorzetten (afhankelijk van leverancier kan rechtsgang nodig zijn om ze buiten garantie hun zut te laten vervangen)
hier gaat de wet van murpy goed van pas
de vervaning van de server staat hier naast me :P
alleen deze is nog niet 100 % klaar ;)
Edit:
BELANGRIJK

Als je enige kans wil hebben op vervanging van dat bord, NIET ZELF AAN DIE CONDENSATOREN GAAN ZITTEN PRUTSEN :o :o :o

Het is technisch doodsimpel die krengen te vervangen (zie deze topic: [rml][ EL] Condensators vervangen mobo[/rml] ) - dat mobo's multilayered zijn maakt geen zak uit voor de condensatoren, die gaan gewoon dwars door alle layers heen (kijk maar op de achterkant :P ), maar zodra een fabrikant gepruts om die dingen heen ziet hebben ze een perfect excuus om geen vervangend product te leveren. Dat is bij een 2e hands KT7 geen probleem, maar bij een server systeem wel....
ik ben nu voor garantie aan het kijken (ik hoop dat er nog garantie op zit (ik verwacht van wel))
ik heb ook nog nergens aan gezeten ben geen mongool :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Shunt schreef op 10 June 2003 @ 11:54:
[...]

erm leuk :D
wij kopen bij memo 200 pc's en een paar servers memo gaat faliet en weg is service ;)
Hmm, de meeste mobobakkers hebben regelingen voor dit soort situatie (ik herinner me iets dergelijks van 4 jaar terug toen in trapte in de A-Class zwendel :X ). Neem ff met hen contact op.
[...]

hier gaat de wet van murpy goed van pas
de vervaning van de server staat hier naast me :P
alleen deze is nog niet 100 % klaar ;)
Ach, financieel geen ramp dus, maar iemand (jij allicht >:) gaat overuren maken...
[...]

ik ben nu voor garantie aan het kijken (ik hoop dat er nog garantie op zit (ik verwacht van wel))
ik heb ook nog nergens aan gezeten ben geen mongool :P
Tja, dat was vooral een reactie op de posts hierboven (die bovendien technisch een beetje krom waren). Maar goed, probeer de fabrikant en als dat echt niet lukt kun je proberen te achterhalen wie de distributeur was waar Memo ze haalde- daar zou je het ook kunnen proberen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
zijn die serverplanken nou ook van MSI ?. Ik heb namelijk ook lekkende condensators gehad op een Dual PIII bordje van MSI.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
nee het is een super bordje :P
jezus wat een naam he :P super :D
maar ik heb naar hun gebeld (nummer in denbos) krijg ik een half engels pratende chinees / japanner aan de telefoon :X
dus toen zij ik van we mailen wel :P
nu wacht ik nog op een reactie

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Shunt schreef op 10 June 2003 @ 13:55:
nee het is een super bordje :P
jezus wat een naam he :P super :D
maar ik heb naar hun gebeld (nummer in denbos) krijg ik een half engels pratende chinees / japanner aan de telefoon :X
dus toen zij ik van we mailen wel :P
nu wacht ik nog op een reactie
Is dat Super als in Supermicro :?

Zo ja nog te begrijpen (goddelijke planken die Supermicro's), zo nee tijd om alsnog een goede te overwegen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze formule was 4 jaar geleden nog niet eens gestolen, en ook nog compleet waarschijnlijk.
Dus dat kan het niet zijn. ;)

Als je een kapotte voeding hebt gehad kan deze wel de oorzaak hiervan zijn.
Vervangen door de zelfde waarde kan geen problemen geven en gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
dion_b schreef op 10 June 2003 @ 15:05:
[...]

Is dat Super als in Supermicro :?

