Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Grafisch LCD Aansturen

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ben al een beetje aan het zoeken geweest en heb al een grafisch lcd en een charakter LCD in elkaar gesoldeerd...

Nu kreeg ik net een heeeel mooi schermpje in m'n handen gedrukt...

Ik weet alleen niet hoe aan te sturen gewoon als een standaard grafische LCD?? Kan namelijk geen datasheet o.i.d vinden...

Wat staat erop:

Aan de voorkant:
P-604-04 REV 0

Aan de achterkant:
MG604N
Made in Singapore

OPCVO
4200

Welke chips zitten erop:
HMC
HM6 2 6 4LWM-70
^0015L A0461 (dat dakje is een driehoekje...)

LC7981
0E4

PM05DG
LM324M

Verder een aantal IC's waar niks opstaat.. Alleen U2 t/m U6

Heeft 18 aansluitpinnen en een Anode-Katode voor achtergrond, het is een 240x128 denk ik...

_/-\o_ aan degene die me kan helpen..

[ Voor 4% gewijzigd door Apen-nootjes op 10-06-2003 11:12 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
LC7981 is een Sanyo dot-matrix GFX lcd driver.

Heb je daar een merk bij ofzo van dat schermpje, zodat de pinout van het schermpie uitgevogeld kan worden? (anders moet je dat aan de hand van de datasheet van de LC7981 doen)
Een pic zou ook kunnen helpen.

In het data-sheet staan de gegevens mbt het aansturen. (moet je wel zelf proggen)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
mmm... zelf proggen wordt dus al het probleem... zijn d'r geen programma's die de chip kunnen gebruiken?

Verder kan ik dus geen merk vinden :'( was ook het eerste waar ik zelf aan dacht.. waar het scherm vandaan komt weet ik ook niet.. degene die me het schermpje gaf vertelde me alleen dat hij geel backlight heeft... Een pic kan ik misschien vanavond ff maken.. (Zit nu op stage....)

Deze link heb ik btw ook nog gevonden hier @ got: Grafisch LCD met 3*Sanyo LC7940 en 1*LC7942 chips ??

Staat niet bij of het gelukt is of niet...

[ Voor 19% gewijzigd door Apen-nootjes op 10-06-2003 11:48 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Zou je de bestaande progjes eens af moeten gaan, misschien dat zotty in zijn prog die controller heeft meegenomen, ik zou het zelf niet weten, moet je zelf eens checken.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
bestaande progje's ondersteunen het niet geloof ik :( Maar dat schema wat op de link in de post boven mij staat dat kan wel kloppen?

[ Voor 4% gewijzigd door Apen-nootjes op 10-06-2003 16:26 ]

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Ik denk dat je pech hebt, en dat je er nix mee kan.
Je zou (als er geen schema voor is) er zelf een schema voor moeten maken, ne nog een zelf een progje gaan programeren.
Mischien is die U-LCD controler wat. Maar dan had je d8 ik wel een datasheet nodig.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
@BJDI.. De LC7981 is de controller chip ben ik nu achter.. De data-sheet staat in een aantal posts hierboven van equinoxe. Het schema is bijna hetzelfde als het schema van een staandaard grafisch LCD met toshiba chip...

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Srry, die link had ik niet gezien.
En werkt het niet met die software voor Toshiba`s?

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Morgen een mailtje naar LCDStudio toe met de data-sheets en ze gaan kijken wat ze voor me kunnen doen :)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Nu nog uitvinden hoe we de hardware gaan aansturen... Dat schema van dit schema, klopt dat een beetje??

Pagina: 1