Toon posts:

Problemen met 9700 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

iedere keer als ik een spel ga spelen boeit niet welk dan krijg ik na een minuut of 10 een corrupt beeld. Dat wil zeggen dat ik bijvoorbeeld alles door elkaar krijg en dus totaal nix fatsoenlijks meer kan zien. Is hier iets van bekend???
Heb de laatste drivers enz.
Specs: P4 2.8 Ghz 1 Gb Intern 128 Mb 9700 pro kaart.

Verwijderd

misscien wordt ie te warm?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Voel eens aan de geheugen chips of heatsink van de radeon of deze niet te warm worden( mem chips kunne behoorlijk heet worden maar je verbrand je vingers er normaal niet aan)

Verwijderd

Topicstarter
ja en hoe kan ik dit oplossen behalve koelers erop pleuren. Ik wil mijn bak origineel laten....

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Controleer de snelheden van de kaart eens met een OC Tool, en staan ze niet normaal? "downclock" ze dan naar de normale waarden. Meer daarover vind je allemaal in de FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (01/03/03)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik niet echt bekent in dit wereldtje.
Wat is een OC Tool?
Kun je me eens een voorbeeld van zon tool noemen?
Welke waarden zijn dan standaard waarden ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 11:41:
Nu ben ik niet echt bekent in dit wereldtje.
Wat is een OC Tool?
Kun je me eens een voorbeeld van zon tool noemen?
Welke waarden zijn dan standaard waarden ?
OC Tool= Overklok tooltje, waarmee je je vidkaart kan overklokken, standaard mem/core snelheid hoger krijgen etc. Ik gebruik RivaTuner als OC-tool. De standaard waarden zijn 325/620 Core/Mem. speed (MHz)

Het maak niet uit of je de laatste drivers hebt, want bij elke driver zit een BuG! Download eens CATALYST 3.1 zoniet ->3.2 ->3.3. Download DirectX9

Check je temp, wil je je bak origineel hebben ga dan terug @ winkel. Zoniet, dan moet je effe zelf een slotcoolertje oid kopen en erin bouwen (zelf gaan prutsen). :P

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 12:32:
[...]

OC Tool= Overklok tooltje, waarmee je je vidkaart kan overklokken, standaard mem/core snelheid hoger krijgen etc. Ik gebruik RivaTuner als OC-tool. De standaard waarden zijn 325/620 Core/Mem. speed (MHz)

Het maak niet uit of je de laatste drivers hebt, want bij elke driver zit een BuG! Download eens CATALYST 3.1 zoniet ->3.2 ->3.3. Download DirectX9

Check je temp, wil je je bak origineel hebben ga dan terug @ winkel. Zoniet, dan moet je effe zelf een slotcoolertje oid kopen en erin bouwen (zelf gaan prutsen). :P
3.3 is er niet, iig niet als standaard. De 3.3 is een leaked Dell Driver, deze werkt meetal niet standaard op een non-dell kaart. En aangezien de TS niet eens weet wat een OC-Tool is moet je die driver dan ook niet aanraden.

De Catalyst 3.4 is de beste driver op het moment, zeker voor de 9700 serie.

Let er wel op dat het geheugensnelheid meestal maar als de helft aangegeven word. Dit kom omdat het DDR is (Double Data Rate) En maar 1x data rate weergeven word. Dus je geheungen loopt op 310? geen ramp, dat word dus nog met 2 vermenigvuldigd.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Wat voor Mobo heb je?
Als je een granith bay hebt, kan die wel eens de boosdoener zijn!
heb ik zelf ook!
Pagina: 1