Zo ja nog te begrijpen (goddelijke planken die Supermicro's), zo nee tijd om alsnog een goede te overwegen ;)
supermicro jap jap
op het mombo staat enkel super :P
mare als er geen garantie meer op bordje zit dan ga ik kijken of ik heel toevallig dat bordje niet mee krijg :P
ffe n paar elco's over zetten en klaar is ikkie (zit alleen geen apg slot op :'( ) maar een pci raden 7500 gaat ook wel :P
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 15:17:
[...]

deze formule was 4 jaar geleden nog niet eens gestolen, en ook nog compleet waarschijnlijk.

4 jaar klopt niet was een tik foutje moest 2 jaar zijn :P

[ Voor 33% gewijzigd door Shunt op 10-06-2003 15:30 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
nou jipppieee :'(
krijg een heel kort maar krachtig mailtje trug van supermicro
warranty is 2 year from the dated

-----Original Message-----
From: Jan v. Doremalen [mailto:jvdoremalen@rocmb.nl]
Sent: Wednesday, June 11, 2003 4:28 AM
To: RMA
Subject: Re: defect server motherbord
server mobo komt uit 07/00

nou ik gaat dus kijken of ik het mobo mee mag nemen }) ffe een paar condensators kopen bij de locale electro boer '
een degelijke soldeerbout zoeken en dan ffe elco's vervangen :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 15:17:
[...]

Zoals ik in de frontpage artikel al postte is er ofwel iets mis met de datering van die artikel, danwel is er een andere oorzaak voor de ontploffende condensatoren, omdat de meest beruchte mobo's qua condensator problemen uit 1999 en 2000 komen, dus wel 4 jaar geleden. Denk hierbij aan de Abit BE6-2, BP6, BX133 en KT7(A) en de MSI K7TPro reeks...
Kan idd... als het een 'standaard' voeding is zou het misschien interessant zijn om er een mobo aan te hangen (die evt kapot mag gaan) en dan de voltages te meten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
dion_b schreef op 12 juni 2003 @ 11:56:
[...]

Zoals ik in de frontpage artikel al postte is er ofwel iets mis met de datering van die artikel, danwel is er een andere oorzaak voor de ontploffende condensatoren, omdat de meest beruchte mobo's qua condensator problemen uit 1999 en 2000 komen, dus wel 4 jaar geleden. Denk hierbij aan de Abit BE6-2, BP6, BX133 en KT7(A) en de MSI K7TPro reeks...

[...]

Kan idd... als het een 'standaard' voeding is zou het misschien interessant zijn om er een mobo aan te hangen (die evt kapot mag gaan) en dan de voltages te meten.
voeding is ok
ik heb hem getest op mijn thuis bak
zie sig voor specs
hij is 400 W en beter dan mijn Qtec 550 w :P

en er heeft nooit een brakke voeding in gezeten ook nog nooit voeding problemen gehad

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op 12 June 2003 @ 09:42:
nou jipppieee :'(
krijg een heel kort maar krachtig mailtje trug van supermicro

[...]

server mobo komt uit 07/00

nou ik gaat dus kijken of ik het mobo mee mag nemen }) ffe een paar condensators kopen bij de locale electro boer '
een degelijke soldeerbout zoeken en dan ffe elco's vervangen :P
Je wil zo'n moederbord, waar al gesoldeerd is door een niet-specialist (al weet je er misschien wel heel erg veel vanaf) toch niet meer operationeel in je netwerk hebben. Laten repareren door een specialist is economisch waarschijnlijk echt niet meer interessant (of het moet echt iets heel bijzonders zijn), dus ik zou het erg flauw van ze vinden, als je dat ding niet mee mag nemen. Ik kan me alleen voorstellen, dat 1 van de netwerk/systeembeheerders van dat ROC (ROC Midden Brabant Stappegoor zeker? Zit je meteen lekker dicht bij Pietje Kennis voor de elco's!) hem zelf wel mee wil nemen. Ik kan me voorstellen, dat een vaste werknemer dan voorrang krijgt.

Op deze manier heb ik nu thuis ook al wat oude afgeschreven apparatuur staan, waar ik niks voor heb hoeven betalen. Bijv. een Hirschmann Highway 10Mb 19"hub (waren er 2 stuk, na het omwisselen van de voedingen deed er 1 het weer!) en een HP Jetdirect 150x waar nog wat aan gesoldeerd moet worden en een Canon Bubblejet A3-printer.

En binnenkort gaan we migreren naar 2k of 2k3, en dan gaan er minstens 2 servertjes uit. Dat wordt weer onderhandelen met de baas....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 12:15:
[...]

Je wil zo'n moederbord, waar al gesoldeerd is door een niet-specialist (al weet je er misschien wel heel erg veel vanaf) toch niet meer operationeel in je netwerk hebben. Laten repareren door een specialist is economisch waarschijnlijk echt niet meer interessant (of het moet echt iets heel bijzonders zijn), dus ik zou het erg flauw van ze vinden, als je dat ding niet mee mag nemen. Ik kan me alleen voorstellen, dat 1 van de netwerk/systeembeheerders van dat ROC (ROC Midden Brabant Stappegoor zeker?) hem zelf wel mee wil nemen. Ik kan me voorstellen, dat een vaste werknemer dan voorrang krijgt.

Op deze manier heb ik nu thuis ook al wat oude afgeschreven apparatuur staan, waar ik niks voor heb hoeven betalen. Bijv. een Hirschmann Highway 10Mb 19"hub (waren er 2 stuk, na het omwisselen van de voedingen deed er 1 het weer!) en een HP Jetdirect 150x waar nog wat aan gesoldeerd moet worden en een Canon Bubblejet A3-printer.
nee hij komt niet meer in het netwerk te hangen :P duh :D

mare ik moet eerst nog eens even kijken of er niet nog meer dood is
en of ik heb wel mag hebben :X

marja nooit geschoten is altijd mis :P

offtopic:
werk jij ook op een roc ?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op 12 June 2003 @ 12:18:
[...]

offtopic:
werk jij ook op een roc ?
offtopic:
Nee. Maar ik ken iemand die daar ooit stage gelopen heeft (Stappegoor dus). Ik kom zelf uit Goirle, en ik ken de buurt daar wel een beetje. Ik werk overigens in Amersfoort.

Mocht je het solderen zelf niet aandurven, dan kan ik evt. wel een adresje voor je regelen waar je tegen een kleine vergoeding die elco's door een specialist kan laten vervangen. Gaat wel via een vriend van me, dus het is waarschijnlijk niet in 1 dag geregeld, maar dan krijg je wel vakwerk. Die gozer werkt met apparatuur, daar wordt je echt misselijk van! Bouwt ook Xboxen om in zijn vrije tijd enzo. Ik heb zijn werk gezien, en dat is echt super, hij kan met draadjes solderen, die je met het blote oog gewoon bijna niet kunt zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 12:25:
[...]

offtopic:
Nee. Maar ik ken iemand die daar ooit stage gelopen heeft (Stappegoor dus). Ik kom zelf uit Goirle, en ik ken de buurt daar wel een beetje. Ik werk overigens in Amersfoort.

Mocht je het solderen zelf niet aandurven, dan kan ik evt. wel een adresje voor je regelen waar je tegen een kleine vergoeding die elco's door een specialist kan laten vervangen. Gaat wel via een vriend van me, dus het is waarschijnlijk niet in 1 dag geregeld, maar dan krijg je wel vakwerk. Die gozer werkt met apparatuur, daar wordt je echt misselijk van! Bouwt ook Xboxen om in zijn vrije tijd enzo. Ik heb zijn werk gezien, en dat is echt super, hij kan met draadjes solderen, die je met het blote oog gewoon bijna niet kunt zien.
gege xboxjes ombouwen heb ik nooit gedaan
playstations die wel ;)
ex electo man hier :D

Game PC

Pagina: 1